Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Η πρώτη γενιά του Fiat Tipo αναμφισβήτητα αποτέλεσε ένα
αυτοκίνητο ορόσημο, το οποίο σημείωσε πολύ υψηλές πωλήσεις στην Ελλάδα εξαιτίας
της μοναδικής του σχεδίασης αλλά και του hi-tech
πίνακα οργάνων που είχε για την εποχή του.
Σήμερα το νέο Fiat Tipo, έχει εντελώς διαφορετική προσέγγιση όντως σεντάν αμάξωμα το
οποίο παραπέμπει στο Fiat Tempra,
έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα της κατηγορίας καθώς αποδείχθηκε ιδιαίτερα
οικονομικό και άνετο χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψει κανείς μια περιουσία για να
το αποκτήσει καθώς κοστίζει λίγο πάνω από τις 16.000 ευρώ.
Μοναδική σχεδίαση
Το νέο Fiat Tipo σίγουρα δεν θυμίζει σε τίποτα το μοντέλο που είχε
πρωτοκυκλοφορήσει πριν από δεκαετίες καθώς αποτελεί ένα σεντάν μοντέλο με
σύγχρονη και επιθετική σχεδίαση.
Στο εμπρόσθιο μέρος η μεγάλη μάσκα και στενόμακρα φωτιστικά
σώματα δημιουργούν ένα «επιθετικό» σύνολο αν κοιτάξει κανείς από πλάι το αυτοκίνητο θα αντιληφθεί τις έντονες
καμπύλες που έχουν δώσει οι ιταλοί σχεδιαστές.
Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα τα οποία
δίνουν ένα τόνο πολυτέλειας και θυμίζουν τα αντίστοιχα του τελευταίου Saab 9-5.
Ηi-tech εσωτερικό
Στην καμπίνα επιβατών το νέο Tipo πραγματικά
ακολουθεί τα χνάρια του προγενέστερου μοντέλου καθώς οι ιταλοί έχουν εφοδιάσει
το μοντέλο με υψηλή δόση τεχνολογίας.
Παράλληλα στο ταμπλό και σε άλλα μέρη έχει γίνει εκτενής
χρήσης μαλακών υλικών που συναντά κανείς σε ακριβότερα μοντέλα.
Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί το γνωστό σύστημα infotaiment ενώ ανάμεσα στα
αναλογικά όργανα έχει τοποθετηθεί επίσης μια οθόνη στην οποία εμφανίζονται
διάφορες μετρήσεις που επιλέγει ο οδηγός.
Στον τομέα του εξοπλισμού το νέο Tipo δεν έχει να
ζηλέψει τίποτα από άλλα αντίστοιχα αλλά ακριβότερα μοντέλα τα οποία να
τονίσουμε πως δεν έχουν την άνεση που προσδίδει η καμπίνα επιβατών αλλά και ο
χώρος αποσκευών που κυμαίνεται στα 520 λίτρα!
95 ίπποι
Το νέο Tipo της δοκιμής μας εφοδιάζονταν με τον 16βάλβδιδο, 1,3 λτ. diesel κινητήρα ΜultiJet II, ο οποίος αποδίδει 95
ίππους και 20 χλγρ. ροπής στις 1.500 σ.α.λ.
Στην πράξη ο πετρελαιοκινητήρας αποδείχθηκε ελαστικός αλλά
όχι ιδιαίτερα πρόθυμος όταν κινείται στο όριο της περιστροφής του.
Πάντως η υψηλή ροπή «σώζει» κάπως την κατάσταση…
Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 5τάχυτου
κιβωτίου με μακριές σχέσεις αλλά πολύ καλή αίσθηση. Στην πράξη νομίζουμε πως ο
κινητήρας θα μπορούσε να κινηθεί καλύτερα και να είναι περισσότερο «ζωντανός»
με την τοποθέτηση ενός 6τάχυτου κιβωτίου.
Ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε πως οι μακριές σχέσεις του
κιβωτίου βοηθούν στην οικονομία καυσίμου η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής
μας κυμάνθηκε σε μόλις 4,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Επίσης να αναφέρουμε πως οι εκπομπές CO2 που ανέρχονται σε μόλις 98 γραμμάρια
«μεταφράζονται» σε ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 88,2 ευρώ.
Οικονομικό και άνετο
Το νέο Fiat Tipo σε καμία περίπτωση δεν θα βάλει «φωτιά» στο δρόμο, άλλωστε
δεν είναι και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου τέτοιος, αλλά σίγουρα θα μεταφέρει
τους επιβάτες του με άνεση, ασφάλεια και οικονομικά στον προορισμός τους.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο αν οδηγός του κινείται στα όρια του
Κ.Ο.Κ. το Tipo κινείται «αθόρυβα» και οικονομικά ενώ αν το πιέσει αυξάνεται
ο θόρυβος…
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το ιταλικό μοντέλο έχει εντελώς
προβλέψιμες αντιδράσεις ενώ η ανάρτηση προσδίδει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Παράλληλα το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές.
Ωστόσο αν αποφασίσει κανείς να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς
τότε θα αναγκαστεί να καταφεύγει συχνά στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Μέσα στην πόλη το νέο
Tipo παρά
το αυξημένο μήκος του αποδείχθηκε ευέλικτο και άνετο ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας
μετατρέπει τη διαδικασία παρκαρίσματος σε παιχνιδάκι.
Επίσης η ανάρτηση φιλτράρει σε υψηλό βαθμό τις όποιες
ανωμαλίες του οδοστρώματος.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Οικονομία
Εξοπλισμός
Χώροι
Τιμή
ΚΑΤΑ
Έλλειψη 6ης σχέσης