Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Αύξηση 10,6% κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Μάρτιο στην Ευρωπαϊκή ‘Ενωση καθώς διατέθηκαν 1,6 εκατ. οχήματα έναντι 1,4 εκατ. ΙΧ τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Ρεκόρ αύξησης 225,3% σημείωσε τον Μάρτιο η Jeep και ακολουθεί η Mitsubishi με 77,7% και η Porsche με ποσοστό 54%.
Το εντυπωσιακό εύρημα στα αναλυτικά στοιχεία των πωλήσεων του ACEA (European Automobile Manufacturers Association) αποτελεί το γεγονός πως σχεδόν όλα τα κράτη μέλη καταγράφουν αύξηση στις πωλήσεις εκτός από τις αγορές της Ολλανδίας και Πολωνίας που σημειώνουν πτώση 1,1% και 6,3% αντίστοιχα.
Ειδικότερα εντυπωσιακά ποσοστά αύξησης σημείωσαν οι μεγάλες αγορές της ΕΕ που περιλαμβάνουν την Ισπανία (40,5%), Ιταλία (15,1%), Γαλλία (9,3%), Γερμανία (9%) και την Μεγάλη Βρετανία (6%). Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου σύμφωνα με τον ACEA σημείωσε αύξηση 11,3% τον Μάρτιο καθώς διατέθηκαν 6.529 ΙΧ έναντι 5.866 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2014.
Σε επίπεδο έτους στο πρώτο τρίμηνο του 2015 οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σημείωσαν αύξηση 8,6% καθώς διατέθηκαν 3,5 εκατ. οχήματα έναντι 3,2 εκατ. ΙΧ το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Πρωταθλήτρια αύξησης στο πρώτο τρίμηνο αναδείχθηκε η αγορά της Πορτογαλίας με ποσοστό 36,1% και ακολουθεί η Ισπανία με 32,2%, η Ιταλία με 13,5%, η Γαλλία με 6,9%, η Μεγάλη Βρετανία με 6,8% και η Γερμανία με 6,4%.
Η Ελλάδα στο πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με τον ACEA, σημείωσε αύξηση μόλις 4% στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων καθώς διατέθηκαν 17.271 ΙΧ έναντι 16.602 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Πρωτιά για τον όμιλο VW
«Πρωταθλητής» τριμήνου αναδείχθηκε ο όμιλος VW στο πρώτο τρίμηνο του 2015 στην ΕΕ καθώς διέθεσε 856.720 καινούρια αυτοκίνητα έναντι 783.721 οχημάτων σημειώνοντας αύξηση 9,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Ωστόσο το εντυπωσιακό στοιχείο στον όμιλο VW αφορά στις πωλήσεις της Porsche οι οποίες κατέγραψαν αύξηση 47,2% στο πρώτο τρίμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Η δεύτερη μάρκα που σημείωσε υψηλό ποσοστό αύξησης 16,2% αφορά στην Seat ενώ και η VW κατάφερε να έχει διψήφιο ποσοστό αύξησης (10,7%). Αντίθετα μονοψήφιο ποσοστό αύξησης σημείωσαν οι εταιρείες Skoda (5,4%) και Audi (4,3%).
Στην δεύτερη θέση των κατασκευαστών με τις υψηλότερες πωλήσεις για το πρώτο τρίμηνο βρέθηκε ο όμιλος PSA (Peugeot – Citroen) ο οποίος διέθεσε 377.857 νέα ΙΧ έναντι 365.283 οχημάτων σημειώνοντας αύξηση 3,4%.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο όμιλος Renault (Renault – Dacia) καταγράφοντας ποσοστό αύξησης 10,1% και διέθεσε 334.817 ΙΧ έναντι 304.147 οχημάτων.
Ο όμιλος Ford βρέθηκε στην 4η θέση με 239.553 αυτοκίνητα έναντι 245.599 οχημάτων σημειώνοντας αύξηση 7,3%.
Στην 5η θέση βρέθηκε ο όμιλος Opel σημειώνοντας πτώση 3% κυρίως λόγω της αποχώρησης της Chevrolet από την ΕΕ.
Ο όμιλος Fiat βρέθηκε στην 6η θέση του πίνακα κατάταξης με 224.216 νέα ΙΧ έναντι 200.074 οχημάτων σημειώνοντας αύξηση 12,1%. Η εταιρεία του ομίλου που κατέγραψε αύξηση ρεκόρ 206,8% στο πρώτο τρίμηνο αφορά στην Jeep η οποία διέθεσε 20.689 νέα ΙΧ έναντι 6.743 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Στην 7η θέση βρέθηκε η BMW η οποία σημείωσε αύξηση πωλήσεων 12% και ακολουθεί στην 8η θέση ο όμιλος Daimler (Mercedes – Smart) με ποσοστό αύξησης 16,3%.
Στην 9η θέση βρέθηκε η Nissan η οποία σημείωσε αύξηση 26,8% στις πωλήσεις νέων ΙΧ στο πρώτο τρίμηνο του 2015.
Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Toyota (Toyota – Lexus) η οποία διέθεσε 158.496 νέα ΙΧ έναντι 142.979 οχημάτων καταγράφοντας αύξηση 10,9% στις πωλήσεις της.
Δείτε τις αναλυτικές πωλήσεις νέων ΙΧ στην ΕΕ: