Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Στο στόχαστρο των τραπεζών
έχει μπει πολύ μεγάλος εισαγωγέας αυτοκινήτων ο οποίος έχει σταματήσει εδώ και
μήνες να εξυπηρετεί τα δάνειά του και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr σύντομα θα χάσει τον έλεγχο των εταιρειών του.
Ειδικότερα ο κορυφαίος ελληνικός
εισαγωγικός όμιλος τα τελευταία χρόνια έχει περιέλθει σε μια απίστευτη διαμάχη
με τις τράπεζες από τις οποίες έχει αντλήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ πιέζοντας
για μεγάλο «κούρεμα», μείωση επιτοκίων, κ. ά.
Μάλιστα το πρόσφατο
επιχειρηματικό «πάντρεμα» μεταξύ της Seat και της Hyundai-Kia στην Ελλάδα που εκπροσωπούνται από τους ομίλους
Βασιλάκη και Δάβαρη με «κούρεμα» δανείων αποτέλεσε ένα ισχυρό κίνητρο για τον
Έλληνα εισαγωγέα ώστε να ζητήσει και εκείνος για ακόμη μία φορά «κούρεμα» και
μάλιστα σε ποσοστό υψηλότερο από εκείνο που θα πραγματοποιήσουν οι τράπεζες στο
«πάντρεμα» Βασιλάκη – Δάβαρη.
Ωστόσο οι τράπεζες, σύμφωνα
με πληροφορίες του Enikonomia.gr, όχι μόνο απέρριψαν το αίτημα για «κούρεμα» αλλά
απαιτούν εδώ και τώρα την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών από τον Έλληνα
εισαγωγέα αυτοκινήτων για να μην χάσει τις επιχειρήσεις του!
Όσον αφορά στο «κούρεμα» των
δανείων οι τράπεζες εκτιμούν ότι μπορεί να επιτευχθεί μόνο στην περίπτωση που ο
Έλληνας εισαγωγέας αυτοκινήτων βάλει ρευστό στις εταιρείες του όπως θα συμβεί
και στην περίπτωση Βασιλάκη – Δάβαρη όπου ο πρώτος όμιλος θα επενδύσει αρκετές
δεκάδες εκατομμύρια ευρώ…
Όλοι ζητούν «κούρεμα»
δανείων
Σε ντόμινο για τις τράπεζες τείνει
να εξελιχθεί το θέμα των αιτημάτων από ελληνικές επιχειρήσεις αυτοκινήτων σχετικά
με «κούρεμα» των δανειακών τους υποχρεώσεων όπως επίσης και για μείωση των
επιτοκίων αλλά και άλλες διευκολύνσεις εξαιτίας της μακρόχρονης οικονομικής
κρίσης.
Μόλις έγινε γνωστό στην
αγορά το «πράσινο φως» από τις τράπεζες για «κούρεμα» στα χρέη του ομίλου
Δάβαρη λόγω απόκτησης του 70% από τον όμιλο Βασιλάκη πάρα πολλοί Έλληνες
εισαγωγείς αυτοκινήτων με υψηλό δανεισμό έσπευσαν να καταθέσουν και εκείνοι με
την σειρά τους αίτημα για «κούρεμα» και των δικών τους δανειακών υποχρεώσεων.
Ωστόσο οι τράπεζες
αντικρούουν τα αιτήματα, προς το παρών, με την αιτιολογία πως ο όμιλος Βασιλάκη
θα επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ…
Πάντως να υπενθυμίσουμε πως ο συνολικός δανεισμός των εταιρειών του κλάδου αυτοκινήτου ξεπερνά τα 7 δισ. ευρώ και αν συνεχιστεί η πτώση στις πωλήσεις αλλά και στις υπηρεσίες του κλάδου (συνεργεία, φανοποιεία, ελαστικά, κ.ά.) δύσκολα θα αντιστραφεί το άσχημο κλίμα!