Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Δυσάρεστες και ευχάριστες εκπλήξεις θα περιλαμβάνει η επίμαχη τροπολογία που θα δίνει παράταση στην απόσυρση ΙΧ καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia θα περιέχει και διάταξη σύμφωνα με την οποία αυξάνονται τα «όρια ηλικίας» των αυτοκινήτων που έχουν στους στόλους τους οι εταιρείες ενοικίασης και χρονομίσθωσης.
Ειδικότερα τα όρια ηλικίας των αυτοκινήτων που μπορούν να ενοικιάζουν οι εταιρείες ανέρχονται σήμερα σε 5,7 και 9 έτη ανάλογα με τον τύπο και τον κυβισμό των αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia τα συγκεκριμένα όρια αναμένεται να αλλάξουν και να αυξηθούν και το οικονομικό επιτελείο εξετάζει δύο εκδοχές. Η πρώτη περιλαμβάνει αύξηση των ορίων ηλικίας των αυτοκινήτων ενοικίασης κατά 2 έτη στις δύο πρώτες κατηγορίες, δηλαδή τα 5 και 7 έτη να γίνουν 7 και 9 έτη και στην τρίτη κατηγορία που περιλαμβάνονται τα «μεγάλα», κάμπριο και SUV αυτοκίνητα το όριο ηλικίας από 9 έτη να γίνει 12 έτη!
Η δεύτερη εκδοχή που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο αφορά μόνο στην αλλαγή του ορίου ηλικίας των «μεγάλων», κάμπριο και SUV οχημάτων κατά τρία έτη δηλαδή να μπορούν να ενοικιάζονται οχήματα με ηλικία έως 12 έτη από 9 έτη που ισχύει σήμερα.
Αντιδράσεις από εισαγωγικές εταιρείες ΙΧ
Η δημοσιοποίηση των προθέσεων από το οικονομικό επιτελείο δημιούργησε την έντονη αντίδραση κάποιοων εισαγωγικών εταιρειών οι οποίες γνωρίζοντας πως το 50% του συνόλου των πωλήσεων καινούριων ΙΧ αφορούν «εταιρικά αυτοκίνητα» θα μειώσουν περαιτέρω τις πωλήσεις τους με ανυπολόγιστες συνέπειες.
Μάλιστα όπως αναφέρουν στο Enikonomia στελέχη εισαγωγικών εταιρειών: «Αν αυξηθούν τα όρια ηλικίας των οχημάτων που χρησιμοποιούν οι εταιρείες ενοικίασεων οι πωλήσεις θα “παγώσουν” ενώ παράλληλα θα υπάρξει μεγάλος αντίκτυπος στην οδική ασφάλεια καθώς όλοι γνωρίζουν πως ο συγκεκριμένος στόλος αυτοκινήτων δεν συντηρείται σύμφωνα με τις οδηγίες των κατασκευαστών και βέβαια θα έχουμε “κινούμενες βόμβες” στους ελληνικούς δρόμους».
Από την άλλη μεριά επίσης οι εταιρείες ενοικίασης και χρονομίσθωσης αυτοκινήτων αποτελούν τη βασική πηγή άντλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για τις εμπορίες ΙΧ. Αν παραταθεί η διάρκεια «ζωής» τους τότε τα κρούσματα με αυτοκίνητα με «γυρισμένα» χιλιόμετρα θα εξελιχθεί σε μάστιγα εις βάρος βέβαια των καταναλωτών.
Κερδισμένες οι εταιρείες ενοικίασεων
Οι εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι από το συγκεκριμένο άρθρο της τροπολογίας καθώς η αύξηση των ορίων ηλικίας των οχημάτων που διαθέτουν σημαίνει πως δεν θα χρειαστεί να επενδύσουν άμεσα για την απόκτηση νέων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να ενισχύσουν την ρευστότητά τους.
Αν πάλι ισχύει η αύξηση μόνο στα «μεγάλα», κάμπριο και SUV οχήματα πάλι κερδισμένες θα είναι οι εταιρείες ενοικίασης ΙΧ καθώς τα SUV που έχουν στους στόλους τους είναι μικρού κυβισμού και έχουν χαμηλό κόστος χρήσης ενώ τα αντίστοιχα νέα μοντέλα έχουν πολύ υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας των υψηλών ρύπων…