Νέο «κύκλος» διασταυρώσεων για ανασφάλιστα οχήματα και για όσα δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ – Τι ισχύει με τα πρόστιμα

αυτοκίνητα

Νέο «κύκλο» διασταυρώσεων για οχήματα τα οποία δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή είναι ανασφάλιστα ή έχουν τεθεί εικονικά σε ακινησία, ετοιμάζει η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Πρόκειται ουσιαστικά για τον τακτικό εξαμηνιαίο έλεγχο, ο οποίος θα γίνει εντός Φεβρουαρίου και θα αφορά σε ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, προκειμένου να εντοπισθούν οι παραβάτες και να επιβληθούν τα προβλεπόμενα πρόστιμα.

Υπολογίζεται ότι περισσότερα από 500.000 οχήματα κυκλοφορούν σήμερα χωρίς ασφάλιση, ενώ άγνωστος παραμένει ο αριθμός εκείνων που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

Οι παραβάτες θα κληθούν να πληρώσουν:

Τα πρόστιμα διπλασιάζονται σε περίπτωση υποτροπής, ενώ παράλληλα αφαιρούνται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες του οχήματος. Επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης ή του ισχύοντος δελτίου τεχνικού ελέγχου του οχήματος ή της βεβαίωσης περί μη οφειλής των τελών κυκλοφορίας, κατά περίπτωση, και της απόδειξης καταβολής του προστίμου.

Τρεις μήνες μετά την επιβολή προστίμου, διενεργείται επανέλεγχος. Αν διαπιστωθεί, σύμφωνα με την ΕΡΤ, ότι ο κάτοχος δεν έχει συμμορφωθεί, αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας, που επιστρέφονται μόνο μετά την τακτοποίηση των παραβάσεων και την καταβολή του προστίμου.

Ιδιαίτερα αυστηρά είναι τα πρόστιμα για περιπτώσεις δηλωμένης ακινησίας, όταν τα οχήματα εντοπίζονται να κυκλοφορούν ή να σταθμεύουν εκτός του δηλωμένου σημείου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το πρόστιμο ξεκινά από 10.000 ευρώ και, σε περίπτωση υποτροπής, τριπλασιάζεται, φτάνοντας τα 30.000 ευρώ, ενώ αφαιρείται για τρία χρόνια το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη.

Οι προθεσμίες για όσους έχουν απλήρωτα τα τέλη κυκλοφορίας του 2025

Στο μεταξύ οι περίπου 200.000 ιδιοκτήτες οχημάτων με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας του 2025, έχουν περιθώριο να τα εξοφλήσουν:

Exit mobile version