Η «τιμή» της απόσυρσης ΙΧ που έγινε… Plan B

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

andris@enikonomia.gr

 

Αισίως φθάνουμε στα μέσα Μαρτίου και ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με την ενεργοποίηση του μέτρου της απόσυρσης IX ενώ οι ερμηνείες των πρόσφατων δηλώσεων του Τρύφωνα Αλεξιάδη στη Βουλή δημιούργησαν νέα σενάρια που κανείς δεν επιβεβαιώνει ή διαψεύδει.

Ειδικότερα ο Αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών πρόσφατα στη Βουλή προανήγγειλε τη συνέχιση του μέτρου της απόσυρσης παρά τις ενστάσεις της τρόικας, χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίσει την διάρκειά της, αν θα έχει αναδρομική ισχύ αλλά και την «τιμή» της.

Η τελευταία λέξη στη δήλωση του κ. Αλεξιάδη ήταν αρκετή για να δημιουργήσει ένα ακόμη σενάριο με την «τιμή» της απόσυρσης να έχει «μεταφραστεί» σε Plan B σύμφωνα με το οποίο το οικονομικό επιτελείο για να πείσει τους δανειστές έριξε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων την πρόταση μια μείωση του όφελος από το μέτρο της απόσυρσης.

Χωρίς να επιβεβαιώνεται το σενάριο από το οικονομικό επιτελείο η μείωση του όφελους της απόσυρσης θα ανοίξει νέο κύκλο διαπραγματεύσεων με την τρόικα ώστε να πειστεί με αποτέλεσμα να καθυστερήσει περαιτέρω η όλη διαδικασία και οι εισαγωγικές εταιρείες αλλά και οι καταναλωτές να παραμείνουν εγκλωβισμένοι για πολύ καιρό ακόμη.

Το όφελος της απόσυρσης το οποίο ισχύει ακόμη για καινούρια αυτοκίνητα που έχουν εκτελωνιστεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2015 κυμαίνεται από 300 έως 2.800 ευρώ. Ουσιαστικά όμως το όφελος ανέρχεται από 300 έως 1.430 ευρώ καθώς οι πωλήσεις των αυτοκινήτων από 1.601 έως 2 λίτρα είναι ελάχιστες.

Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω δεδομένα αν μειωθεί το όφελος απόσυρσης έως 50% τα ποσά αντιστοίχως θα μειωθούν σε 150 ευρώ, 480 ευρώ, 715 ευρώ και 1.400 ευρώ για όλες τις κατηγορίες.

 

Χάος στις εισαγωγικές και στα τελωνεία

Η παρατεταμένη διαπραγμάτευση για το μέτρο της απόσυρσης έχει επιφέρει ένα χάος στις εισαγωγικές εταιρείες μερικές εκ των οποίων εδώ και καιρό κάνουν δώρο στους πελάτες το όφελος της απόσυρσης.

Υπάρχουν και κάποιες άλλες οι οποίες διαπραγματεύονται το όφελος καταβάλλοντας οι ίδιες έως το 80% του συνολικού ποσού ενώ το υπόλοιπο 20% το επιβαρύνονται οι πελάτες.

Επίσης στους ανανεωμένους τιμοκαταλόγους εισαγωγικών εταιρειών δεν υπάρχει πια το όφελος απόσυρσης.

Από την άλλη μεριά στα τελωνεία επικρατεί επίσης ένα χάος καθώς βρίσκονται πάνω από 6.000 αυτοκίνητα που δεν έχουν εκτελωνιστεί περιμένοντας την ενεργοποίηση του όφελος της απόσυρσης.

Μάλιστα στελέχη της αγοράς αναφέρουν στο Enikonomia πως αν ενεργοποιηθεί το μέτρο της απόσυρσης για δύο μήνες δεν θα είναι εφικτό να εκτελωνιστεί ένας τόσο μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Επίσης τα χαρτιά της απόσυρσης που έχουν αγοράσει οι εισαγωγικές εταιρείες αλλά και οι εξουσιοδοτημένες μονάδες πώλησης τα οποία ανέρχονται σε πολλές χιλιάδες αν δεν συνεχιστεί το μέτρο στην ουσία ακυρώνονται και μόνο με μια υπουργική απόφαση μπορούν να περάσουν στα έξοδα των εταιρειών ως ζημιές για να έχουν κάποιο όφελος.

Τώρα όσον αφορά στους καταναλωτές που έχουν στα χέρια τους χαρτιά απόσυρσης σε περίπτωση μη συνέχισης του μέτρου θα πρέπει είτε να βρούν καινούριο αυτοκίνητο που έχει εκτελωνιστεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2015 είτε να το «κορνιζάρουν» ως… ενθύμιο.

Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia κάποιοι εισαγωγείς θα αναλάβουν δράση και θα απαιτήσουν το οριστικό τέλος της φημολογίας περί συνέχισης του μέτρου της απόσυρσης ώστε να εξομαλυνθεί η κατάσταση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου που τον Φεβρουάριο σημείωσε πτώση πάνω από 32%…

Exit mobile version