Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Αύξηση 9,8% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην ΕΕ σηματοδοτώντας την ανάκαμψη της αγοράς καθώς ο Σεπτέμβριος αποτελεί τον 25ο μήνα που οι πωλήσεις έχουν θετικό πρόσημο.
Η ζήτηση για νέα αυτοκίνητα στις μεγάλες αγορές «οδηγείται» από τα προγράμματα απόσυρσης αλλά και από τα σημάδια της οικονομικής ανάκαμψης της Νότιας Ευρώπης.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA οι πωλήσεις καινούριων ΙΧ τον Σεπτέμβριο στην Ισπανία σημείωσαν άνοσο 22,5%, στην Ιταλία 17,2%, στην Γαλλία 9,1%, στη Βρετανία 8,6% και στη Γερμανία 4,8%.
Σε ολόκληρη την ΕΕ οι πωλήσεις νέων ΙΧ τον Σεπτέμβριο ανήλθαν σε 1.356.868 μονάδες έναντι 1.235.765 ΙΧ τον αντίστοιχο μήνα του 2014.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις νέων ΙΧ στην ΕΕ σημείωσαν αύξηση 8,8% ξεπερνώντας τις 10 εκατ. μονάδες έναντι 9,5 εκατ. οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Ωστόσο η αγορά απέχει ακόμη πολύ από τις 12 εκατ. μονάδες που διατέθηκαν την ίδια περίοδο πριν ξεσπάσει η κρίση δηλαδή το 2007.
Όλες οι μεγάλες αγορές παρουσίασαν αύξηση, συμβάλλοντας στη συνολική ανάκαμψη της αγοράς της ΕΕ το πρώτο εννεάμηνο.
Η Ισπανία σημείωσε αύξηση 22,4%, η Ιταλία 15,3%, η Βρετανία 7,1%, η Γαλλία 6,3% και η Γερμανία 5,5%.
Οι επιδόσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών
Στην πρώτη θέση των πωλήσεων νέων ΙΧ στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο βρίσκεται ο όμιλος VW ο οποίος σημείωσε αύξηση 8,4% ενώ στο εννεάμηνο το ποσοστό αύξησης ανέρχεται σε 7,2%.
Από τις μάρκες του ομίλου ξεχωρίζει η Porsche η οποία τον Σεπτέμβριο σημείωσε αύξηση στις πωλήσεις σε ποσοστό 54,1% ενώ στο εννεάμηνο το αντίστοιχο ποσοστό ανήλθε σε 33,1%.
Επίσης εντυπωσιακές είναι και οι επιδόσεις των Bentley και Lamborghini οι πωλήσεις των οποίων σημείωσαν αύξηση 6,4% τον Σεπτέμβριο και 11,8% στο εννεάμηνο.
Στην δεύτερη θέση της κατάταξης βρέθηκε ο όμιλος PSA (Peugeot – Citroen) ο οποίος σημείωσε αύξηση 4,9% τον Σεπτέμβριο και 4,8% στο εννεάμηνο.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί ο όμιλος Renault (Renault – Dacia) σημειώνοντας ωστόσο πτώση 4,9% τον Σεπτέμβριο αλλά στο εννεάμηνο καταγράφει αύξηση 7,6%.
Η Ford βρέθηκε στην τέταρτη θέση σημειώνοντας αύξηση 8% τον Σεπτέμβριο και 7% στο εννεάμηνο.
Ο όμιλος GM (Opel) βρέθηκε στην πέμπτη θέση σημειώνοντας αύξηση 5,8% στις πωλήσεις νέων ΙΧ τον Σεπτέμβριο και οριακή αύξηση 1,4% στο εννεάμηνο.
Στη συνέχεια ακολουθεί ο όμιλος BMW ο οποίος σημείωσε αύξηση 17,8% τον Σεπτέμβριο και 12,5% στο εννεάμηνο.
Στην έβδομη θέση βρέθηκε ο όμιλος Fiat (FCA) ο οποίος σημείωσε αύξηση 15,6% τον Σεπτέμβριο και 13,8% στο εννεάμηνο. Οδηγός της αύξησης αποτελεί η Jeep η οποία σημείωσε αύξηση 136,7% τον Σεπτέμβριο και 170,5% στο εννεάμηνο.
Ο όμιλος Daimler (Mercedes-Benz, Smart) βρέθηκε στην 8η θέση της κατάταξης σημειώνοντας αύξηση 18,6% τον Σεπτέμβριο και 16,7% στο εννεάμηνο.
Ο όμιλος Toyota (Toyota – Lexus) βρέθηκε στην 9η θέση σημειώνοντας αύξηση 10,2% τον Σεπτέμβριο και 7,9% στο εννεάμηνο.
Στην 10η θέση βρέθηκε η Nissan σημειώνοντας αύξηση 24,5% τον Σεπτέμβριο και 8,6% στο εννεάμηνο.
Στη συνέχεια ακολουθούν η Hyundai σημειώνοντας αύξηση 9,6%, η Kia (9,4% Σεπτέμβριος, 8,6% 9μηνο), η Volvo (6.6% Σεπτέμβριος, 8,9% 9μηνο), η Mazda (29,4% Σεπτέμβριος, 16,4% 9μηνο), η Jaguar-Land Rover (16,3% Σεπτέμβριος, 18,4% 9μηνο), η Suzuki (10,4% Σεπτέμβριος, 8,6% 9μηνο), η Honda (12% Σεπτέμβριος, -3,6% 9μηνο), η Mitsubishi (-12,3% Σεπτέμβριος, 36,4% 9μηνο).
Πιέστε εδώ για να δείτε τα αναλυτικά αποτελέσματα των πωλήσεων νέων ΙΧ ανά μάρκα και ανά κράτος-μέλος.