Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Με μια ουσιώδη αλλαγή το Ford EcoSport επανατοποθετείται στην αγορά με
περισσότερα θετικά στοιχεία από τον προκάτοχό του, που δεν είχε αποφέρει τα
αναμενόμενα αποτελέσματα, και διεκδικεί τη δική του θέση στον πίνακα των
πωλήσεων.
Μάλιστα τώρα που το νέο μοντέλο διατίθεται και στην έκδοση ST Line γίνεται
ακόμη πιο ελκυστικό καθώς διαθέτει ένα σπορ τόνο στη σχεδίαση που αν μη τι άλλο
συνοδεύεται από μια καλή δόση τεχνολογίας στην καμπίνα επιβατών του.
Ωστόσο η τιμή διάθεση του Ford EcoSport ST Line με
τον υπερτροφοδούμενο βενζινοκινητήρα 1 λίτρου των 140 ίππων κυμαίνεται στις 21.509 ευρώ
ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 150 ευρώ αλλά ο υπερπλήρης
εξοπλισμός «χρυσώνει» το χάπι.
Σύγχρονη σχεδίαση
Σχεδιαστικά το νέο Ford EcoSport ST Line διαθέτει
πιο «άγρια» εμφάνιση, ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα ενώ αρμονικά δένουν τα νέα
φωτιστικά σώματα και η γρύλια που φιλοξενεί το λογότυπο της εταιρείας.
Το λογότυπο ST Line έχει τοποθετηθεί σε διάφορα μέρη του αμαξώματος ενώ τις σπορ
διαθέσεις του EcoSport τονίζουν οι αεροδυναμικές προσθήκες στους προφυλακτήρες αλλά
και στα πλαϊνά μαρσπιέ.
Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα ωστόσο η πίσω
πόρτα που ανοίγει στο πλάι σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζεται λειτουργική
καθώς αν το όχημα είναι σταθμευμένο κοντά σε κάποιο άλλο απλά η πόρτα δεν
μπορεί να ανοίξει!
Μοντέρνο εσωτερικό
Η καμπίνα επιβατών του νέου Ford EcoSport διακρίνεται
για καλή δόση τεχνολογίας που διαθέτει ενώ κάποια στοιχεία της ST Line έκδοση
δίνουν και ένα σπορ τόνο.
Στο κέντρο του ταμπλό σημείο αναφοράς αποτελεί η οθόνη αφής
8 ιντσών του SYNC 3 συστήματος infotainment και συνδεσιμότητας η οποία είναι
παράλληλα και ιδιαίτερα εύκολη στο χειρισμό της.
Παράλληλα τα πεντάλ αλουμινίου, τα μαύρα καθίσματα με
κόκκινες ραφές αλλά χωρίς καλή πλευρική στήριξη, ο σπορ επιλογέας ταχυτήτων και
το νέο τριάκτινο τιμόνι συνθέτουν τα σπορ χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε
ικανοποιητικά επίπεδα ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως στην καμπίνα
επιβατών υπάρχει διψήφιο αριθμός θηκών για μικροαντικείμενα.
Ο χώρος αποσκευών αποσκευών έχει ωφέλιμο όγκο 334 λίτρα ενώ αν
κατεβάσει κανείς τον πάτο χαμηλότερο αυξάνεται στα 356 λίτρα.
Σε επίπεδο εξοπλισμού το Ford EcoSport ST Line διαθέτει
σχεδόν τα πάντα δικαιολογώντας εν μέρει και την τιμή απόκτησής του…
140 ίπποι
Κάτω από το καπό του EcoSport ST Line της δοκιμής μας βρίσκονταν ο τρικύλινδρος
turbo βενζινοκινητήρας Ecoboost χωρητικότητας 998 κ.εκ. με απόδοση 140 ίππων
στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 180 Nm που είναι διαθέσιμη από τις 1.500-5.000 σ.α.λ
Το μηχανικό σύνολο κινεί με άνεση το βαρύ αμάξωμα του
αυτοκινήτου και η κίνηση μεταφέρεται μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων στον
εμπρόσθιο άξονα.
Ωστόσο στις χαμηλές στροφές ο κινητήρας δείχνει την αδυναμία
του με αποτέλεσμα ο οδηγός να χρειάζεται να πιέζει λίγο παραπάνω το πεντάλ του
γκαζιού με αντίκτυπο όμως στην κατανάλωση καυσίμου. Άλλωστε η μέση κατανάλωση
κυμάνθηκε σε περίπου 6,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. αλλά αν ο οδηγός είναι πιο
«ζωηρός» εύκολα ανεβαίνει στα 7,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Παράλληλα η λειτουργία του κινητήρα, αν και τρικύλινδρος,
κρίνεται «ήσυχη» γεγονός που σημαίνει πως η ηχομόνωση είναι αρκετά καλή.
Καλές επιδόσεις
Το Ford EcoSport ST Line από την πρώτη στιγμή σου δείχνει ξεκάθαρα τον χαρακτήρα του
ο οποίος αφορά σε ένα crossover μοντέλο με καλές επιδόσεις και πολύ καλή ορατότητα στην
οδήγηση.
Μάλιστα ιδιαίτερης μνείας χρίζει η πανοραμική ορατότητα λόγω
των μεγάλων γυάλινων επιφανειών αλλά και της υψηλής θέσης οδήγησης.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το αυτοκίνητο απέδειξε πως μπορεί να
κινηθεί με απόλυτη άνεση και ασφάλεια ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου
αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα αλλά η οικονομική ταχύτητα του EcoSport προσδιορίζεται
στα 120-130 χλμ./ώρα.
Παράλληλα η ύπαρξη 6ης σχέσης κάνει τα ταξίδια
πιο οικονομικά και «ξεκούραστα» τόσο σε επίπεδο θορύβου όσο και κατανάλωσης.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Sport ST Line απέδειξε
πως διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης χωρίς ωστόσο να επιτρέπει ακρότητες.
Παράλληλα περιορισμένες είναι και οι κλίσεις του αμαξώματος ενώ σωστή κρίνεται
και η ρύθμιση της ανάρτησης.
Εντός της πόλης το Ford EcoSport ST Line έχει
δύο μεγάλους συμμάχους που δεν είναι άλλοι από την αυξημένη απόσταση από το
έδαφος αλλά και την κάμερα οπισθοπορείας.
Μάλιστα η απόσταση από το έδαφος σε συνδυασμό με την
ανάρτηση αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τις λακκούβες αλλά και τα πεζοδρόμια ενώ
η κάμερα οπισθοπορείας κάνει την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.
Εκτός δρόμου, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δίνουν στο Ford EcoSport ST Line ένα
σαφές πλεονέκτημα για κίνηση σε πατημένους χωματόδρομους αλλά τα ελαστικά
δρόμου περιορίζουν τις δυνατότητές του…
ΥΠΕΡ
Εμφάνιση
Εξοπλισμός
Κινητήρας
Χώροι
ΚΑΤΑ
Πόρτα χώρου αποσκευών