Αύριο Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου θα ληφθούν σε διευρυμένη κυβερνητική σύσκεψη οι αποφάσεις σχετικά με την επαναφορά του δακτυλίου στην Αθήνα, όπως προανήγγειλε σήμερα ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κώστας Σκρέκας μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ
Όπως είπε σχετικά με την επαναφορά του δακτυλίου στην Αθήνα ” έχουμε μια διευρυμένη σύσκεψη αύριο για να συζητήσουμε ακριβώς τις προϋποθέσεις της υπουργική΄΄ς απόφασης αυτής και τις λεπτομέρειες . Από εκεί και πε΄ρα νομίζω ότι είναι ένα μέτρο το οποίο είναι στη σωστή κατεύθυνση . Και τελικά αυτή είναι η πραγματικότητα .Βέβαια η μεγάλη προσπάθεια που πρέπει να κάνουμε είναι να βελτιώσουμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, εκεί είναι όλη η ουσία “.
Επίσης ξεκαθάρισε ότι με το μέτρο μονά- ζυγά , δεν σημαίνει ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία ενός οχήματος στο κέντρο της πόλης. Όπως είπε ” Δεν μιλάμε για απαγόρευση κυκλοφορίας, μιλάμε για μονά ζυγά, όπως ίσχυαν και πριν τον κορονοιο δηλαδή “.
Σχετικά με τις ενστάσεις που υπάρχουν για τον περιορισμό της καθημερινής ελεύθερης κυκλοφορίας στον δακτύλιο των αυτοκινήτων τεχνολογίας Euro 5 και Euro 6, ο υπουργός είπε ότι το θέμα αυτό θα συζητηθεί. Ωστόσο την ίδια ώρα ανέφερε ότι “τα αυτοκίνητα Euro 5 και Euro 6 έχουν γίνει πια πλειοψηφία “.
” Η πραγματικότητα είναι ότι τα αυτοκίνητα αυτά έχουν αυξηθεί πολύ αυτό το διάστημα, δηλαδή τα Euro 6 . Γιατί όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες τέτοια αυτοκίνητα πωλούν με κινητήρες Euro 6. Το μέτρο αυτό έχει δύο πράγματα: το πρώτο είναι να λύσει το κυκλοφοριακό και δεύτερον να λύσει το περιβαλλοντικό. Άμα κάποια από τα δύο δεν ικανοποιείται φυσικά θα πρέπει να πα΄ρουμε νέα μέτρα”, συμπλήρωσε.
Γενικός γραμματέας Μεταφορών για Δακτύλιο: Η πρόθεση είναι το μέτρο να έχει θετικό αποτύπωμα
Για το θέμα του Δακτυλίου μίλησε και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς στο ραδιόφωνο στο Πρώτο Πρόγραμμα.
Σε ερώτηση εάν στο Δακτύλιο θα περνούν μόνο αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή εάν θα υπάρξουν και κάποιες εξαιρέσεις όπως χαμηλών ρύπων ή και απλά υβριδικά είπε ότι ” η πρόθεση είναι να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε ΄ενα μέτρο το οποίο θα δημιουργήσει ένα θετικό αποτύπωμα .Η πρόθεση επίσης είναι να βελτιώσουμε τις περιβαλλοντικές συνθήκες στο κέντρο της πόλης και τις συνθήκες όσον αφορά την κίνηση. Εξετάζουμε ποια είναι τα ενδεχόμενα. Η βάση της συζήτησης είναι τα ηλεκτρικά οχήματα. Εξετάζουμε όμως και κάποιες άλλες παραμέτρους σε σχέση με το πώς θα μπορεί ένα όχημα να κυκλοφορεί στον δακτύλιο. Είμαστε στη διαδικασία που ολοκληρώνουμε το πώς θα οριστεί το μέτρο”.
” Όταν νομοθετούμε, όταν εφαρμόζουμε κανονισμούς, όταν μπαίνουμε στη διαδικασία να κάνουμε μια μεταρρύθμιση, πάντοτε η πρόθεση μας είναι να εφαρμόσουμε τις βέλτιστες πρακτικές και να δώσουμε μια καλύτερη καθημερινότητα. Ο τρόπος με τον οποίο χειριζόμαστε αυτές τις διαδικασίες δεν έχει ούτε πολιτικό ούτε ιδεολογικό πρόσημο. Μάλιστα είμαστε και υπέρ της συζήτησης και όπου υπάρχουν επιχειρήματα, είμαστε διατεθειμένοι και να ξανά σκεφτούμε και δεύτερη φορά κάτι, πριν καταλήξουμε σε μια απόφαση”, συμπλήρωσε.
Το μέτρο με τα μονά-ζυγά θα ισχύσει ;
Στην συνέχεια ρωτήθηκε εάν θα ισχύσει το μέτρο μονά-ζυγά. ” Η αρχική πρόθεση είναι να μπορέσουμε να έχουμε ένα γρήγορο αποτέλεσμα .Οπότε υπάρχει ένα ενδεχόμενο για προσωρινό χρονικό διάστημα να ισχύσει το μονά -ζυγά “,απάντησε και πρόσθεσε ότι “ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός είναι ότι θα πρέπει κάποια στιγμή να μπορεί να υπάρχει μια πιο αποτελεσματική διαδικασία “, πιο “πράσινη”, ύστερα από στενή παρακολούθηση και καταγραφή όλων των συμπερασμάτων.
