Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Tα
αυτοκίνητα Honda διακρίνονταν πάντα για τις αξιοπιστία τους, τον εξοπλισμό
τους αλλά και την μοναδική τους σχεδίαση.
Σήμερα το Honda Civic επιστρέφει δριμύτερο έχοντας μοναδική σχεδίαση, κορυφαίο
βενζινοκινητήρα turbo απόδοσης 182 ίππων και πολύ μεγάλη δόση τεχνολογίας.
Μοναδικό ατόπημα αποτελεί η τιμή απόκτησης της κορυφαίας
υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης των 182 ίππων η οποία κυμαίνεται στα 25.650 ευρώ
αλλά το χάπι χρυσώνεται τόσο από την μοναδική σχεδίαση του μοντέλου όσο και από
τον υπερπλήρη εξοπλισμό.
Μοναδικό
Η 10η γενιά του Honda Civic αποτελεί
την αναγέννηση του δημοφιλούς μοντέλου καθώς διαθέτει εντελώς νέα σχεδίαση η
οποία σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητη.
Το ιαπωνικό μοντέλο από όποια μεριά και αν το αντικρίσει κανείς
εκπέμπει έναν δυναμισμό. Στο εμπρόσθιο μέρος η μάσκα με τα φωτιστικά σώματα
δημιουργούν ένα «άγριο» σύνολο. Στο πίσω μέρος οι διπλές εξατμίσεις στο κέντρο
συμπληρώνουν τον δυναμισμό ενώ η αεροτομή στο πάνω μέρος της 5ης
πόρτας παραπέμπουν σε εκδοχές Type-R.
Hi-tech καμπίνα
επιβατών
Στο εσωτερικό του Honda Civic ο οδηγός αλλά και οι επιβάτες θα
εντυπωσιαστούν από τα γραφικά του πίνακα οργάνων με τον έντονο χρωματισμό, αλλά
και από την οθόνη αφής 7 ιντσών συστήματος πολυμέσων Honda Connect 2.
Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και έχει
δοθεί έμφαση στη λεπτομέρεια. Χαρακτηρισιτκά θα αναφέρουμε τα σχέδια που
υπάρχουν στα επενδύσεις στις πόρτες όπου δημιουργούν και ένα πολύ καλό σύνολο
αισθητικά.
Όσον αφορά με τους διαθέσιμους χώρους μπορούν άνετα να
φιλοξενηθούν 4 επιβάτες ενώ ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 478 λίτρα.
Στον τομέα του εξοπλισμού το Honda Civic διαθέτει
τα πάντα και σίγουρα ο υποψήφιο αγοραστής θα δυσκολευτεί να προσθέσει κάποιο
έξτρα κατά την παραγγελία του.
182 ίπποι!
Κάτω από το καπό του Civic της δοκιμής βρίσκονταν ο νέος
1.500άρης VTEC τούρμπο κινητήρας της Honda ο οποίος αποδίδει 182 ίππους στις
5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 24 χλγρ. από τις 1.900 έως τις 5.000 σ.α.λ.
Το υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο εντυπωσιάζει με την
δύναμή του αλλά και με την κατανάλωση καυσίμου καθώς ειδικά για το δεύτερο θα
περίμενε κανείς ότι θα καταναλώνει τεράστιες ποσότητες αμόλυβδης βενζίνης.
Αντίθετα το Honda Civic κατάφερε να κινηθεί, εντός των ορίων του Κ.Ο.Κ.,
καταναλώνοντας μόλις 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα στο εθνικό οδικό δίκτυο
ενώ μέσα στην πόλη η κατανάλωση περιορίστηκε στα 7 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Επίσης ο κινητήρας εντυπωσιάζει με την γραμμικότητά του που
διατηρείται σε όλο το φάσμα των στροφών χωρίς ξεσπασματα.
Παράλληλα το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει σωστή κλιμάκωση αλλά
και αίσθηση.
Στο δρόμο
Στο δρόμο το Honda Civic με τους 182 ίππους θα λέγαμε ότι διαθέτει όλα εκείνα τα
στοιχεία των σπορ αυτοκινήτων.
Ειδικότερα κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το
ιαπωνικό μοντέλο μπορεί να κινηθεί οικονομικά και άνετα τηρώντας τα όρια του
Κ.Ο.Κ. αλλά όταν ο οδηγός επιθυμεί απλά πιέσζει το πεντάλ του γκαζιού προς το
πάτωμα και το αυτοκίνητο απλά επιταχύνει με πολύ γρήγορους ρυθμούς.
Στο επαρχιακό οδικό με συνεχείς στροφές οι κλίσεις του
αμαξώματος είναι ανεπαίσθητες και σε καμία περίπτωση σε εξελίσσονται σε κάτι
επικίνδυνο και μη ελεγχόμενο.
Στις μεγαλουπόλεις η ανάρτηση του Civic φιλτράρει αποτελεσματικά
τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να προκαλεί αναπηδήσεις.
Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία
παρκαρίσματος παιχνιδάκι και αποτελεί σύμμαχο για έναν άπειρο οδηγό. Τέλος το Honda Civic μαγνητίζει
τα βλέμματα των περαστικών όπου κινείται…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Ιπποδύναμη
Κατανάλωση καυσίμου
ΚΑΤΑ
Ορατότητα προς τα πίσω