Για την ηλεκτροκίνηση και τους υποδοχείς – φορτιστές που θα πρέπει να μπαίνουν στα καινούρια σπίτια μίλησε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης στον RealFm 97,8 και την εκπομπή των Γιώργου Χουδαλάκη, Στεφανίας Κασίμη και Ιωσήφ Καλαμαράκη.
Ο κ. Χατζηδάκης εξήγησε ότι “για τα καινούρια σπίτια λέμε να υπάρχει υποχρεωτικότητα στο να μπαίνουν πρίζες καθώς πλέον η ηλεκτροκίνηση και οι πράσινες μεταφορές είναι στον πυρήνα των προτάσεων της Ε.Ε. Δεν είναι μόδα. Είναι ο νέος οικολογικός τρόπος μετακινήσεων. Υπάρχουν χώρες όπως η Νορβηγία που έχει φτάσει το 50% του στόλου να είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το 2025 η ίδια χώρα θα απαγορεύσει όλα τα άλλα αυτοκίνητα. Για τις καινούριες πολυκατοικίες λοιπόν είναι καλό να υπάρχουν οι υποδοχείς αυτοί από πριν, εκεί που κατασκευάζονται πιλοτές και γκαράζ, παρά να γκρεμίζουμε μετά”.
Σύμφωνα με τον υπουργό, “για τις υφιστάμενες πολυκατοικίες και τα υφιστάμενα κτίρια γενικότερα, δεν μπορούμε να γκρεμίζουμε, αλλά δίνουμε τη δυνατότητα σε όποιον θέλει – στον ιδιοκτήτη αλλά και στον ενοικιαστή με την άδεια του ιδιοκτήτη- να βάλει τέτοιες υποδοχές στο υπόγειο της πολυκατοικίας. Μόνο αν αντιδράσει η πλειοψηφία των ιδιοκτητών, τα 501 χιλιοστά μπορούν να τον σταματήσουν εάν θέλουν. Αν δεν μαζευτούν τα 501 χιλιοστά, μπορεί να προχωρήσει κανονικά. Στην ουσία εφαρμόζουμε ακριβώς τον νόμο που ισχύει για το φυσικό αέριο”.
Σε ερώτηση για το εάν θα επιδοτηθεί αυτή η εργασία τοποθέτησης φορτιστών και υποδοχών, ο κ. Χατζηδάκης απάντησε ότι “δίνουμε 500 ή 600 ευρώ σε όποιον βάλει φορτιστή μαζί με τα 5.500 ευρώ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα”, ενώ είπε ότι το κόστος για την τοποθέτηση μηχανισμών – φορτιστών ανέρχεται σε περίπου 1.200 ευρώ συνολικά”.
Σύμφωνα με τον υπουργό, “για τις υφιστάμενες πολυκατοικίες και τα υφιστάμενα κτίρια γενικότερα, δεν μπορούμε να γκρεμίζουμε, αλλά δίνουμε τη δυνατότητα σε όποιον θέλει – στον ιδιοκτήτη αλλά και στον ενοικιαστή με την άδεια του ιδιοκτήτη- να βάλει τέτοιες υποδοχές στο υπόγειο της πολυκατοικίας. Μόνο αν αντιδράσει η πλειοψηφία των ιδιοκτητών, τα 501 χιλιοστά μπορούν να τον σταματήσουν εάν θέλουν. Αν δεν μαζευτούν τα 501 χιλιοστά, μπορεί να προχωρήσει κανονικά. Στην ουσία εφαρμόζουμε ακριβώς τον νόμο που ισχύει για το φυσικό αέριο”.
Σε ερώτηση για το εάν θα επιδοτηθεί αυτή η εργασία τοποθέτησης φορτιστών και υποδοχών, ο κ. Χατζηδάκης απάντησε ότι “δίνουμε 500 ή 600 ευρώ σε όποιον βάλει φορτιστή μαζί με τα 5.500 ευρώ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα”, ενώ είπε ότι το κόστος για την τοποθέτηση μηχανισμών – φορτιστών ανέρχεται σε περίπου 1.200 ευρώ συνολικά”.
Ακούστε το ηχητικό: