Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Μηδενικά είναι τα κρατικά έσοδα από την 1η Ιουνίου που προέρχονται από τους εκτελωνισμούς αυτοκινήτων καθώς οι εισαγωγικές εταιρείες δεν έχουν καταθέσει τους τιμοκαταλόγους με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων τόσο για τα καινούρια όσο και για τα παλιότερα μοντέλα ώστε να ξεκινήσουν και πάλι οι εκτελωνισμοί αυτοκινήτων.
Ωστόσο σύμφωνα με επίσημο έγγραφο που απέστειλε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων προς τα Τελωνεία της χώρας που αφορούν στο ηλεκτρονικό σύστημα ICISnet και έχει το Enikonomia.gr στην διάθεσή του, οι εισαγωγικές εταιρείες υποχρεούνται μέχρι τις 25 Ιουνίου να έχουν αποστείλει τους τιμοκαταλόγους με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων για τα καινούρια αυτοκίνητα και επαγγελματικά φορτηγά έως 3,5 τόνους.
Ωστόσο η μεγάλη έκπληξη προέρχεται από την υποχρέωση των εισαγωγικών εταιρειών να προσκομίσουν τιμοκαταλόγους με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων για αυτοκίνητα 3ετίας (από 1/1/2013) και μετά μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2016!
Με λίγα λόγια σύμφωνα με το έγγραφο της ΓΓΔΕ οι εκτελωνισμοί των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1/1/2013 και μετά θα μπορούν να πραγματοποιούνται μετά την 1η Οκτωβρίου 2016!
Τλωρα τι πρόκειται να γίνει με τα παλιότερα μοντέλα κανείς δεν γνωρίζει και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr η Ειδική Επιτροπή δεν κατάφερε να βρει κάποια λύση για το «ξεπάγωμα» των εκτελωνισμών τόσο στα καινούρια και ειδικά για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα!
Πάντως από την 1η Οκτωβρίου η ΓΓΔΕ επισημαίνει σε όλες τις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων πως η υποβολή τιμοκαταλόγων μέσω του ICISnet θα είναι υποχρεωτική.
«Εκτός λειτουργίας» τα τελωνεία για τα ΙΧ
Τεράστιες θα είναι οι οικονομικές απώλειες που θα καταγράφουν τα δημόσια έσοδα από το «πάγωμα» των εκτελωνισμών καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς κάθε μήνα εκτελωνίζονταν τουλάχιστον 10.000 αυτοκίνητα στα οποία επιβάλλονταν το Τέλος Ταξινόμησης, ο ΦΠΑ, ο Φόρος Πολυτελείας που πλέον καταργήθηκε αλλά το ειδικό Τέλος που επιβάλλονταν σε οχήματα από Τρίτες Χώρες.
Μάλιστα σύμφωνα με στελέχη της αγοράς οι εκτελωνισμοί των καινούριων αυτοκινήτων αναμένεται να ομαλοποιηθούν προς τα τέλη Ιουνίου ενώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επικρατεί χάος.
Ειδικότερα σύμφωνα με το έγγραφο της ΓΓΔΕ προβλέπεται ο εκτελωνισμός των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ από την 1η Οκτωβρίου 2016 ηλεκτρονικά, ενώ μέχρι τότε αν δεν έχουν αποστείλει οι εισαγωγικές εταιρείες τους τιμοκαταλόγους με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων, τουλάχιστον για τα αυτοκίνητα 3ετίας, δεν θα μπορούν να πραγματοποιούνται ούτε χειρόγραφα εκτελωνισμοί εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Παράλληλα για τα παλαιότερα μοντέλα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν την 1/1/2013 δεν υπάρχει ούτε πρόβλεψη για το πότε θα κατατεθούν οι τιμοκατάλογοι με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων με αποτέλεσμα οι εκτελωνισμοί των συγκεκριμένων εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ να είναι «απαγορευτική»!