Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
To Audi Q2 αποτελεί
το νεώτερο μέλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας το οποίο έχει ριχτεί στην
«αρένα» των πωλήσεων έχοντας απέναντί του βαριά ανταγωνιστικά ονόματα τα
οποία ωστόσο αποδείχθηκαν πως δεν μπορούν να σταθούν δίπλα του εξαιτίας της
συμφέρουσας τιμής, της δύναμης αλλά και της οικονομίας που προσδίδει το νέο Audi.
Η πρώτη πραγματικά premium πρόταση στην κατηγορία των
compact crossover κέρδισε το κοινό και όχι άδικα, αφού συνδυάζει τα πολυτελή και
ποιοτικά χαρακτηριστικά με μια μοναδική σχεδίαση αλλά και άκρως δυναμική
συμπεριφορά.
Η έκδοση 1,4 TFSI με απόδοση 150 ίππων σε καμία περίπτωση δεν δείχνει…
«φαντασμένη» αλλά καταφέρνει να κρύψει με ένα μοναδικό τρόπο την ιπποδύναμή της
ενώ παράλληλα η πολυτέλεια και η ποιότητα κατασκευής «χρυσώνουν» το χάπι των 27.930
ευρώ που χρειάζεται κανείς για να το αποκτήσει.
Ωστόσο η ελληνική εισαγωγική εταιρεία διαθέτει το Q2 με επιπλέον προσφορές όπως
τέσσερα χρόνια δωρεάν service,
κ.ά.
Παράλληλα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις
148,8 ευρώ που δύσκολα συναντά κανείς σε ανταγωνιστικά μοντέλα με τόσο υψηλή
ιπποδύναμη.
Εμφάνιση SUV
Το Audi Q2 αποτελεί
ένα μοντέλο στο οποίο έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη σχεδίασή του καθώς
παραπέμπει σε SUV.
Ειδικότερα στο αμάξωμα διακρίνονται οι «φουσκωμένες»
επιφάνειες γύρω από τους πίσω τροχούς, ή τα μικρά πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ
στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχούν η μεγάλη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα.
Από το πλάι το Q2 μοιάζει με «καθαρό» SUV καθώς τόσο η απόσταση του αμάξώματος
από το έδαφος όσο και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά και διακοσμητικά πλαστικά
παραπέμπουν σε τετρακίνητο όχημα.
Πολυτέλεια και άνεση
Η καμπίνα επιβατών του Audi Q2 χαρακτηρίζεται μοντέρνα με έντονες χρωματικές αποχρώσεις ενώ
χωρίς ψεγάδι χαρακτηρίζεται η ποιότητα αλλά και η συναρμογή των υλικών.
Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί μία μεγάλη οθόνη που
περιλαμβάνει τις λειτουργίες του συστήματος infotainment MMI. Ο οδηγός έχει
μπροστά του τα αναλογικά όργανα και στη μέση ένα πίνακα με ηλεκτρονικές
λειτουργίες ωστόσο ως έξτρα διατίθεται το γνωστό virtual cockpit που
αλλάζει εντελώς η αίσθηση οδήγησης.
Ο εξοπλισμός του Q2 είναι υπερπλήρης ενώ ο οδηγός θα βρει αμέσως τη θέση οδήγησης
που επιθυμεί καθώς τόσο το κάθισμα όσο και το τιμόνι ρυθμίζονται.
Ένα ακόμη σημαντικό σημείο του Audi Q2 αποτελεί και η ευρυχωρία
της καμπίνας επιβατών η οποία φιλοξενεί με άνεση 5 ενήλικες χωρίς οι επιβάτες
του πίσω καθίσματος να νιώθουν καμία απολύτως πίεση.
Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 405 λίτρα και κρίνεται
ικανοποιητικός.
Επίσης εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στον τομέα της
ηχομόνωσης όπου οι μηχανικοί κατέφεραν να μειώσουν στο ελάχιστο στην καμπίνα
επιβατών τους θορύβους που προέρχονται από το δρόμο.
150 ίπποι
Κάτω από καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε
τοποθετηθεί ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας χωρητικότητας 1,4 λίτρου ο
οποίος αποδίδει 150 ίππους και 25 χλγρ. ροπής ο οποίος αποδείχθηκε ότι κινεί με
απόλυτη άνεση το αμάξωμα του Audi Q2.
Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου
χειροκίνητου κιβωτίου το οποίο διαθέτει σωστή κλιμάκωση αλλά και αίσθηση.
Η κατανάλωση του γερμανικού μοντέλου ήταν έναν ακόμη σημείο
που μας εντυπωσίασε καθώς για κάθε 100 χλμ. το Q2 χρειάστηκε περίπου 6,4 λίτρα για κάθε
100 χλμ. ενώ αν ο οδηγός το πιέσει στα όρια η κατανάλωση αυξάνεται στα 8-8,5
λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Γερμανική ποιότητα κύλισης
Το Audi Q2 δεν
θα μπορούσε να ξεφύγει από τα αυστηρά πρότυπα ποιότητας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
και απέδειξε πως διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το κάνουν να είναι
καλύτερο από άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το γερμανικό μοντέλο ξεδιπλώνει τις
αρετές του και παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν ο δείκτης του
ταχύμετρου έχει ξεπεράσει τα 160 χλμ./ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η σφικτή
ανάρτηση σε συνδυασμό με το καλό σύστημα διεύθυνσης αλλά και τον δυνατό
κινητήρα προσδίδουν πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στο αμάξωμα ενώ λείπουν οι
κλίσεις.
Μέσα στην πόλη το Q2 αποδείχθηκε ευέλικτο και ευκολοδήγητο ενώ η ύπαρξη αισθητήρων
παρκαρίσματος κάνει «παιχνιδάκι» τη διαδικασία ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Εξοπλισμός
Ποιότητα κύλισης
ΚΑΤΑ
Χώρος αποσκευών