Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Η αγορά αυτοκινήτου είναι γνωστό πλέον πως συντηρείται από
τα εταιρικά αυτοκίνητα τα οποία και αποτελούν πάνω από το 60% των συνολικών
πωλήσεων στα καινούρια ΙΧ.
Ωστόσο κάποιες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά
μακροχρόνιων μισθώσεων έχουν βρει τρόπους για να εισπράττουν υπέρογκα ποσά τη
στιγμή που λήγουν οι συμβάσεις μίσθωσης και ο πελάτης τους δεν ανανεώνει το
όχημα που παραδίδει με κάποιο άλλο νεώτερο.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει το enikonomia.gr μία από τις εταιρείες
χρονομίσθωσης φαίνεται ξεκάθαρα πως
υπερχρέωσε πελάτη τους με 1.715,51 ευρώ για επισκευές ο οποίος αποφάσισε
πως δεν θέλει να κάνει χρήση του δικαιώματός του για εξαγορά μετά τη λήξη του
3ετούς συμβολαίου.
Ωστόσο από όλες τις χρεώσεις η κορυφαία όλων αφορούσε στην
αντικατάσταση των ελαστικών η οποία χρεώθηκε με 128,80 ευρώ!
Αντιλαμβάνεστε βέβαια πως κανένα βουλκανιζατέρ δεν χρεώνει
την αντικατάσταση των ελαστικών καθώς όποιος πελάτης αγοράζει καινούρια
ελαστικά τοποθετούνται δωρεάν!
Από την άλλη μεριά υπάρχουν ένα σωρό άλλες χρεώσεις οι
οποίες αφορούν σε μικροεπισκευές γρατζουνιών στο αμάξωμα αλλά και στις ζάντες
με κόστος που αγγίζει ολική βαφή αυτοκινήτου.
Στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου πάντως επισημαίνουν στο enikonomia.gr πως τα
αυτοκίνητα που βγαίνουν σε δημοπρασίες από τις εταιρείες χρονομίσθωσης αλλά και
τις τράπεζες σε καμία περίπτωση δεν έχουν αλλαγμένα ελαστικά αλλά ούτε έχουν
και επισκευασμένες τις γρατζουνιές που πιθανό να υπάρχουν στο αμάξωμα τα οποία
βέβαια αναγκάζονται οι έμποροι που τα αποκτούν να τα επιδιορθώσουν.
Βέβαια σε καμία περίπτωση βέβαια το κόστος επισκευής τους
δεν υπερβαίνει τα 100 έως 200 ευρώ…
Η αντίδραση του πελάτη!
Μόλις η πελάτης της εταιρείας χρονομίσθωσης αντίκρισε το
ποσό με το οποίο τον είχε χρεώσει η εταιρεία για το αυτοκίνητο φυσικά και
αρνήθηκε να τα εξοφλήσει καθώς στα 3 χρόνια που είχε το αυτοκίνητο στην κατοχή
του είχε διανύσει τα χιλιόμετρα που έπρεπε και βέβαια για να το αποκτήσει είχε
προκαταβάλει το 50% της αξίας λιανικής του οχήματος και κάθε μήνα κατέβαλε και
ένα σεβαστό ποσό το οποίο αφορούσε στην μίσθωσή του. Στο τέλος της τριετίας το
υπόλοιπο ποσό που είχε μείνει ανεξόφλητο υπολογίζονταν σε περίπου 9.000 ευρώ
αλλά ο χρήστης του οχήματος επειδή δεν ήθελε να το αποκτήσει (δικαίωμα
εξαγοράς) εξαιτίας της υψηλής κατανάλωσης καυσίμου και του κινητήρα 2 λίτρων
που κινούσε το όχημα αποφάσισε να το επιστρέψει στη εταιρεία χωρίς να καταβάλει
τίποτα επιπλέον.
Αλλωστε η εταιρεία χρονομίσθωσης από το συγκεκριμένο όχημα
θα έβγαζε αρκετά επιπλέον χρήματα καθώς η πώλησή του μέσω δημοπρασίας σε
εμπόρους θα απέφερε στη τουλάχιστον 17.000 ευρώ!
Αλλά η αλλαγή ελαστικών 128,80 ευρώ και όλες οι υπόλοιπες
χρεώσεις φανοποιείας που ανέρχονται συνολικά σε 1.715,51 ευρώ μάλλον σε
επιδιόρθωση «μετωπικής» σύγκρουσης παραπέμπουν παρά σε γρατζουνιές…