Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Εκπνέει στις 31 Μαρτίου η παράταση εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν τις οδηγίες Euro4 και Euro5 με χαμηλό Τέλος Ταξινόμησης και μέχρι σήμερα το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει τοποθετηθεί επίσημα αν θα δώσει νέα παράταση ή όχι.
Αν ακολουθηθεί η μέθοδος της απόσυρσης ΙΧ τότε από την 1η Απριλίου οι εισαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ που πληρούν την οδηγία Euro4 και Euro5 θα γίνει ασύμφορη με αποτέλεσμα να «παγώσουν» οι εισαγωγές και να μειωθούν αντίστοιχα και τα έσοδα…
Ειδικότερα με τροπολογία που κατατέθηκε και ψηφίστηκε στις 5 Νοεμβρίου 2015 το υπουργείο Οικονομικών είχε δώσει παράταση στον εκτελωνισμό εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν τις οδηγίες Euro4 και Εuro5 με χαμηλό Τέλος Ταξινόμησης ώστε να διευκολύνει τους εμπόρους αυτοκινήτων που εισάγουν τέτοιου τύπου αυτοκίνητα από άλλα κράτη-μέλη.
Ωστόσο η προθεσμία εκπνέει σε λίγες ημέρες και ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει τίποτα με αποτέλεσμα όσοι έμποροι έχουν εισάγει μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν τις οδηγίες Euro 4 και Euro 5 να κινδυνεύουν να καταβάλουν «διπλό» Τέλος Ταξινόμησης και να υποστούν πολύ μεγάλες ζημιές.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia το οικονομικό επιτελείο αναμένεται να εξετάσει την παράταση εκτελωνισμού εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με χαμηλό Τέλος Ταξινόμησης τις προσεχείς ημέρες χωρίς ωστόσο να έχει ξεκαθαρίσει αν θα εγκριθεί.
Σε περίπτωση πάντως που εγκριθεί η παράταση εκτελωνισμού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ με χαμηλό Τέλος Ταξινόμησης είναι πολύ πιθανό να ισχύσει μόνο για τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 ενώ για εκείνα που πληρούν την οδηγία Euro4 να επιβληθεί «διπλό» Τέλος Ταξινόμησης.
Πάντως σύμφωνα με στελέχη του ΣΕΕΑΕ η επιβολή «διπλού» Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αντίκεινται στην Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε σχέση την εισαγωγή καινούριων αυτοκινήτων. Επίσης η υπερφορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ είναι αντίθετη σε άλλη νομοθεσία της ΕΕ που ορίζει ξεκάθαρα την ελεύθερη διακίνηση των προϊόντων.
Παράλληλα τα στελέχη από το ΣΕΕΑΕ εκτιμούν πως η αύξηση της φορολογίας στα μεταχειρισμένα ΙΧ αφορά την επιβολή αυξημένου Τέλους Ταξινόμησης στα εισαγόμενα οχήματα που πληρούν την οδηγία Euro4 και Euro5 και όχι κάποια άλλη επιβάρυνση…
Επίσης η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Euro6 είναι ασύμφορη καθώς τα αυτοκίνητα που πληρούν την συγκεκριμένη οδηγία είναι καινούρια και το κόστος απόκτησής τους είναι πολύ υψηλό με αποτέλεσμα να είναι ασύμφορη η εισαγωγή τους στην Ελλάδα.