Θα αλλάξουν, θα διευρυνθούν γεωγραφικά όρια του δακτυλίου
Όσον αφορά στο εάν θα αλλάξουν, θα διευρυνθούν γεωγραφικά όρια του δακτυλίου είπε ότι ” από την πλευρά μας έχει συνταχθεί ένα αρχικό σχέδιο το οποίο περιλαμβάνει κάποια στάδια υλοποίησης. Έχουμε κάποια μέτρα που θα εφαρμοστούν βραχυπρόθεσμα, κάποια μεσοπρόθεσμα και κάποια μακροπρόθεσμα .Και όλα αυτά είναι στη διαδικασία της αξιολόγησης και της ουσιαστικής μελέτης για το μέχρι σε ποιο βαθμό θα πρέπει να εφαρμοστούν και ποιες θα είναι οι λεπτομέρειες . Ένα από τα ζητήματα που έχουμε θέσει είναι ότι επειδή τα όρια της πόλης γεωγραφικά αλλάζουν, ο τρόπος που έχουμε την δυνατότητα να κυκλοφορήσουμε στην πόλη, οι συγκοινωνίες μας , το πλήθος των οχημάτων αλλάζει, το πόσο πυκνοκατοικημένες είναι οι γειτονιές μας αλλάζει, οπότε σε αυτά πλαίσια θα ήταν από την πλευρά μας παράλειψη να μην μπούμε στη διαδικασία σε δεύτερη φάση να αξιολογήσουμε και το ποια θα είναι τα όρια του δακτυλίου”.
Ωστόσο την ίδια στιγμή είπε ότι το παραπα΄νω δεν θα εφαρμοστεί στις 25 του Οκτωβρίου. Και πρόσθεσε ότι θα ” είναι περίπου ο δακτύλιος που γνωρίσαμε. Θα εφαρμοστεί η διαδικασία του μονά -ζυγά . Αυτό το οποίο εξετάζουμε έχει να κάνει με τις εξαιρέσεις των μονά – ζυγά. Σε δεύτερη φάση εξετάζουμε και τα γεωγραφικά όρια και μια διαδικασία για μια εφαρμογή ενός πιο καθαρού δακτυλίου με βελτίωση και στο κυκλοφοριακό αλλά και στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα”.
Αθήνα: Θα μπουν διόδια στα αυτοκίνητα για τα οποία είναι παλαιάς τεχνολογίας ;
Σε ερώτηση εάν θα υπάρξουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας για τα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας ή εάν θα υπάρξει μια κάρτα για να μπαίνουν είπε είπε ότι ” υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να μπορέσουμε να δούμε πώς θα εφαρμόσουμε σε δεύτερο χρόνο τη διαδικασία για ένα πιο καθαρό όχημα στο κέντρο .Είναι αρκετά νωρίς να συζητήσουμε για αυτό .Γιατί εμείς είμαστε στη διαδικασία που προσπαθούμε να λύσουμε το υπαρκτό πρόβλημα που έχουμε μπροστά μας σήμερα,που είναι η κίνηση στο δρόμο .Και πρέπει με κάποιον τρόπο να το λύσουμε. Εάν εξετάζαμε τι θα κάνουμε στο μέλλον, με ποιο τρόπο θα το κάνουμε , ενώ δεν έχουμε λύσει αυτό το οποίο αντιμετωπίζουμε μπροστά μας σήμερα νομίζω θα ξεκινούσαμε πολύ άστοχα” .
Δακτύλιος: Θα υπάρξει άδεια φέτος
Mεταξύ άλλων ρωτήθηκε εάν θα υπάρξουν άδειες φέτος στο δαχτύλιο. ” Θα είναι πολύ συγκεκριμένος ο τρόπος με τον οποίο θα περιγράφεται το ποιοι κατέχουν άδεια-γιατί δεν μπορούμε να μην δώσουμε άδειες .Υπάρχουν κάποιες κατηγορίες ανθρώπων, όπως είναι τα άτομα με ειδικές ανάγκες ή όπως είναι οι μόνιμοι κάτοικοι που σαφώς και πρέπει να έχουν και άδεια . Αλλά, αυτό όμως το οποίο προτιθέμεθα να κάνουμε είναι να διασφαλίσουμε ότι με τον τρόπο που θα περιγράφεται το ποιοι δικαιούνται άδεια και με τον τρόπο που θα διανέμονται αυτές οι άδειες, θα έχουν μια διαδικασία συγκεκριμένη, σωστά ορισμένη και σωστά εκτελεσμένη. Δεν θέλουμε να φτιάξουμε έναν μηχανισμό για να κάνουμε αύριο, μεθαύριο ρουσφετάκια για να εξυπηρετούμε- πάρε eσύ μια κάρτα γιατί είσαι φίλος μου” .