Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
H έλευση του Ford Fiesta
1.5 TDCi έρχεται να «ταράξει» τα νερά στην κατηγορία που ανήκει καθώς
αποδείχθηκε πως αποτελεί ένα εξαιρετικό οικονομικό μοντέλο για τον ιδιοκτήτη
του στη χρήση ενώ και το κόστος απόκτησής του κυμαίνεται σε φυσιολογικά
επίπεδα.
Μάλιστα η τοποθέτηση του πετρελαιοκινήρα χωρητικότητας 1,5
λίτρου με μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου
αλλά και η υψηλή μεταπωλητική αξία του αποτελούν σημαντικά κίνητρα για την
απόκτησή του η οποία κυμαίνεται στα 15.465 ευρώ.
Κομψό και νεανικό
Το νέο Ford Fiesta 1.5 TDCi ακολυθεί τη
σχεδιαστική φιλοσοφία Kinetic Desing και στο εμπρόσθιο μέρος του αμαξώματος κυριαρχεί η μεγάλη
μάσκα με τα μοναδικά φωτιστικά σώματα. Αν το κοιτάξει κανείς από το πλάι είναι
διάχυτη μια σπορ αίθηση ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα δένουν αρμονικά
με τια δυναμικές γραμμές του αμαξώματος.
Στο εσωτερικό του Fiesta 1,5 TDCi η εικόνα παραμένει κομψή και νεανική με την ποιότητα κατασκευής να κυμαίνεται σε υψηλά
για την κατηγορία επίπεδα.
Παράλληλα στο Fiesta δεν λείπει η υψηλή τεχνολογία
καθώς το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιάζονταν με όλες τις ηλεκτρικές
ευκολίες ενώ η οθόνη multimedia στο κέντρο του ταμπλό κερδίζει τις εντυπώσεις.
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί με 2 άτομα στο πίσω
κάθισμα να φιλοξενούνται άνετα ενώ με κάποιες υποχωρήσεις μπορεί να φιλοξενηθεί
και τρίτο άτομο.
95 ίπποι και 21,5 χλγρ. ροπής
Το Ford Fiesta της δοκιμής μας κινούνταν από το νέο Duratorq TDCi πετρελαιοκινητήρα που ο
οποίος αποδίδει 95 ίππους και 21,5 χλγρ.
ροπής, οι οποίες αποδείχθηκαν υπερεπαρκείς για το γνωστό μοντέλο.
Μάλιστα ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα ελαστικός και
πρόθυμος σε όλο το φάσμα στροφών του χωρίς να αυξάνεται δυσανάλογα η παραγωγή
θορύβου.
Η κίνηση μεταφέρεται φυσικά στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 5τάχυτου
κιβωτίου που διέθετε σωστή κλιμάκωση και αίσθηση αλλά θα μπορούσε να υπάρχει
και μια έκτη σχέση…
Η κατανάλωση του Fiesta 1,5 TDCi
95 PS κυμαίνεται στα 4
λίτρα για κάθε 100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες συμπληρώνοντας εν τέλει την
πολύ καλή εικόνα του νέου κινητήρα στο σύνολό του.
Οικονομικό αλλά και… πρόθυμο
Το νέο Ford Fiesta
1.5 TDCi αποδείχθηκε
πως είναι ιδιαίτερα οικονομικό στη χρήση του χωρίς ωστόσο να υστερεί σε
επιδόσεις.
Κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Fiesta κινήθηκε
με απόλυτη ασφάλεια και οικονομία και μάλιστα όταν διατηρούνται τα όρια του
Κ.Ο.Κ. η κατανάλωση πετρελαίου πέφτει κάτω από τα 4 λίτρα για κάθε 100
χιλιόμετρα. Αν πάλι ο οδηγός του επιθυμεί να κινηθεί γρηγορότερα το Fiesta αποδείχθηκε
πως είναι πρόθυμο να κινηθεί με απόλυτη ασφάλεια μέχρι ο δείκτης ου ταχυμέτρου
να αγγίξει ακόμη και τα 180 χλμ./ώρα χωρίς να ανεβαίνει η κατανάλωση σε πολύ
υψηλά επίπεδα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η ροπή του
πετρελαιοκινητήρα αποτελεί «σύμμαχο» ιδίως σε ανηφορικά τμήματα ενώ η σφικτή
ανάρτηση σε συνδυασμό με τα ελαστικά προσδίδουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.
Μέσα στην πόλη ο οδηγός του Fiesta θα
εκτιμήσει δεόντος την χαμηλά κατανάλωση ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας
κάνει την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Πετρελαιοκινητήρας
Κόστος χρήσης
ΚΑΤΑ
Έλλειψη 6ης σχέσης