Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Αποζημίωση πολλών χιλιάδων ευρώ μπορούν να διεκδικήσουν
πλέον πάνω από 30.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων του VW Group καθώς
υπάρχει πλέον προηγούμενο για τους Έλληνες καταναλωτές μετά τις αποφάσεις που
εκδόθηκαν από Ειρηνοδικείο της χώρας.
Συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων VW, Audi, Seat,
Skoda και
Porsche στα οποία υπήρχε το παράνομο λογισμικό παραποίησης των εκπομπών
ρύπων μπορούν να στραφούν είτε εναντίον των ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών
είτε των μητρικών εταιρειών του ομίλου της VW και να απαιτήσουν αποζημίωση καθώς τα
αυτοκίνητα που αγόρασαν δεν ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές που όριζε το
εργοστάσιο.
Όπως επισήμανε στο enikonomia.gr o κ. Μπέτζιος, συνεργάτης στο δικηγορικό γραφείο Βενιέρης –
Αλεξανδροπούλου και Συνεργάτες από την στιγμή που υπάρχει προηγούμενο οι
ιδιοκτήτες οχημάτων του ομίλου VW μπορούν να απαιτήσουν αποζημιώσεις τόσο από τις ελληνικές
εισαγωγικές όσο και από τα εργοστάσια. Μάλιστα για πρώτη φορά Ελληνικό
δικαστήριο επιβάλει πρόστιμο σε μητρική της VW καθώς θεωρεί ότι εξαπάτησε τους Έλληνες
καταναλωτές.
Όσον αφορά στην απόφαση αποζημίωσης από ελληνική εισαγωγική
αλλά και από επίσημο εξουσιοδοτημένο έμπορο ο κ. Μπέτζιος τόνισε ότι στην
απόφαση της αποζημίωσης υπάρχουν και τόκοι!
Οι πρώτες αποζημιώσεις
Αποζημίωση 11.000 ευρώ και 5.500 ευρώ επιδίκασε το
Ειρηνοδικείο Αθηνών σε δύο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων VW εξαιτίας της
παραποίησης των εκπομπών ρύπων μέσω της χρήσης παράνομου λογισμικού.
Ειδικότερα σύμφωνα με την απόφαση 5285/2017 το δικαίωμα
υπαναχώρησης από τη σύμβαση αγοράς του αυτοκινήτου VW Polo 1.6 TDi και
επιστροφής από τον αντιπρόσωπο του ποσού των 11.005 ευρώ πλέον των δικαστικών
δαπανών.
Στην δεύτερη περίπτωση, απόφαση 5286/2017, η κάτοχος ενός VW Polo 1.2 σύμφωνα με το
δικαστήριο εξαπατήθηκε από την VW και την υποχρεώνει να καταβάλει πάνω από 5.500 ευρώ ως αποζημίωσης
πλέον των δικαστικών δαπανών.
Μάλιστα το δικαστήριο έκρινε ότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα VW Polo δεν
πληρούσαν τις προϋποθέσεις που θέτει το πρότυπο Euro5 σχετικά με τις εκπομπές ρύπων. Ως
εκ τούτου τα αυτοκίνητα δεν ανταποκρίνονταν στις περιγραφές των πωλητών.
Επίσης το δικαστήριο αποδέχθηκε ότι η πωλήτρια εταιρεία αλλά
και η επίσημη εισαγωγική εταιρεία δεν γνώριζαν κατά τον χρόνο πώλησης του
οχήματος δεν πληρούσαν την οδηγία ρύπων Euro5 αναφορικά με τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου.
Άρα τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν πληρούσαν τις ευρωπαϊκές
προδιαγραφές και δεν έπρεπε να είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα ως καινούρια.
Να υπενθυμίσουμε πως στην Ελλάδα κυκλοφορούν πάνω από 30.000
αυτοκίνητα VW, Audi, Skoda, Seat και Porsche που
φέρουν το παράνομο λογισμικό παραποίησης των εκπομπών ρύπων εκ των οποίων τα 20.000
έχουν εισαχθεί από επίσημη εισαγωγική και τα υπόλοιπα είτε από ανεξάρτητες
εμπορίες είτε από ιδιώτες.