Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Σε μόλις 10% από 30% που ισχύει σήμερα θα περιοριστεί η έκπτωση της φορολογίας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων σε μια προσπάθεια του οικονομικού επιτελείου να πατάξει το φαινόμενο του γυρίσματος των χιλιομέτρων που καταγράφεται στην αγορά.
Ειδικότερα όπως αποκάλυψε ο κ. Τρύφων Αλεξιάδης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Αγορά» αποκάλυψε πως το ποσοστό έκπτωσης που παρέχεται κατά τον εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα μειωθεί από το 30% σε μόλις 10% ενώ παράλληλα εξήγγειλε και ριζικές αλλαγές στη φορολογία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκίνητων.
Μάλιστα σύμφωνα με την «Αγορά» στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ θα υπάρξει πολλαπλασιαστής Euro που θα αυξάνει το ποσοστό (%) του Τέλους Ταξινόμησης.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς ο πολλαπλασιαστής των συντελεστών ανάλογα με την οδηγία ρύπων (Euro) θα κάνει «απαγορευτικές» τις εισαγωγές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και θα υπάρξει νέα προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
‘Αλλωστε όπως επισημαίνουν στο Enikonomia.gr στελέχη από την αγορά: «Πουθενά στην Ευρωπαϊκή ‘Ενωση το εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο δεν φορολογείται για δεύτερη φορά καθώς έχει φορολογηθεί σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος. Η υπερφορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά και αποκλείει τους ‘Ελληνες καταναλωτές από την επιλογή ενός φθηνότερου αλλά ασφαλούς και “καθαρού” αυτοκινήτου».