Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Η πρώτη γενιά του Fiat Tipo αναμφισβήτητα αποτέλεσε ένα
αυτοκίνητο ορόσημο, το οποίο σημείωσε πολύ υψηλές πωλήσεις στην Ελλάδα εξαιτίας
της μοναδικής του σχεδίασης αλλά και του hi-tech πίνακα οργάνων που είχε για
την εποχή του.
Σήμερα η Fiat μετά την παρουσίαση της σεντάν έκδοσης του Tipo παρουσίασε
την γνώριμη με την ονομασία του μοντέλου 5θυρη δυναμική έκδοση η οποία
διατίθενται σε άκρως δελεαστική τιμή από 12.990 ευρώ για την βενζινοκίνητη
έκδοση και από 17.200 ευρώ με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν
οδική βοήθεια.
Παράλληλα η κορυφαία έκδοση του Fiat Tipo με τον
πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρου με 120 ίππους αποδείχθηκε πως αποτελεί μια τίμια
επιλογή που δεν υστερεί σε δύναμη ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην
οικονομία.
Επίσης με έναν ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και υψηλή
μεταπωλητική αξία το Fiat Tipo επέστρεψε δυναμικά και επιδιώκει να
πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία που ανήκει.
Δυναμική εμφάνιση
Το πεντάθυρο Fiat Tipo
είναι ένα κομψό οικογενειακό αυτοκίνητο, με μεγάλους χώρος και ανάλογα με την
έκδοση κινητήρα που εφοδιάζεται ξεχωρίζει για το Value for Money επίπεδο που
διαμορφώνει.
Αισθητικά η πεντάθυρη έκδοση του νέου Fiat Tipo «πατάει» πάνω στις
σχεδιαστικές γραμμές της σεντάν έκδοσης, ωστόσο η απουσία του επιπλέον όγκου
αυτομάτως της χαρίζει πιο καλαίσθητο και πιο συμπαγές προφίλ.
Στο επμπρόσθιο μέρος η μεγάλη μάσκα ενώνει όμορφα τα
φωτιστικά σώματα και το μυώδες καπό προσδίδοντας ένα δυναμισμό.
Στο πλάι του αμαξώματος ξεχωρίζει το έντονο νεύρο που το
διατρέχει, ενώ η μεγάλη πίσω κολώνα χαρακτηριστικό των χάτσμπακ μοντέλων
διαμορφώνει άμεσα πιο δυναμική εικόνα στο εμπνευσμένο σχεδιαστικά ολοκαίνουριο
πίσω μέρος με τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά φωτιστικά σώματα και τον μυώδη
προφυλακτήρα.
Υψηλή δόση τεχνολογίας
Στην καμπίνα επιβατών το νέο Tipo πραγματικά ακολουθεί τα χνάρια του
προγενέστερου μοντέλου καθώς οι ιταλοί έχουν εφοδιάσει το μοντέλο με υψηλή δόση
τεχνολογίας.
Παράλληλα στο ταμπλό και σε άλλα μέρη έχει γίνει εκτενής
χρήσης μαλακών υλικών που συναντά κανείς σε ακριβότερα μοντέλα.
Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί το γνωστό σύστημα UconnectTM, που είναι
εφοδιασμένο με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, σύστημα hands-free με Bluetooth,
audio streaming, text reader και αναγνώριση φωνής,
θύρες AUX και USB, χειριστήρια στο τιμόνι
και, κατόπιν παραγγελίας, με κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα δορυφορικής
πλοήγησης TomTom.
Επίσης ανάμεσα στα αναλογικά όργανα έχει τοποθετηθεί επίσης
μια οθόνη στην οποία εμφανίζονται διάφορες μετρήσεις που επιλέγει ο οδηγός.
Στον τομέα του εξοπλισμού το νέο Tipo δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλα
αντίστοιχα αλλά ακριβότερα μοντέλα τα οποία να τονίσουμε πως δεν έχουν την
άνεση που προσδίδει η καμπίνα επιβατών αλλά και ο χώρος αποσκευών που
κυμαίνεται στα 520 λίτρα! Παράλληλα στην καμπίνα υπάρχουν αρκετές έξυπνες
λύσεις που διευκολύνουν τη ζωή οδηγού και επιβατών και πολλοί αποθηκευτικοί
χώροι (συνολικής χωρητικότητας 12 λτ.).
120 ίπποι!
Το Fiat Tipo
της δοκιμής με τον 1,6 MTJ
κινητήρα πετρελαίου του ομίλου Fiat
είναι και το πιο ισχυρό της γκάμας αποδίδει 120 ίππους και 320 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ.
Στην πράξη ο κινητήρας «ακούγεται», αλλά τραβάει γερά και
πρόθυμα από χαμηλά κινώντας με χαρακτηριστική άνεση το αμάξωμα των 1.345 κιλών
χάρη και στο σωστά κλιμακωμένο 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.
Παρά την απουσία συστήματος Start/Stop, το Tipo
είναι αρκετά οικονομικό με μέση κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ.
Οικονομικό και άνετο
Το νέο Fiat Tipo
σε καμία περίπτωση δεν θα βάλει «φωτιά» στο δρόμο, άλλωστε δεν είναι και ο
χαρακτήρας του αυτοκινήτου τέτοιος, αλλά σίγουρα θα μεταφέρει τους επιβάτες του
με άνεση, ασφάλεια και οικονομικά στον προορισμός τους.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο αν οδηγός του κινείται στα όρια του
Κ.Ο.Κ. το Tipo κινείται
«αθόρυβα» και οικονομικά ενώ αν το πιέσει αυξάνεται ο θόρυβος…
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως κινούμενοι στο όριο του
Κ.Ο.Κ. το trip computer έδειχνε αυτονομία 1.100 χλμ.!
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το ιταλικό μοντέλο έχει εντελώς
προβλέψιμες αντιδράσεις ενώ η ανάρτηση προσδίδει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Παράλληλα το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές.
Ωστόσο αν αποφασίσει κανείς να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς
τότε θα αναγκαστεί να καταφεύγει συχνά στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Μέσα στην πόλη το νέο Tipo παρά το αυξημένο μήκος του αποδείχθηκε ευέλικτο και άνετο
ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας μετατρέπει τη διαδικασία παρκαρίσματος σε
παιχνιδάκι. Ωστόσο διαπιστώσαμε μια
δυσλειτουργία στα φλας, που πιθανόν να αφορά σε αστοχία υλικού, καθώς κατά την
επαναφορά του τιμονιού σε ευθεία θέση μετά από στροφή δεν απενεργοπούνταν το
φλας και έπρεπε να διακόψει την λειτουργία του ο οδηγός.
Επίσης η ανάρτηση φιλτράρει σε υψηλό βαθμό τις όποιες
ανωμαλίες του οδοστρώματος.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Οικονομία
Εξοπλισμός
Χώροι
Τιμή
ΚΑΤΑ
Δυσλειτουργία στα φλας