‘Απιαστο όνειρο παραμένει η κερδοφορία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη παρά την ισχυρή ανάκαμψη που καταγράφουν οι πωλήσεων νέων ΙΧ.
Ο αντιπρόεδρος Ευρώπης της Ford κ. Πέτερ Φλιτ ανέφερε σύμφωνα με το Automotive News Europe πως τα χαμηλότερα ποσοστά ανεργίας και η πτώση των τιμών του πετρελαίου συνέβαλαν ώστε οι καταναλωτές να έχουν περισσότερα χρήματα τα οποία διέθεσαν για αγορά αυτοκινήτων αλλά σε τιμές που δεν είχαν προβλέψει οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Από την άλλη μεριά ο ACEA ανέφερε πως για 20ό συνεχόμενο μήνα οι πωλήσεις σημειώνουν άνοδο και στο τετράμηνο η αύξηση κυμαίνεται σε ποσοστό 8%.
Ωστόσο τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν έχουν πεισθεί πως η αύξηση των όγκου των πωλήσεων θα οδηγήσει και σε υψηλή κερδοφορία τονίζοντας πως οι πωλήσεις αυξάνονται εξαιτίας των προσφορών αλλά και της αύξησης της ζήτησης που καταγράφεται από τις εταιρείες ενοικιάσεων ΙΧ αλλά και από τις «πινακιδώσεις» αυτοκινήτων τα οποία ταξινομούνται χωρίς να έχουν πουληθεί.
Μειώνονται οι εκπτώσεις
Οι εκπτώσεις κινούνται σε χαμηλότερα ποσοστά από πέρσι καθώς η επιβάρυνση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι υψηλή.
Ειδικότερα στη Γερμανία τον Απρίλιο οι εκπτώσεις διατηρήθηκαν στο 20% επί της τιμής λιανικής, στη Βρετανία μειώθηκαν κατά μία ποσοστιαία μονάδα και ανήλθαν στο 15% ενώ στη Γαλλία το ποσοστό μείωσης ανήλθε σε 2% αγγίζοντας το 19%.
Τα «πινακιδωμένα» και νοικιάρικα ΙΧ
Με μια πιο προσεκτική ματιά στα στοιχεία για τις πωλήσεις των εταιρειών, είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες «πινακιδώνουν» ή πωλούν σε αντιπροσώπους τους αυτοκίνητα τα οποία πωλούνται στην συνέχεια ως «πινακιδωμένα» (ΙΧ με πινακίδες αλλά με μηδενικά χιλιόμετρα) σε καταναλωτές με μεγάλη έκπτωση.
Ωστόσο το ζήτημα διάθεσης «πινακιδωμένων» αυτοκινήτων δεν καταγράφεται σε μικρά και φθηνά αυτοκίνητα αλλά και σε υπερπολυτελείς λιμουζίνες.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η διαστρεύλωση των δεδομένων που οδηγούν σε λανθασμένα αποτελέσματα.
Ευρωπαϊκό δράμα
Η αβεβαιότητα που έχει δημιουργήσει η Ελλάδα στην ευρωζώνη έχει προκαλέσει αναταραχή και στις αυτοκινητοβιομηχανίες η οποία σε συνδυασμό με την πλεονάζουσα παραγωγή αυτοκινήτων οδηγεί σε «λουκέτο» βιομηχανίες της ΕΕ.
Πέρυσι η Ford και η GM δαπάνησαν εκατοντάδες εκατομμύρια για να κλείσουν εργοστάσια στο Βέλγιο και τη Γερμανία, αντίστοιχα, ενώ η PSA / Peugeot-Citroen, Ford και Volvo επίσης έκλεισαν εργοστάσια το 2013.
Τα «λουκέτα» βοήθησαν να μειωθεί η συνολική πίεση των τιμών στον κλάδο, ενώ κορυφαία στελέχη, έχουν προειδοποιήσει πως 10 εργοστάσια στην Ευρώπη θα πρέπει να κλείσουν ώστε να αντιμετωπιστεί η πλεονάζουσα παραγωγή.
Στους κύκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας το λουκέτο εργοστασίων αναφέρεται πως «δίλημμα των φυλακισμένων», στην οποία η συνεργασία μεταξύ των εργοστασίων θα μπορούσε να προκαλέσει κέρδος, χωρίς κανένας να υποφέρει.
Γιώργος Κ. Ανδρής