Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Το Ford Mustang αποτελούσε ανέκαθεν ένα μοντέλο ορόσημο για την αμερικάνικη
αυτοκινητοβιομηχανία καθώς αποτελούσε την απάντηση made in USA στις
προκλήσεις των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.
Σήμερα η έκτη γενιά του κορυφαίου μοντέλου με V8 κινητήρα χωρητικότητας 5
λίτρων με απόδοση 421 ίππων και μέγιστης ροπής 53 χλγρ., εμφάνιση American super car με
μακρύ καπό, πίσω κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων τότε τα ευρωπαϊκά
μοντέλα της κατηγορίας ψιλοχλωμιάζουν…
Η νέα Mustang αποτελεί τον… αμερικάνικο δρόμο (American Way) για τη δόξα με ένα
μοναδικό τρόπο που μόνο οι αμερικανοί γνωρίζουν.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε έντονο κίτρινο χρώμα
με τις μαύρες λωρίδες στην έκδοση GT και μαγνήτισε τα βλέμματα όλων εκ των
οποίων οι πιο τολμηροί έβγαζαν φωτογραφίες δίπλα της.
Ωστόσο για να αποκτήσει κανείς τη Mustang GT θα
πρέπει να καταβάλει περίπου 61.666 ευρώ ενώ δεν θα πρέπει να λησμονηθεί ο Φόρος
Πολυτελούς Διαβίωσης που ανέρχεται σε 4.180 ευρώ (για την πρώτη 5ετία) και
2.758 ευρώ από το 6ο έως και το 9ο έτος ενώ και τα ετήσια
Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 1.112, 28 ευρώ!
Δηλαδή μόνο για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης και Τέλη
Κυκλοφορίας ο κάτοχος μιας Mustang θα πρέπει να καταβάλλει 5.298,28 ευρώ! Δηλαδή στην πρώτη
5ετία ο κάτοχός της θα έχει πληρώσει σε φόρους και χαράτσια το 50% του κόστους
απόκτησης. Μετά αναρωτιούνται στο οικονομικό επιτελείο γιατί τέτοια αυτοκίνητα
κυκλοφορούν με πινακίδες Βουλγαρίας ή άλλων κρατών-μελών…
Supercar!
Η νέα γενιά της Ford Mustang αποτελεί ένα από τα πιο όμορφα
αλλά και άγρια μοντέλα που έχει κατασκευάσει ποτέ η συγκεκριμένη
αυτοκινητοβιομηχανία καταφέροντας να «παντρέψει» με άψογο τρόπο την παράδοση με
την τεχνολογία.
Το εμπρός μέρος που είναι και το πιο χαρακτηριστικό σε μια
Mustang, αποτελεί μια λογική συνέχεια της πρώτης γενιάς του αυτοκινήτου
παραμένοντας ογκώδες και πολύ δυναμικό και με μεγάλο μήκος. Στη συνέχεια η
μεγάλη μάσκα με το «άλογο, τα επιθετικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα συνθέτουν
τα χαρακτηριστικά του εμπρόσθιου μέροςυ.
Στο πίσω μέρος με τον μεγάλο χώρο αποσκευών και τα μοναδικά
φωτιστικά σώματα αλλά και οι απολήξεις εξατμίσεων ολοκληρώνουν την επιθετική
σχεδίαση του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό συνεχίζεται η μοναδικότητα της Mustang συνεχίζεται και στο εσωτερικό της. Τα ταμπλό είναι ψηλά
τοποθετημένο και διαθέτει 3 στρογγυλούς αεραγωγούς στο κέντρο του, που σε
συνδυασμό με τα μεγάλα επίσης στρογγυλά όργανα του πίνακα οργάνων αποτελούν τα
βασικά του χαρακτηριστικά. Εντυπωσιακός είναι ο κοντός και απόλυτα χρηστικός επιλογέας
των ταχυτήτων, ενή σήμα κατατεθέν αποτελούν και οι διακόπτες αεροπορικού τύπου
στην βάση της κεντρικής κονσόλας. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή παρά την
χρήση μέτριας ποιότητας υλικών σε ορισμένα σημεία, ενώ η συναρμολόγηση
ικανοποιεί.
