H πλειονότητα των ιδιοκτητών οδηγεί αυτοκίνητο με λάθος χρωματισμό για
την προσωπικότητά τους. Eιδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πανευρωπαϊκής μελέτης της Nissan, το 86% των ερωτηθέντων
έκανε μια λανθασμένη επιλογή χρώματος κατά τη διαδικασία αγοράς στο κατάστημα.
Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι, παρόλο που υπάρχουν πλέον ζωντανά εξωτερικά
χρώματα αλλά και επιλογές εξατομίκευσης,
οι αγοραστές αυτοκινήτων εξακολουθούν να είναι πολύ συντηρητικοί όταν πρόκειται
για την επιλογή του χρώματος του μοντέλου
που θα αγοράσουν.
Η μελέτη διεξήχθη από τη
Nissan, με αφορμή τη διάθεση επιλογών εξατομίκευσης στο ολοκαίνουργιο Micra. Από τη έρευνα προέκυψε ότι περίπου το ένα τρίτο των ερωτηθέντων θα έπρεπε να έχουν επιλέξει πιο εντυπωσιακές αποχρώσεις
όπως το πορτοκαλί αντί για το παραδοσιακό γκρι και μαύρο, με βάση τον τύπο της προσωπικότητάς
τους.
Για να βοηθήσει τους αγοραστές,
η Nissan εκμεταλλεύτηκε την τεχνολογία και ανέπτυξε ένα πρωτοποριακό Chatbot σε
συνεργασία με την αναγνωρισμένη ψυχολόγο
που ειδικεύεται στην ψυχολογία του
χρώματος, Κaren Haller. Το Chatbot
που λειτουργεί μέσω του Facebook, καθορίζει την προσωπικότητα του χρήστη
και στη συνέχεια παρουσιάζει τον τέλειο συνδυασμό
χρωμάτων για το Micra που ανταποκρίνεται
σε αυτόν. Για να δοκιμάστε την υπηρεσία μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ.
Τόσο η έρευνα όσο και το
Chatbot, αναπτύχθηκαν χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία της Karen στον τομέα της ψυχολογίας
του χρώματος. Με εμπειρία πάνω από 20 χρόνια, έχει συνεργαστεί με πολλές παγκόσμιες
μάρκες για να κατανοήσει τις επιλογές χρώματος που κάνουν οι καταναλωτές.
Το ολοκαίνουριο Nissan Micra είναι ένα αυτοκίνητο
που είναι ιδανικό για εκείνους που επιθυμούν να εκφράσουν την προσωπικότητά τους,
με έντονες χρωματικές επιλογές. Διατίθεται
σε 10 έντονα εξωτερικά χρώματα, όπως το ζωντανό πορτοκαλί και το πράσινο. Το πρόγραμμα
εξατομίκευσης επιτρέπει την προσθήκη αντίθετων αποχρώσεων στους προφυλακτήρες, τις
πόρτες, τους τροχούς και τους εξωτερικούς καθρέπτες. Επιπλέον, στοιχεία του καθίσματος, της επένδυσης των θυρών
και του ταμπλό, μπορούν να τροποποιηθούν
με εσωτερική εξατομίκευση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου
22% των πελατών του νέου Micra, επιλέγουν πακέτα εξατομίκευσης για το αυτοκίνητό τους,
ποσοστό μεγαλύτερο από αυτό που αρχικά είχε προβλεφθεί. “Κλειδί” στην ζήτηση των πακέτων εξατομίκευσης
αποτελεί το προσιτό κόστος, καθώς με μέσο όρο μόλις 400€, οι αγοραστές του νέου Micra μπορούν να αποκτήσουν
το επιθυμητό σχέδιο εξατομίκευσης.
Για την έρευνα, επινοήθηκαν ειδικές
ερωτήσεις για την ποσοτικοποίηση της προσωπικότητας ενός ατόμου, μέσω της ανάλυσης της συμπεριφοράς και των προτιμήσεών
του. Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται συνήθως για να υποδείξει την πρωταρχική προσωπικότητα
ενός ατόμου, όπως για παράδειγμα γίνεται
κατά τη διάρκεια μιας τυπικής συνέντευξης εργασίας.
Γιώργος Κ. Ανδρής
Δείτε το σχετικό video: