Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Αύξηση του ετήσιου κόστους χρήσης από 40 έως και πάνω από 30.000 ευρώ θα προκαλέσει η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα που τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2017.
Μάλιστα, οι επιβαρύνσεις θα είναι σημαντικές για επαγγελματίες ιδιοκτήτες φορτηγών, ιδιοκτήτες Ταξί και επιχειρήσεις που έχουν στην κατοχή τους στόλους εταιρικών οχημάτων καθώς διανύουν πολλές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως και μια αύξηση της τάξης
των 0,08 ευρώ ανά λίτρο στο πετρέλαιο κίνησης μπορεί να «τινάξει» στον αέρα τον
«προϋπολογισμό» του ιδιοκτήτη του.
Ειδικότερα από την 1η
Ιανουαρίου 2017 θα έχουμε επιβολή αυξήσεων στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης
που επιβαρύνουν τα λοιπά καύσιμα.
Από την 1η-1-2017: Ο ΕΦΚ
που επιβαρύνει τη βενζίνη θα αυξηθεί κατά 0,03 ευρώ το λίτρο, από το 0,67 στο
0,7 ευρώ το λίτρο.
Ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο
κίνησης θα αυξηθεί κατά 0,08 ευρώ το λίτρο, από το 0,33 στο 0,41 ευρώ το λίτρο.
Ο ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης
θα αυξηθεί κατά 0,10 ευρώ το λίτρο, από το 0,33 στο 0,43 ευρώ το λίτρο.
Επίσης θα σημειωθεί αύξηση
του φόρου στο αγροτικό πετρέλαιο κατά 65% από το 0,2 στο 0,33 ευρώ το λίτρο.
Αύξηση ετήσιου κόστους χρήσης από 40 έως και πάνω από 30.000 ευρώ!
Για τους ιδιοκτήτες βενζινοκίνητων
αυτοκινήτων που διανύουν περίπου 15.000 χιλιόμετρα κάθε χρόνο η αύξηση του φόρου
στην αμόλυβδη κατά 0,03 ευρώ σημαίνει ετήσια αύξηση της δαπάνης για τα καύσιμα
από 40 έως και 50 ευρώ.
Για τους ιδιοκτήτες
πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που διανύουν επίσης 15.000 χλμ. το χρόνο η αύξηση
του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης κατά 0,08 ευρώ σημαίνει αύξηση της ετήσια
δαπάνης για καύσιμα από 50 έως και 60 ευρώ.
Τώρα όσοι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν επιλέξει τη λύση του διπλού καυσίμου και έχουν τοποθετήσει συστήματα υγραεριοκίνησης και εκεί το κόστος αυξάνεται κατά τουλάχιστον 120 ευρώ το χρόνο.
Μέχρι και διπλασιασμό της δαπάνης
για τα καύσιμα θα έχουν οι επαγγελματίες οδηγοί (Ταξί, φορτηγά) οι οποίοι διανύουν
τουλάχιστον 80.000 χιλιόμετρα ετησίως καθώς η αύξηση 0,08 ευρώ το λίτρο στο πετρέλαιο
θέρμανσης μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να αποδειχθεί «καταστροφική».
Ειδικότερα κάποιος
ιδιοκτήτης Ταξί που διανύει 70.000 χιλιόμετρα ετησίως εντός των μεγαλουπόλεων,
που σημαίνει αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, εξαιτίας της αύξησης του φόρου στο
πετρέλαιο κίνησης κατά 0,08 ευρώ θα δαπανήσει επιπλέον τουλάχιστον 280 ευρώ για
καύσιμα.
Αντίστοιχα ένας ιδιοκτήτης
φορτηγού που διανύει 80.000 χιλιόμετρα ετησίως εξαιτίας της της αύξησης του
φόρου στο πετρέλαιο κίνησης κατά 0,08 ευρώ θα δαπανήσει επιπλέον 2.240 ευρώ για
καύσιμα!
Αν βέβαια το φορτηγό είναι
και παλαιό τότε η ετήσια αύξηση στα έξοδα για καύσιμα μπορεί να ξεπεράσει ακόμη
και τα 3.000 ευρώ!
Επίσης σημαντική θα είναι
και η αύξηση που θα καταγράψουν τα έξοδα των πωλητών που κινούνται με εταιρικά
αυτοκίνητα οι οποίοι διανύουν τουλάχιστον 40.000 χιλιόμετρα ετησίως και
υπολογίζονται σε πάνω από 150.000 κατόχους.
Η αύξηση του φόρου στο
πετρέλαιο κίνησης για τους χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων θα αυξήσει το ετήσιο
κόστος χρήσης τους κατά τουλάχιστον 200 ευρώ ανά όχημα! Δηλαδή αν κάποια
εταιρεία διαθέτει στόλο 100 οχημάτων η ετήσια επιβάρυνση ανέρχεται σε 20.000
ευρώ, ενώ αν διαθέτει στόλο 150 οχημάτων η ετήσια επιβάρυνση ξεπερνά τις 30.000
ευρώ!