Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Σε κανονικούς ρυθμούς έχουν επιστρέψει οι έλεγχοι οχημάτων στα ΚΤΕΟ όλης της χώρας παρά το γεγονός πως στα τέλη Νοεμβρίου θα πρέπει να έχουν ελεγχθεί πάνω από 2 εκατ. εκπρόθεσμα οχήματα!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia μετά τη λήξη της παράτασης που δόθηκε στα οχήματα που δεν είχαν περάσει από ΚΤΕΟ μέχρι τις 30/06/2014 περίπου 1 εκατ. οχήματα δεν προσήλθαν στα Κέντρα Ελέγχου τα οποία αναμένεται να προστεθούν στα υπόλοιπα 2,5 εκατ. οχήματα που πρέπει να ελεγχθούν μέχρι τα τέλη του 2015 ώστε οι ιδιοκτήτες τους να μην επιβαρυνθούν με το πρόστιμο των 150 ευρώ που θα επιβάλλεται μέσω της εφορίας.
Ωστόσο από τα ΚΤΕΟ της Ελλάδας περνάνε κάθε χρόνο περίπου 2,3 εκατ. οχήματα και φέτος μέσα σε 3 μήνες θα πρέπει να ελεγχθούν 3,5 εκατ. οχήματα!
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ο υπερβολικός αριθμός οχημάτων που πρέπει να ελεχθεί από τα ΚΤΕΟ σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα κανονικά θα έπρεπε να δημιουργεί τεράστιες ουρές οχημάτων καθημερινά έξω από όλα τα ΚΤΕΟ της χώρας.
Αντίθετα όμως με τη λήξη της προθεσμίας των εκπρόθεσμων οχημάτων από τις 30/6/2014 οι ιδιοκτήτες ΙΧ φαίνεται πως αγνοούν το θεσμό καθώς η προσέλευσή τους κυμαίνεται σε κάτω από τα κανονικά για την εποχή επίπεδα.
Αποτέλεσμα των παραπάνω θα είναι η δημιουργία κυκλοφοριακού κουμφούζιου γύρω από τα ΚΤΕΟ στις 30 Νοεμβρίου όποτε και λήγει η προθεσμία για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από Τεχνικό ‘Ελεγχο έως τις 31/12/2014 τα οποία υπολογίζονται σε πάνω από 1 εκατ. οχήματα.
Ωστόσο στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως στα τέλη Νοεμβρίου θα δημιουργηθεί και πάλι το αδιαχώρητο στα ΚΤΕΟ όλης της χώρας αλλά στα τέλη Δεκεμβρίου πραγματικά θα καταρρεύσει ολόκληρο το σύστημα καθώς θα προσέλθουν πάνω από 2,5 εκατ. οχήματα για έλεγχο.
Οι ιδιοκτήτες ΙΧ πάντως ευελπιστούν σε παρατάσεις που πιθανό να δώσει το υπουργείο Μεταφορών οπότε το πρόβλημα απλά μετατίθεται για μερικές ημέρες…
«Πέφτει» συνεχώς το Taxisnet
‘Ενα επίσης τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα ΚΤΕΟ έχει να κάνει με τις διακοπές στη λειτουργία του Taxisnet μέσω του οποίου προμηθεύονται τα ηλεκτρονικά παράβολα.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia τις ημέρες που δημιουργήθηκαν τεράστιες ουρές οχημάτων στα ΚΤΕΟ λόγω της λήξης της προθεσμίας ελέγχων εκπρόθεσμων οχημάτων το σύστημα Taxisnet «έπεφτε» για μία ή περισσότερες ώρες με αποτέλεσμα να δημιουργούνται καθιυστερήσεις περισσότερων ωρών στους ελέγχους.
Μάλιστα για κάθε ώρα που «πέφτει» το σύστημα Taxisnet οι διαδικασίες ελέγχου των οχημάτων στα ΚΤΕΟ καθυστερούν για τουλάχιστον 1,5 με 2 ώρες…