Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Η πρώτη γενιά του Fiat Tipo αναμφισβήτητα αποτέλεσε ένα
αυτοκίνητο ορόσημο, το οποίο σημείωσε πολύ υψηλές πωλήσεις στην Ελλάδα εξαιτίας
της μοναδικής του σχεδίασης αλλά και του hi-tech πίνακα οργάνων που είχε για
την εποχή του.
Σήμερα η Fiat μετά την παρουσίαση της σεντάν έκδοσης του
Tipo παρουσίασε την γνώριμη με την ονομασία του μοντέλου 5θυρη δυναμική έκδοση
ενώ παράλληλα έφθασε και στην Ελλάδα η κορυφαία έκδοση Station Wagon που
απευθύνεται σε όσους έχουν μεγαλύτερες ανάγκες για διαθέσιμους χώρους.
Παράλληλα η κορυφαία έκδοση του Fiat Tipo με τον
πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρου με 120 ίππους με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
αποδείχθηκε πως αποτελεί μια τίμια επιλογή που δεν υστερεί σε δύναμη ενώ έχει
δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομία αλλά η τιμή είναι κάπως «τσιμπιμένη» και
προσδιορίζεται πέριξ των 21.350 ευρώ.
Ωστόσο ο ιδιαίτερα πλούσιος εξοπλισμός και υψηλή
μεταπωλητική αξία λόγω πετρελαιοκινητήρα «χρυσώνουν» το χάπι…
Επίσης τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε μόλις 98,98
ευρώ λόγω των χαμηλών εκπομπών CO2.
Μοντέρνα εμφάνιση
H Station Wagon
έκδοση του Fiat Tipo αποτελεί ένα κομψό οικογενειακό αυτοκίνητο, με μεγάλους
χώρος και ανάλογα με την έκδοση κινητήρα που εφοδιάζεται ξεχωρίζει για το Value
for Money επίπεδο που διαμορφώνει.
Αισθητικά η SW
έκδοση του ιταλικού μοντέλου «πατάει» πάνω στις σχεδιαστικές γραμμές της σεντάν
και χάτσμπακ έκδοσης χωρίς να καταγράφονται διαφορές κυρίως το εμπρόθιο μέρος.
Ειδικότερα στο εμπρόσθιο μέρος η μεγάλη μάσκα ενώνει όμορφα
τα φωτιστικά σώματα και το μυώδες καπό προσδίδοντας ένα δυναμισμό.
Στο πλάι του αμαξώματος ξεχωρίζει το έντονο νεύρο που το
διατρέχει, ενώ το επιμηκυμένο αμάξωμά του δανείζεται τα σχεδιαστικά πρότυπα της
πεντάθυρης παραλλαγής διατηρώντας τα δυναμικά στοιχεία.
Το πίσω μέρος είναι εντελώς διαφορετικό από τις υπόλοιπες
εκδόσεις με κυρίαρχα τα φωτιστικά σώματα αλλά και την μεγάλη πόρτα του χώρου
αποσκευών.
Υψηλή δόση τεχνολογίας
Στην καμπίνα επιβατών το νέο Tipo πραγματικά ακολουθεί τα
χνάρια του προγενέστερου μοντέλου καθώς οι ιταλοί έχουν εφοδιάσει το μοντέλο με
υψηλή δόση τεχνολογίας.
Παράλληλα στο ταμπλό και σε άλλα μέρη έχει γίνει εκτενής
χρήσης μαλακών υλικών που συναντά κανείς σε ακριβότερα μοντέλα.
Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί το γνωστό σύστημα
UconnectTM, που είναι εφοδιασμένο με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, σύστημα
hands-free με Bluetooth, audio streaming, text reader και αναγνώριση φωνής,
θύρες AUX και USB, χειριστήρια στο τιμόνι και, κατόπιν παραγγελίας, με κάμερα
οπισθοπορείας και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης TomTom.
Επίσης ανάμεσα στα αναλογικά όργανα έχει τοποθετηθεί επίσης
μια οθόνη στην οποία εμφανίζονται διάφορες μετρήσεις που επιλέγει ο οδηγός.
Στον τομέα του εξοπλισμού το νέο Tipo δεν έχει να ζηλέψει
τίποτα από άλλα αντίστοιχα αλλά ακριβότερα μοντέλα τα οποία να τονίσουμε πως
δεν έχουν την άνεση που προσδίδει η καμπίνα επιβατών αλλά και ο χώρος αποσκευών
που κυμαίνεται στα 550 λίτρα! Παράλληλα στην καμπίνα υπάρχουν αρκετές έξυπνες
λύσεις που διευκολύνουν τη ζωή οδηγού και επιβατών και πολλοί αποθηκευτικοί
χώροι (συνολικής χωρητικότητας 12 λτ.).
120 ίπποι!
Το Fiat Tipo της δοκιμής με τον 1,6 MTJ κινητήρα πετρελαίου
του ομίλου Fiat είναι και το πιο ισχυρό της γκάμας αποδίδει 120 ίππους και 320
Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ.
Στην πράξη ο κινητήρας «ακούγεται», αλλά τραβάει γερά και
πρόθυμα από χαμηλά κινώντας με χαρακτηριστική άνεση το αμάξωμα των 1.345 κιλών
χάρη και στο σωστά κλιμακωμένο 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Μάλιστα το κιβώτιο διακρίνεται για τις ομαλές αλλαγές που
πραγματοποιεί ενώ υπάρχει εξαιρετικός συγχρονισμός με το σύστημα Start & Stop.
Ωστόσο στην χειροκίνητη λειτουργία του και ιδίως στο όριο
περιστροφής του κινητήρα καταγράφηκε ένα μικρό… σκορτσάρισμα.
Οικονομικό και άνετο
Το νέο Fiat Tipo σε καμία περίπτωση δεν θα βάλει «φωτιά» στο
δρόμο, άλλωστε δεν είναι και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου τέτοιος, αλλά σίγουρα
θα μεταφέρει τους επιβάτες του με άνεση, ασφάλεια και οικονομικά στον
προορισμός τους.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο αν οδηγός του κινείται στα όρια του
Κ.Ο.Κ. το Tipo κινείται «αθόρυβα» και οικονομικά ενώ αν το πιέσει αυξάνεται ο
θόρυβος…
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως κινούμενοι στο όριο του
Κ.Ο.Κ. το trip computer έδειχνε αυτονομία 900 χλμ.!
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το ιταλικό μοντέλο έχει εντελώς
προβλέψιμες αντιδράσεις ενώ η ανάρτηση προσδίδει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Παράλληλα το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές.
Ωστόσο αν αποφασίσει κανείς να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς
τότε θα αναγκαστεί να επιλέξει την χειροκίνητη λειτουργία το αυτόματο κιβώτιο.
Μέσα στην πόλη το νέο Tipo παρά το αυξημένο μήκος του
αποδείχθηκε ευέλικτο και άνετο ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας μετατρέπει τη
διαδικασία παρκαρίσματος σε παιχνιδάκι.
Επίσης η ανάρτηση φιλτράρει σε υψηλό βαθμό τις όποιες
ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Τέλος η αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου δημιουργεί τις
ιδανικές συνθήκες για την κίνηση σε μποτιλιαρισμένους δρόμους και ο οδηγός σε
καμία περίπτωση δεν κουράζεται…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Οικονομία
Εξοπλισμός
Χώροι
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Τιμή