Του Γιώργου Κ. Ανδρή
H Mitsubishi με το ASX «τάραξε» τα νερά στην κατηγορία των SUV καθώς όταν πρωτοπαρουσιάστηκε αποτελούσε ένα από τα ελάχιστα τετρακίνητα μοντέλα με πετρελαιοκινήρα 1,8 λίτρου.
Τώρα το ανανεωμένο ASX με τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρου, τετρακίνηση και κορυφαία αξιοπιστία ρίχνει το γάντι στους ανταγωνιστές που προς το παρόν δεν έχουν απαντήσεις στην ιαπωνική πρόκληση.
Το Mitsubishi ASX 1,6D 4X4 με 114 ίππους, ελάχιστο κόστος χρήσης, πλήρη εξοπλισμό και αξιοπιστία διατίθεται από 24.860 ευρώ αλλά θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η υψηλή μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου ακόμη και μετά το πέρασμα αρκετών ετών.
Ανανέωση ουσίας
Οι ιάπωνες θεώρησαν λογικό να μην αλλάξουν την επιτυχημένη εξωτερική εμφάνιση του ανανεωμένου ASX αλλά να προβούν σε επεμβάσεις ουσίας κυρίως στο εσωτερικό.
Ειδικότερα οι αλλαγές στην καμπίνα επιβατών εστιάζονται στο νέο τιμόνι, στα νέα γραφικά του έγχρωμου πίνακα οργάνων ενώ στην ακριβή έκδοση υπάρχει και το σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών.
‘Οσον αφορά στον εξοπλισμό το ASX διαθέτει τα πάντα ενώ η καμπίνα είναι ευρύχωρη και μπορεί άνετα να φιλοξενήσει πέντε ενήλικες.
114 ίπποι
Το Mitsubishi ΑSX με το νέο 1.600άρη DI-D ο οποίος αποδίδει 114 ίππους και 27 χλγρ. Ροπής στις 1.750 σ.α.λ. φαντάζει ως το ιδανικό μηχανικό σύνολο για την ελληνική πραγματικότητα καθώς είναι χαμηλού κυβισμού με αποτέλεσμα να έχει πολύ χαμηλό τεκμήριο ενώ παράλληλα και οι μειωμένες εκπομπές ρύπων προσδίδουν ετήσια Τέλη κυκλοφορίας μόλις 158,4 ευρώ.
Η κίνηση μεταφέρεται μέσω ενός 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου στους εμπρόσθιους τροχούς ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω διακόπτη στο εσωτερικό της καμπίνας ακόμη δύο λειτουργίες που αφορούν στην τετρακίνηση.
Ειδικότερα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη θέση Auto όπου όταν οι εμπρόσθιοι τροχοί χάσουν την πρόσφυση αυτομάτως μεταφέρεται η κίνηση και στον πίσω άξονα σε ποσοστό από 2% έως και 50%.
Σε περίπτωση που το ASX κινείται σε δύσβατα μονοπάτια, παραλίες ή χιονισμένους δρόμους ο οδηγός έχει την δυνατότητα να «κλειδώσει» την κατανομή της ροπής μεταξλύ εμπρόσθιου και πίσω άξονα.
Επίσης ιδιαίτερης μνείας χρίζει το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο διακρίνεται για τη σωστή κλιμάκωση αλλά και την αίσθηση που προσδίδει.
‘Οσον αφορά στην κατανάλωση πετρελαίου το ASX χρειάζεται μόλις 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ αν οδηγός του είναι συνετός μπορεί να μειώσει περαιτέρω την κατανάλωση.
Παντός εδάφους
Το ASX 1,6D 4X4 φαντάζει ως μια από τις κορυφαίες επιλογές που έχουν οι ‘Ελληνες καταναλωτές καθώς μπορεί να τους μεταφέρει οπουδήποτε με απόλυτη ασφάλεια ενώ παράλληλα να μην ανησυχούν για τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Ειδικότερα το ιαπωνικό μοντέλο κατά την πορεία του στο εθνικό οδικό δίκτυο κινείται με απόλυτη ευστάθεια και ασφάλεια ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το ASX παρουσιάζει κάποιες κλίσεις κυρίως λόγω της αυξημένης απόστασης του αμαξώματος από το οδόστρωμα και της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης χωρίς ωστόσο σε καμία περίπτωση να γίνονται επικίνδυνες. Αλλωστε η ύπαρξη τετρακίνησης κατ’ επιλογή μπορεί να αλλάξει ριζικά την συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Μέσα στην πόλη ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντος την υψηλή θέση οδήγησης αλλά και τα ελαστικά με υψηλό προφίλ ενώ η ανάρτηση απορροφά εντελώς τις όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Εκτός δρόμου το ASX αποτελεί μια έκπληξη καθώς με «κλειδωμένη» την τετρακίνηση το αυτοκίνητο κινείται ακόμη και σε δρόμους που συναντά κανείς μόνο σκληροτράχηλα τετρακίνητα αυτοκίνητα. Σε αυτό βέβαια συμβάλει θετικά και η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Κόστος Χρήσης
6άρι κιβώτιο
Τετρακίνηση
ΚΑΤΑ
‘Ελλειψη ρεζέρβας