Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Σε μάστιγα για τον κλάδο του αυτοκινήτου εξελίσσεται το
«γύρισμα» των χιλιομέτρων στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καθώς η νομοθεσία δεν
προβλέπει ούτε αυστηρές ποινές αλλά ούτε και πρόστιμα με αποτέλεσμα μερικοί επιτήδειοι έμποροι να δρουν ανεξέλεγκτα.
Μάλιστα μερικοί από αυτούς δεν διστάζουν να στέλνουν και
απειλητικά μηνύματα προς πελάτες του οι οποίοι ανακαλύπτουν πως έχουν πέσει
θύματα απάτης.
Το enikonomia.gr αποκαλύπτει το μεγάλο
σκάνδαλο που πραγματοποιείται εδώ και πολύ καιρό από έμπορο μεταχειρισμένων
αυτοκινήτων στην περιοχή της Μεταμόρφωσης ενώ παράλληλα δίνει και χρήσιμες συμβουλές
στους καταναλωτές πώς μπορούν να ελέγξουν κάποιο μεταχειρισμένο ΙΧ.
«Καθαρό» αυτοκίνητο με 72.000 χλμ. είχε διανύσει πραγματικά
πάνω από 180.000 χλμ.!
Ο έμπορος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη Μεταμόρφωση
φαίνεται πως δεν φοβάται ούτε νόμους αλλά ούτε και τους πελάτες που
ανακαλύπτουν πως το όχημα που αγόρασαν έχει διανύσει επιπλέον 100.000 χλμ. από
εκείνα που αναγράφονται στο κοντέρ του αυτοκινήτου.
Ειδικότερα ιδιώτης καταναλωτής πριν μερικούς μήνες απέκτησε
ένα και «καθαρό» Citroen C4 Diesel έναντι 14.000 ευρώ το οποίο σύμφωνα με τις
ενδείξεις του καντράν είχε διανύσει 72.000 χλμ.
Mάλιστα για να βεβαιωθεί πως αγοράζει ένα «καθαρό»
μεταχειρισμένο αυτοκίνητο πέραν του τεχνικού που πήγε και έλεγξε κάλεσε και μια
εταιρεία που διαφημίζεται ευρέως στο Διαδίκτυο για τους τεχνικούς που διαθέτει
αλλά και τους ελέγχους που πραγματοποιεί έναντι αμοιβής.
Αφού ο πελάτης είχε την έγκριση τόσο από τον δικό του
τεχνικό όσο και των τεχνικών της εταιρείας που διαφημίζεται τόσο στην τηλεόραση
όσο και στο Διαδίκτυο προχώρησε στην αγορά του οχήματος.
Ωστόσο μετά από λίγους μήνες ξεκίνησαν τα προβλήματα και ο
ιδιοκτήτης του οχήματος άρχισε να αναζητά πληροφορίες για το όχημά του στο
εξωτερικό.
Έτσι λοιπόν κατέφυγε σε μια εταιρεία του εξωτερικού η οποία
έναντι αμοιβής σου δίνει το ιστορικό του οχήματός σου που είναι καταγεγραμμένο
στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία αλλά και στα ΚΤΕΟ του άλλου κράτους μέλους.
Μετά την εξόφληση της αμοιβής ο ιδιοκτήτης του Citroen C4
Diesel έλαβε ένα πόρισμα 9 σελίδων σύμφωνα με το οποίο το όχημα ένα χρόνο πριν
το αγοράσει είχε διανύσει πάνω από 180.000 χλμ. και βέβαια είχε επισκεφθεί πάρα
πολλές φορές τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία για επισκευή βλαβών.
Όταν γνωστοποίησε στον έμπορο πως ανακάλυψε τα πραγματικά
χιλιόμετρα του οχήματος που είχε αγοράσει και πως θα κινηθεί δικαστικά
εκείνος άρχισε να του στέλνει μέχρι και
απειλητικά μηνύματα στο κινητό του τηλέφωνο.
Αυτοκίνητο κυκλοφορούσε ταυτόχρονα σε Ελλάδα και Ολλανδία!
Ακόμη μία περίπτωση ιδιοκτήτη οχήματος που αγοράστηκε από
τον επιτήδειο έμπορο αυτοκινήτων στη Μεταμόρφωση έχει προκαλέσει αναστάτωση ακόμη
και στην ελληνική εισαγωγική εταιρεία.
