Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Με υψηλές προσδοκίες
παρουσιάζεται το νέο Ford Fiesta στην ελληνική αγορά καθώς το εντελώς νέο μοντέλο διεθέτει
ξεχωριστό στιλ, όμορφη σχεδίαση εντός και εκτός, υψηλή δόση τεχνολογίας αλλά
και κάπως «τσιμπιμένη» τιμής κτήσης.
Το 8ης γενιάς Ford Fiesta που
είχαμε στη διάθεσή μας αφορούσε στην έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα
χωρητικότητας 1 λίτρου ο οποίος αποδίδει 125 ίππους με τιμή λίγο πάνω από τις
17.200 ευρώ με υπερπλήρη εξοπλισμό. Ωστόσο τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας που
ανέρχονται σε 88,2 ευρώ αλλά και το χαμηλό τεκμήριο διαβίωσης «χρυσώνουν» το
χάπι της τιμής απόκτησης που είναι ιδιαίτερα «τσιμπιμένη».
Τολμηρό στυλ
Το εξωτερικό του νέου Fiesta βασίζεται στο τολμηρό
στυλ του απερχόμενου Fiesta,
με πιο φινετσάτη σχεδίαση και πιο κομψή και αρμονική εμφάνιση.
Απλούστερες, πιο ευθείες
γραμμές και απέριττες επιφάνειες χαρίζουν μεγαλύτερο οπτικό σφρίγος. Το καπό
υιοθετεί πιο ήπια σχεδίαση χωρίς κεντρικό φούσκωμα με αποτέλεσμα να
αναδεικνύεται μία νέα, φαρδύτερη μάσκα. Κομψοί προβολείς δίνουν την αίσθηση ότι
αγκαλιάζουν το αμάξωμα, ένα στοιχείο άμεσα αναγνωρίσιμο ημέρα και νύχτα.
Πίσω, νέα οριζόντια πίσω
φώτα αναδεικνύουν το μεγαλύτερο πλάτος του Fiesta με τους ευρείς ώμους, ενώ ο φωτισμός σε σχήμα C αποτελεί στοιχείο
ταυτότητας του αυτοκινήτου στο σκοτάδι.
Άνεση και πολυτέλεια
Η οδηγοκεντρική σχεδίαση
του εσωτερικού του Fiesta
είναι επηρεασμένη από τη σχέση των καταναλωτών με έξυπνες συσκευές και tablets. Προσφέροντας μία
αίσθηση ευρυχωρίας και κάνοντας μία άριστη πρώτη εντύπωση μέσω της εργονομικής
σχεδίασης και των μαλακών υλικών – συμπερ. του πάνω τμήματος του ταμπλό – το
εσωτερικό υπόσχεται ένα χαλαρωτικό και αθόρυβο περιβάλλον το οποίο οι πελάτες
μπορούν να διαμορφώσουν σύμφωνα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις με μία νέα
γκάμα επιλογών εξατομίκευσης.
Η φιλοσοφία ενός ήρεμου
και ξεκούραστου εσωτερικού υποστηρίζεται από την εργονομία των χειριστηρίων. Ο
αριθμός διακοπτών στην κεντρική κονσόλα έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό με πολλά
από τα χειριστήρια επικοινωνίας και ψυχαγωγίας να έχουν τοποθετηθεί σε νέες
θέσεις στην οθόνη αφής 8 ιντσών. Η εργονομία και φυσικότητα της θέσης των
χειριστηρίων και οθονών επιβεβαιώθηκαν με τη βοήθεια λογισμικού παρακολούθησης
των ματιών. Έτσι τόσο η οθόνη του ταμπλό οργάνων όσο και η κεντρική οθόνη είναι
τοποθετημένες για να προσφέρουν σαφείς πληροφορίες με μια ματιά.
Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν
περισσότερο χώρο για τα γόνατα κατά 16 mm χάρη στη χρήση νέων καθισμάτων με πιο λεπτές πλάτες που είναι
πιο μαλακά και προσφέρουν μεγαλύτερη πλευρική στήριξη.
Η πίσω πόρτα της επόμενης
γενιάς Fiesta είναι
φαρδύτερη για ευκολότερη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών. Βελτιωμένες δυνατότητες
αποθήκευσης προσωπικών αντικειμένων προσφέρει ένα ντουλαπάκι μεγαλύτερο κατά
20% και ένας αποθηκευτικός χώρος 1L στην κεντρική κονσόλα. Στις πίσω πόρτες μπορούν να αποθηκευτούν
μπουκάλια νερού 0,6L,
ιδανικό πρέπει για οικογενειακές εκδρομές.
125 ίπποι
Ο πολυβραβευμένος
βενζινοκινητήρας 1.0L EcoBoost
της Ford με 125 ίππους,
κινούσε το Ford Fiesta της δοκιμής μας ο οποίος αποδείχθηκε ιδιαίτερα πρόθυμος και
«ζωντανός» για το αμάξωμα του αυτοκινήτου ενώ αν ο οδηγός του ήταν συντηρητικός
κατανάλωνε ελάχιστες ποσότητες καυσίμου.
Ωστόσο αν ο οδηγός του
επιθυμούσε να κινηθεί γρηγορότερα τότε η κατανάλωση αυξάνεται ραγδαία με
αποτέλεσμα να υπάρχει αντίκτυπο στο κόστος χρήσης.
Η κίνηση μεταφέρεται στον
εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου που διαθέτει καλή κλιμάκωση αλλά
και αίσθηση.
Ο υπερτροφοδοτούμενος,
τρικύλινδρος 1.0L EcoBoost
χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες όπως άμεσος ψεκασμός υψηλής πίεσης, Twin-independent Variable Cam Timing, και μία καινοτόμο
έκκεντρη σχεδίαση στροφάλου για απαράμιλλα αθόρυβη λειτουργία τριών κυλίνδρων.
Έμφαση στην άνεση
Κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Fiesta
κινήθηκε με απόλυτη ασφάλεια και οικονομία και μάλιστα όταν διατηρούνται τα
όρια του Κ.Ο.Κ. η κατανάλωση βενζίνης πέφτει κάτω από τα 5,5 λίτρα για κάθε 100
χιλιόμετρα. Αν πάλι ο οδηγός του επιθυμεί να κινηθεί γρηγορότερα το Fiesta
αποδείχθηκε πως είναι πρόθυμο να κινηθεί με απόλυτη ασφάλεια μέχρι ο δείκτης του
ταχυμέτρου να αγγίξει ακόμη και τα 180 χλμ./ώρα αλλά με αντίκτυπο στην
κατανάλωση.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός θα
χρειαστεί να αλλάξει συχνά σχέσεις ιδίως σε ανηφορικά τμήματα ενώ η σφικτή
ανάρτηση σε συνδυασμό με τα ελαστικά προσδίδουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.
Μέσα στην πόλη ο οδηγός του Fiesta θα εκτιμήσει δεόντος την «ζωντάνια»
του κινητήρα ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει την διαδικασία
παρκαρίσματος παιχνιδάκι…
Παράλληλα η ανάρτηση φιλτράρει σε ικανοποιητικό βαθμό τις
όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος και διατηρεί ένα ήσυχο περιβάλλον στην
καμπίνα επιβατών.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Ισχύς
Κιβώτιο
ΚΑΤΑ
Τιμή