Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
«Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι παρόμοιες παράνομες συσκευές που χρησιμοποιούνται και στην Ευρώπη τόσο από τη VW και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες» εκτιμούν στελέχη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Μεταφορών!
Η συγκεκριμένη δήλωσε ανοίγει τον «Ασκό του Αιόλου» και ελέγχους σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες ενώ παράλληλα θα επισπευθεί η αλλαγή του τρόπου μέτρησης των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή ‘Ενωση.
Μάλιστα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Μετφορών εκτιμά ότι από το 2009 που άρχισε να χρησιμοποιεί η VW το παράνομο λογισμικό έχουν πουληθεί πάνω από 40 εκατ. πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στην Ευρώπη!
Πάντως να υπενθυμίσουμε πως εδώ και έξι περίπου μήνες Κομισιόν και κατασκευαστές βρίσκονται σε διαμάχη για το νέο τρόπο μέτρησης καθώς οι μεν θεωρούν πως πρέπει να διεξάγεται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (κίνηση με κρύο κινητήρα, σε μποτιλιάρισμα αλλά και κίνηση με πλήρη περιστροφή του κινητήρα) ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να κάνουν περισσότερο «ελαστικούς» τους όρους της πραγματικής οδήγησης καθώς αποτελεί κοινό μυστικό πως αν βγουν οι μετρήσεις κάτω από τις συνθήκες που επιθυμεί η ΕΕ τότε οι μέσες τιμές των εκπομπών θα «εκτοξευθούν»!
«Πόλεμος» ΗΠΑ – Γερμανίας
Η πρόσφατη αποκλάυψη του σκανδάλου από τις αμερικανικές Αρχές σχετικά με το παράνομο λογισμικό που μειώνει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων VW σύμφωνα με αναλυτές αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου καθώς οι ΗΠΑ έχουν επιβάλλει πρόστιμα εκατομμυρίων δολαρίων σε γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και στο παρελθόν κυρίως για θέματα φοροδιαφυγής.
Ωστόσο το πλήγμα που πέτυχαν οι ΗΠΑ στη Γερμανία ήταν πολύ μεγάλο καθώς πέραν της VW έχουν κλωνιστεί όλα τα αυτοκίνητα made in Germany.
Παράλληλα αναλυτές εκτιμούν πως η Γερμανία δεν πρόκειται να αντιδράσει καθώς αν συμβεί κάτι τέτοιο θα πλήξει την εγχώρια βιομηχανία της καθώς τα εργοστάσια της Opel η οποία αποτελεί τον ευρωπαϊκό βραχίονα της General Motors αλλά και της Ford βρίσκονται στη Γερμανία!
Επίσης δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την πρόσφατη ανάκληση κυρίως αυτοκινήτων λόγω των προβληματικών αερόσακων Takata που έπληξε κυρίως τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας.
Κοινό μυστικό όλων…
Το λογισμικό μείωσης εκπομπών ρύπων στη VW σύμφωνα με στελέχη της αγοράς αποτελούσε κοινό μυστικό για όλους καθώς όλοι γνωρίζουν πως δεν υπάρχουν πολλές εταιρείες παραγωγής λογισμικού στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και σίγουρα υπάρχουν και σε μοντέλα άλλων εταιρειών.
Παράλληλα υπάρχουν και άλλα «κοινά μυστικά» που μοιράζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα οποία αναλυτές εκτιμούν πως θα αποκαλυφθούν εξαιτίας του ντόμινο που έχει ξεκινήσει στην παγκόσμια αγορά.
Πάντως όλοι συμφωνούν πως δεν είναι δυνατόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τόσα χρόνια να έχουν ανεξάντλητα έσοδα χωρίς να κάνουν «παρατυπίες». Τώρα όμως φαίνεται πως έφθασε η στιγμή της «Αποκάυψης» και σύμφωνα με αναλυτές δεν θα έχουμε τόσες πολλές παρουσιάσεις μοντέλων καθώς η ανεξάντλητη πηγή εσόδων φαίνεται πως στέρεψε…