Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Ο κ. Μ Χορν, διευθύνων σύμβουλος του VW Group στις ΗΠΑ, κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του στο Κογκρέσο ανέφερε μεταξύ άλλων πως τα παλιαότερα πετρελαιοκίνητα μοντέλα του ομίλου εκτός από αναβάθμιση λογισμικού θα χρειαστούν και ανταλλακτικά ώστε να «διορθωθούν» οι εκπομπές ρύπων.
Παράλληλα τόνισε με έμφαση πως δεν θα αλλάξει η κατανάλωση καυσίμου αλλά είναι πιθανό να επηρεαστεί η απόδοση των αυτοκινήτων!
Ειδικότερα ο κ. Χορν ενώπιον της Αμερνικανικής Βουλής επισήμανε πως θα χρειαστούν αλλαγές σε υλικά αλλά και στο λογισμικό στα αυτοκίνητα του ομίλου που έχει τοποθετηθεί η πρώτη γενιά των πετρελαιοκινητήρων ΕΑ 189 χωρητικότητας 2,0 λίτρων αρχής γενομένης από το VW Jetta TDi του 2009.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία στις ΗΠΑ έχουν διατεθεί 325.000 αυτοκίνητα του ομίλου VW στα οποία έχει τοποθετηθεί ο πετρελαιοκινητήρας πρώτης γενιάς ενώ 90.000 ΙΧ διαθέτουν τον ίδιο κινητήρα δεύτερης γενιάς (εξελιγμένο) όπως φέρει το VW Passat μοντέλο του 2012.
Οι πετρελιαοκινητήρες τρίτης γενιάς μπορεί να «διορθωθούν» μόνο με την αναβάθμιση στο λογισιμικό του κινητήρα ανέφερε ο κ. Χορν.
Επίσης ο κ. Χορν διαβεβαίωσε τα μέλη του Κογκρέσου πως η οικονομία καυσίμου στα μοντέλα που θα επισκευαστούν να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα ωστόσο τόνισε πως μπορεί να επηρεαστεί η απόδοση!
Η «διόρθωση» των αυτοκινήτων με τους πετρελιαοκινητήρες πρώτης και δεύτερης γενιάς θα επιτυγχάνεται μεταξύ 5 έως και 10 ωρών και η ανάκλησή τους θα διαρκέσει για περισσότερο από ένα χρόνο στις ΗΠΑ αν δεν υπάρξουν περιπλοκές ανάφερε ο κ. Χορν…