Citroen C4 Cactus 1,6 BlueHDi ETG: Άνεση και οικονομία

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr





















Το Citroen C4 Cactus είναι αποτελεί ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο
με εντυπωσιακή σχεδίαση. Τώρα η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 100 ίππων με αυτοματοποιημένο
κιβώτιο ETG έξι σχέσεων εντείνει την μοναδικότητά του καθώς προσδίδει
εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης.


Παράλληλα το κτήσης το οποίο ανέρχεται σε λίγο πάνω από τις 17.000
ευρώ αποτελεί ένα επιπλέον δέλεαρ για τη
κατηγορία που ανήκει το συγκεκριμένο μοντέλο όπου οι ανταγωνιστές ξεκινούν με
τιμές εκκίνησης πάνω από τις 19.000 ευρώ…



Μοναδική σχεδίαση


H Citroen
κατάφερε για άλλη μια φορά στην μακρόχρονη ιστορία της να λανσάρει κάτι
ξεχωριστό, με το C4 Cactus να αποτελεί ένα από τα
πιο ιδιαίτερα αυτοκίνητα όχι μόνο της crossover κατηγορίας, αλλά γενικότερα.


Ειδικότερα τα στενόμακρα LED φωτιστικά σώματα, οι ιδιαίτερες ράγες οροφής και οι «μεγάλοι»
προφυλακτήρες αλλά και τα πλαστικά «air bumps» στις πόρτες, που έχουν μέσα τους παγιδευμένο αέρα και
υπόσχονται προστασία από τις μικρογρατζουνιές κάνουν τη μεγάλη διαφορά που δεν
θα βρεις σε κανένα άλλο μοντέλο της αγοράς.


Η ξεχωριστή εικόνα του C4 Cactus
συνεχίζεται και στο εσωτερικό του. Εκεί, ξεχωρίζει μέσω των δύο ψηφιακών οθονών
πίσω από το τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα, ενώ σε σχέση με τις υπόλοιπες
εκδόσεις του μοντέλου, το ETG
διαθέτει στη βάση της κονσόλας τους διακόπτες επιλογής του κιβωτίου ενώ πίσω
από το τιμόνι υπάρχουν paddles με τα οποία ο οδηγός μπορεί να πραγματοποιεί «χειροκίνητες»
αλλαγές στις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων.


Οι ιδιαιτερότητες του Cactus όμως δεν σταματούν εδώ και συνεχίζονται
καθώς οι εμπρόσθιες λαβές θυμίζουν
χερούλια βαλίτσας, η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι μονοκόμματη και τα πίσω
παράθυρα ανοίγουν με μεντεσέ. Οι χώροι είναι άνετοι για 4 ή με μικρές
παραχωρήσεις και 5 επιβάτες με το χώρο αποσκευών να έχει όγκο 358 λίτρα.



100 ίπποι


Κάτω από το καπό του Citroen Cactus της δοκιμής
μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρου ο
οποίος αποδίδει 100 ίππους και διαθέτει υψηλά αποθέματα ροπής.


To ETG
(Εfficient Tronic Gearbox)
με έξι σχέσεις ενισχύει την εικόνα του προσδίδει άμεσες αλλαγές στην «χειροκίνητη»
λειτουργία του και μάλιστα χωρίς υστέρηση. Από κει και πέρα το μοντέλο της
δοκιμής διακρίνεται για την ξεχωριστή του εμφάνιση (ιδιαίτερα σε αυτό το χρώμα),
τους καλούς του χώρους και τα κορυφαία επίπεδα άνεσης που προσφέρει.


Όσον αφορά στο επίπεδο θορύβου, το C4 Cactus διακρίνεται για την πολιτισμένη
λειτουργία και την απουσία κραδασμών, είναι όμως εύρωστος από χαμηλά και
προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις χάρη και στο χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου.
Το μεγάλο του ατού όμως είναι η χαμηλή κατανάλωση των 3,4 λτ./100 χλμ. και η
απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας.


Οδηγικά το γαλλικό μοντέλο χαρακτηρίζεται από τα μεγάλα
επίπεδα άνεσης που προσφέρει στους επιβάτες του, κάτι που απορρέει από τον
συνδυασμό της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης και των καθισμάτων του στο
εσωτερικό.


Στο δρόμο το C4
Cactus
ETG είναι
ευχάριστο και ευκολοδήγητο, με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο να προσθέτει πόντους
σε αυτό τον τομέα.


Οι κλίσεις στις στροφές είναι σχετικά αυξημένες, ωστόσο δεν
επηρεάζουν την οδική του συμπεριφορά η οποία παραμένει ασφαλής σε κάθε
περίπτωση με ουδέτερα χαρακτηριστικά.


Κατά την κίνησή μας μέσα στην πόλη το Cactus αποδείχθηκε
πολύ ευέλικτο και οικονομικό ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη
διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι…








ΥΠΕΡ

Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Τιμή
Κόστος χρήσης

ΚΑΤΑ

Δεν ανοίγουν τα πίσω παράθυρα

Exit mobile version