Ειδικότερα ιδιώτης καταναλωτής απέκτησε από τον επιτήδειο έμπορο
μεταχερισμένων αυτοκινήτων στην περιοχή της Μεταμόρφωσης ένα πολυτελές
γερμανικό μοντέλο με γραπτή εγγύηση χιλιομέτρων και μετά από τρεις ημέρες στην
κατοχή του έβγαλε πρόβλημα στον καταλύτη. Ο ιδιοκτήτης του άρχισε να ψάχνει το
αυτοκίνητο και ανακάλυψε τελικά πως το αυτοκίνητο που είχε αποκτήσει δεν είχε
πουληθεί ως καινούριο στην Ελλάδα αλλά κυκλοφορούσε στην Ολλανδία και εισήχθη
στην Ελλάδα ως μεταχειρισμένο.
Ο κάτοχος του οχήματος επικοινώνησε με την επίσημη αντιπροσωπεία
της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ολλανδία ώστε να βρει στοιχεία για το
όχημά του οι οποίοι τον διαβεβαίωσαν πως το όχημα κυκλοφορούσε στην Ολλανδία
αλλά δεν μπορούν να του δώσουν περισσότερα στοιχεία…
Κατόπιν ο κάτοχος του οχήματος επικοινωνεί με την ελληνική
εισαγωγική εταιρεία η οποία μετά από δύο ημέρες του απαντά πως ο αυτοκίνητο
είχε πρωτοκυκλοφορήσει στην Ελλάδα και τον παρέπεμψαν σε ένα ελληνικό
εξουσιοδοτημένο συνεργείο για να βρει περαιτέρω πληροφορίες. Ωστόσο την ίδια
χρονική περίοδο η αντιπροσωπεία της Ολλανδία ισχυρίζεται πως το αυτοκίνητο
βρίσκονταν εκεί!
Ο κάτοχος του οχήματος αποφάσισε να αποστείλει όλες τις απαντήσεις
από τις εισαγωγικές εταιρείες του γερμανικού εργοστασίου σε Ολλανδία και Ελλάδα
και αναμένει την επίσημη τοποθέτησή του ώστε να κινηθεί νομικά εναντίον όλων!
Πως θα βρείτε αν έχουν γυριστεί τα χιλιόμετρα
Η διαδικασία ανεύρεσης των πραγματικών χιλιομέτρων σε ένα
αυτοκίνητο μπορεί να επιτευχθεί σε λίγα μόλις λεπτά ενώ σε δύσκολες περιπτώσεις
μπορεί να ανακαλυφθεί σε λίγες ημέρες.
Ειδικότερα όλα τα αυτοκίνητα πλέον διαθέτουν εγκεφάλους οι
οποίοι συνδέονται σε υπολογιστές με ειδικό λογισμικό που έχουν τα
εξουσιοδοτημένα ή ειδικευμένα συνεργεία.
Οι επιτήδειοι συνήθως γυρίζουν τα χιλιόμετρα μόνο στη βασική
μονάδα του εγκεφάλου ξεχνώντας να πραγματοποιήσουν την ίδια ακριβώς εντολή και
στα υπόλοιπα υπομέρους «εγκεφαλάκια» που υπάρχουν διάσπαρτα στο αυτοκίνητο. Οι
ειδικοί γνωρίζουν πως τα χιλιόμετρα πέραν της βασικής μονάδας μπορούν να τα
ανακαλύψουν στον αισθητήρα ABS, στο ESP μέχρι και στον αισθητήρα πίεσης
ελαστικών!
Πέραν των ηλεκτρονικών συστημάτων που μπορεί κανείς να βρει
τα πραγματικά διανυθέντα χιλιόμετρα υπάρχουν και έγγραφα όπως το Πιστοποιητικό
Ταξινόμησης που βρίσκεται στο Τελωνείο, το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ενώ πλέον
με τη χρήση του Internet μπορεί κανείς
πολύ εύκολα να επικοινωνήσει με το κράτος-μέλος που κυκλοφορούσε το όχημά του
και να ανακαλύψει μέσω της βάσης δεδομένων των ΚΤΕΟ πότε έγιναν οι έλεγχοι και
πόσα χιλιόμετρα είχε διανύσει το όχημα κατά τον έλεγχο.
Σε περίπτωση που το όχημα είναι εγχώριο μεταχειρισμένο και
όχι εισαγόμενο τότε πολύ εύκολα μπορεί ο ιδιοκτήτης του να μεταβεί στο
υπουργείο ή στις Διευθύνσεις Μεταφορών και να απαιτήσουν την εκτύπωση όλων των
ελέγχων που έχουν πραγματοποιηθεί στα ΚΤΕΟ!
‘Οσον αφορά στα Book Service καλό θα ήταν να είστε
επιφυλακτικοί καθώς υπάρχουν «καλοθελητές» που εκτυπώνουν ότι επιθυμεί να
αναγράφει ο έμπορος…