Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Νέα σύσκεψη αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί την Τετάρτη ώστε να συζητήσουν τα στελέχη των Τελωνείων μαζί με το οικονομικό επιτελείο τις πιθανές λύσεις που μπορεί να υιοθετηθούν ώστε να «ξεπαγώσουν» οι εκτελωνισμοί των αυτοκινήτων και να καταγραφούν έσοδα για το Δημόσιο τα οποία παραμένουν σχεδόν μηδενικά εδώ και 7 ημέρες!
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Παρασκευή στο υπουργείο Οικονομικών δεν κατάφεραν να στελέχη του συμμετείχαν να βρουν μια σωστή λύση για να μπορέσουν να ξεκινήσουν και πάλι οι εκτελωνισμοί καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να δώσουν νέο ραντεβού την Τετάρτη 8 Ιουνίου.
Το θέμα εκτελωνισμού των καινούριων αυτοκινήτων αναμένεται να λυθεί καθώς οι εισαγωγικές εταιρείες το αργότερα μέχρι τα μέσα του μήνα θα καταθέσουν τους τιμοκαταλόγους με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων ωστόσο οι εκτελωνισμοί των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν με το νέο καθεστώς που ισχύει από την 1η Ιουνίου καθώς δεν υπάρχουν οι τιμοκατάλογοι με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων για παλαιότερα μοντέλα.
Οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και οι ιδιώτες καταναλωτές που εισάγουν κάποιο μοντέλο στην Ελλάδα παραμένουν «εγκλωβισμένοι» καθώς κανένα Τελωνείο δεν μπορεί να εκτελωνίσει το όχημα που έχουν φέρει στη χώρα μας.
Παράλληλα η επαναφορά του παλαιού καθεστώτος εκτελωνισμού στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ώστε να ξεκινήσουν οι εκτελωνισμοί τους απορρίφθηκε από το οικονομικό επιτελείο και πλέον η εύρεση των τιμοκαταλόγων με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων στα παλαιότερα μοντέλα αποτελεί μονόδρομο έστω και αν αυτοί προμηθευτούν από άλλα κράτη-μέλη…
Πάντως κάποιοι τιμοκατάλογοι με Αξίες Λιανικής προ Φόρων που κατέθεσαν εισαγωγικές εταιρείες αναμένεται να «περάσουν» από κόσκινο καθώς εντοπίζονται πολύ μικρές διαφορές σε σχέση με τις προηγούμενες Εργοστασιακές Αξίες τη στιγμή που οι Τιμές Λιανικής είναι ακόμη και τετραπλάσιες!
Επίσης τεράστιο θέμα έχει προκύψει και στα αυτοκίνητα που εισάγονται από Τρίτε Χώρες καθώς πέραν του αυξημένου Τέλους Ταξινόμησης που πρέπει να καταβάλουν οι εισαγωγικές δεν είχαν υπολογίσει και τον επιπλέον φόρο 10% που αφορά τις εισαγωγές οχημάτων από Τρίτες Χώρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr οι εισαγωγικές εταιρείες που πλήττονται περισσότερο καθώς ο φόρος 10% που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα από Τρίτες Χώρες αυξάνει την Αξία Λιανικής προ Φόρων και αλλάζει ο συντελεστής του Τέλους Ταξινόμησης. Τα αυτοκίνητα που επιβαρύνονται από το φόρο 10% για Τρίτες Χώρες προέρχονται από Ιαπωνία, Κορέα, Βραζιλία, κ.ά.
Το σίγουρο είναι πως μέχρι και την Τετάρτη κανένα αυτοκίνητο δεν θα μπορεί να εκτελωνιστεί…