Όσον αφορά στους διαθέσιμους χώρους ως γνήσιο 2+2 θέσεων
κουπέ αυτοκίνητο, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι ιδιαίτερα περιορισμένοι
κυρίως για κεφάλια τους και όχι τόσο για τα πόδια τους ενώ ο χώρος αποσκευών
πάντως έχει όγκο 408 λίτρων!
421 ίπποι παράγουν έναν μοναδικό ήχο
Ο κινητήρας που κινούσε την κορυφαία Mustang της
δοκιμής μας διέθετε τον οκτακύλινδρο σε διάταξη V κινητήρα
χωρητικότητας 4.951 κ.εκ. ο οποίος
αποδίδει 421 ίππους και μέγιστη ροπή 53 χλγρ. στις 4.250 σ.α.λ.
Στην πράξη το μηχανικό σύνολο απέδειξε πως μπορεί ανά πάσα
στιγμή να «χορεύει» το πίσω μέρος του αμαξώματος ενώ ο ήχος που παράγει
προκαλεί ακόμη και τον πιο συνετό οδηγό!
Μάλιστα ο βρυχηθμός του παραμένει σε όλο το φάσμα
περιστροφής του κινητήρα.
Η θηριώδης ροπή των 53 χλγρ. είναι σε θέση να «κρατάει» σε
σβέλτους ρυθμούς το βαρύ αμάξωμα της Mustang 5,0.
Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου ο κινητήρας απέδειξε
χαλαρά πως έχει αυξημένες απαιτήσεις και η μέση κατανάλωση ανήλθε σε περίπου 18
λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
«Χορεύοντας» με τη Mustang
Η Mustang
με τον 5λιτρο κινητήρα αποτελεί ένα εντυπωσιακά ικανό αυτοκίνητο, το οποίο
«χορεύει» όποτε το επιθυμήσει ο οδηγός του.
Το διαφορικό torsen στον πίσω άξονα, καθιστώντας την για πρώτη φορά και
ενδιαφέρουσα από οδηγικής άποψης και μάλιστα θα λέγαμε ότι συνολικά το
αυτοκίνητο επιτρέπει και κάποια λάθη στον οδηγό του διορθώνοντάς τον με
διακριτικό τρόπο.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η Mustang κινείται
με απίστευτη άνεση και έχοντας κορυφαία ποιότητα κύλισης, ενώ με την βοήθεια
του κινητήρα της μπορεί να αναπτύξει αλλά και να διατηρήσει αυξημένες ταχύτητες
κίνησης αβίαστα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με στροφές η υπερστροφή είναι
εύκολη υπόθεση και ο οδηγός έχοντας το σύστημα Selectable Drive μέσω του οποίου γίνεται
παραμετροποίηση των βασικών λειτουργιών (τιμόνι, ESP, απόκριση κινητήρα) σε 4 επιλογές,
μπορεί να μεταβάλλει ανάλογα την συμπεριφορά της, όμως σε καμία περίπτωση δεν
προσεγγίζει σπορ χαρακτηριστικά.
Τα φρένα της (6πίστονα εμπρός) είναι συγκλονιστικά σε
αίσθηση και σε απόδοση.
Μέσα στην πόλη η Mustang μαγνητίζει τα βλέμματα τόσο των
περαστικών. Ωστόσο εξαιτίας της ολισθιρότητας του οδοστρώματος ο οδηγός της θα
πρέπει να είναι προσεκτικός καθώς η δύναμη αλλά και η τεράστια ροπή του κινητήρα
εγκυμονούν κινδύνους και το κακό δεν αργεί να γίνει.
Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία
παρκαρίσματος παιχνιδάκι ενώ πολύ σημαντικές και χρήσιμες είναι οι οδηγίες του GPS που
ανά πάσα στιγμή μπορεί να βρει τα πλησιέστερα βενζινάδικα…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Ιπποδύναμη
Τιμή αγορά και μεταπωλητική αξία
Συμπεριφορά
ΚΑΤΑ
Κόστος χρήσης