Quantcast
"Κινούμενες βόμβες" τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ: Τι θα γίνει με τις διασταυρώσεις - Τι λέει στο enikos.gr ο πρόεδρος των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ - enikonomia.gr
share

“Κινούμενες βόμβες” τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ: Τι θα γίνει με τις διασταυρώσεις – Τι λέει στο enikos.gr ο πρόεδρος των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ

δημοσιεύτηκε:

Της Εύης Κατσώλη

“Κινούμενες βόμβες” αποτελούν πάνω από 1,5 εκατ. οχήματα τα οποία δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ. Περίπου το 45% του κυκλοφορούντος στόλου, όπως υποστηρίζει στο enikos.gr, ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κώστας Βήκας, εκτιμάται ότι παραμένει ανέλεγκτο με ό, τι αυτό συνεπάγεται όχι μόνο για την ασφάλεια των ιδιοκτητών των οχημάτων αλλά και των γύρω τους.

Το μεγάλο ποσοστό της “αποχής” από τον τεχνικό έλεγχο, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στο ότι ακόμα δεν έχει εφαρμοστεί το σύστημα των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων. Όπως εξηγεί ο κ. Βήκας, “τον Αύγουστο του 2015 θεσμοθετείται για πρώτη φορά νομοθετικά η ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων από τις βάσεις δεδομένων των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών ώστε να εντοπιστούν τα οχήματα που δεν περνούν ΚΤΕΟ. Λόγω κάποιων αστοχιών, στο τέλος του 2017 αναθεωρείται η διάταξη ώστε να είναι και πιο ολοκληρωμένη και ορθή. Για να τεθεί σε εφαρμογή έπρεπε να εκδοθεί η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση και ενώ προχώρησε η διαδικασία από το υπουργείο Μεταφορών, έχει μείνει… στάσιμη στο ΥΠΟΙΚ και αναμένεται να προχωρήσει”.

Η αλήθεια είναι ότι όταν είχε ψηφιστεί η νομοθετική διάταξη και υπό τον φόβο των διασταυρώσεων και των ελέγχων, δημιουργούνταν “ουρές” στα ΚΤΕΟ. Ωστόσο έπειτα από δύο χρόνια, “αδράνησαν”. “Όσο δεν ελέγχονται, το ΚΤΕΟ αποδομείται” λέει χαρακτηριστικά ο κ. Βήκας, ο οποίος προσθέτει ότι “το ελληνικό Δημόσιο χάνει πάνω από 200 εκατ. ευρώ από φόρους κ.α. που σχετίζονται με το ΚΤΕΟ”.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το θέμα με τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις θα προχωρήσει πλέον μετά τις εκλογές.

Ο κ. Βήκας συμβουλεύει τους ιδιοκτήτες οχημάτων να πηγαίνουν στα ΚΤΕΟ καθώς η συντήρηση του αυτοκινήτου και της μοτοσικλέτας καταρχάς προστατεύει την ανθρώπινη ζωή, αλλά προασπίζουν και την τσέπη του. Και αυτό γιατί όταν για παράδειγμα η μηχανή ενός οχήματος δεν λειτουργεί σωστά και υπάρχει μεγαλύτερη εκπομπή ρύπων, τότε αυτό σημαίνει ότι καίει και περισσότερο σε καύσιμα.

Επίσης, ο έλεγχος είναι απαραίτητος καθώς είναι προτιμότερο να προλαβαίνει κάποιος μια μικρή ζημιά στην αρχή της, συν του ότι θα αποφύγει ο ιδιοκτήτης και τα πρόστιμα, στην περίπτωση που “πιαστεί” ότι δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ. Τα πρόστιμα έχουν τρία σκέλη: είναι εκείνο της τροχαίας που ανέρχεται στα 400 ευρώ, είναι το παράβολο καθυστέρησης, μια επιβάρυνση που κυμαίνεται από 10- 140 ευρώ αλλά και το διοικητικό πρόστιμο των 150 ευρώ το οποίο περνά απευθείας στο Taxisnet.

Ένα άλλο σύνηθες φαινόμενο είναι εκείνο των “πειραγμένων κοντέρ” ώστε να φαίνονται λιγότερα χιλιόμετρα. Όπως τονίζει ο κ. Βήκας, “μετά την ανακοίνωση ότι από Σεπτέμβριο θα ισχύουν νέα δεδομένα καθώς θα καταγράφονται τα χιλιόμετρα και αν αποδεικνύεται ότι όντως έχει πειραχθεί το κοντέρ το όχημα θα κόβεται αυτομάτως, έχει μπει φρένο σε όσους “επίδοξους” σκόπευαν να προβούν σε ανάλογες ενέργειες. Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να γίνει η εφαρμογή της διάταξης. Αναμένεται και εδώ η ΚΥΑ της διαδικασίας μηχανογράφησης. Έχουν εξεταστεί δύο σενάρια: το πρώτο είναι στο ΚΤΕΟ να φωτογραφίζεται το κοντέρ των χιλιομέτρων και το δεύτερο να μην υπάρχει φωτογραφία. Αυτό πρέπει να διευκρινιστεί και να προσδιοριστεί με την ΚΥΑ”.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.