DW: Οι παραποιημένες τιμές καυσαερίων εφιάλτης για την VW

Κόλαφος για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία VW. Εκπρόσωπός της παραδέχτηκε σήμερα Κυριακή ότι οι υποψίες περί χειραγώγησης των τιμών καυσαερίων που διατύπωσε η ΕΡΑ, η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, ευσταθούν.

«Το παραδεχθήκαμε, οι υποψίες ευσταθούν και θα συνεργαστούμε με την υπηρεσία» δήλωσε.

 

Παραπλανητικές τιμές καυσαερίων

Οι υποψίες διατυπώθηκαν ήδη από την περασμένη Κυριακή. Η Volkswagen χρησιμοποιούσε ένα απαγορευμένο λογισμικό που σε δοκιμαστικά τεστ έδειχνε μειωμένες τις εκπομπές καυσαερίων σε αυτοκίνητα με μηχανή ντίζελ.

Το αποτέλεσμα ήταν να επιτυγχάνεται μείωση κάτω από το επιτρεπτό όριο κατά 40 φορές. Στο επίκεντρο των ερευνών βρίσκονται τετρακύλινδροι κινητήρες αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν από το 2009 μέχρι το 2015.

Πρόκειται για τα μοντέλα Jette, Beetle και Golf της VW και της Audi A3. Επίσης το μοντέλο Passat που κυκλοφόρησε πέρυσι και φέτος. Στις ΗΠΑ κυκλοφορούν συνολικά 500.000. Σύμφωνα με τις αμερικανικές αρχές η VW κινδυνεύει με πρόστιμο που μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 18 δις δολάρια.

Με απλά λόγια, χάρη σε ένα ειδικό λογισμικό που είχε αναπτύξει η εταιρεία ο κινητήρας έδειχνε τιμές που αντιστοιχούσαν στα αμερικανικά πρότυπα σε δοκιμαστικούς ελέγχους, όχι όμως όταν ο κινητήρας βρίσκονταν σε κανονική κίνηση.

«Για κάθε αυτοκίνητο με τιμές που δεν αντιστοιχούν στις αμερικανικές νόρμες μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο ύψους 37.500 δολαρίων» είπε η Σύνθια Γκίλες, εκπρόσωπος της ΕΡΑ.

 

 

«Εκφράζω τη βαθιά μου λύπη»

Ο επικεφαλής της VW Μάρτιν Βίντερνκορν εξήγγειλε την έναρξη ερευνών από εξωτερικούς ελεγκτές. «Προσωπικά εκφράζω τη βαθιά μου λύπη, που απογοητεύσαμε τους πελάτες και την κοινή γνώμη.

Η εμπιστοσύνη τους είναι για μας ύψιστο αγαθό», είπε. «Η εταιρεία θα κάνει το παν για να την επανακτήσει και να περιορίσει τις ζημιές. Τα γεγονότα έχουν για το ΔΣ και για μένα προσωπικά απόλυτη προτεραιότητα».

Η Daimler από την πλευρά της, ένας από τους βασικούς ανταγωνιστές της VW, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η εταιρεία τηρεί τους νόμους, τόσο ως προς το γράμμα όσο και ως προς το πνεύμα.

«Λυπάμαι γι’ αυτό που βιώνει η VW στις ΗΠΑ», δήλωσε ο επικεφαλής της Ντίτερ Τσέτσε. «Έχω μια πολύ γενική εικόνα για το θέμα, και για το αν αυτό δεν αφορά και εμάς, αλλά είναι πολύ νωρίς για να αποφανθώ οριστικά».

Πηγή: DW

 

Exit mobile version