Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Το Enikonomia φέρνει στο φως της δημοσιότητας την διευκρινιστική διαταγή του ΥΠΟΙΚ σύμφωνα με το οποίο αυτοκίνητα που πληρούν την Οδηγία ρύπων Euro6 «βαφτίζονται» και εκτελωνίζονται με τους αυξημένους συντελεστές Euro5 ή ακόμη και Euro4!
Ωστόσο το συγκεκριμένο καθεστώς δεν ισχύει στον εκτελωνισμό
καινούριων αυτοκινήτων αλλά μόνο στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα προκαλώντας την
έντονη αντίδραση των εμπόρων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Ειδικότερα στο έγγραφο που δημοσιεύει το Enikonomia.gr αναγράφεται
χαρακτηριστικά:
«Σύμφωνα με την από 31 Μαΐου 2016 και με Αριθμό Πρωτοκόλλου
ΔΕΦΚ ΦΓ 1082467 ΕΞ 2016 διευκρινιστική διαταγή του υπουργείου Οικονομικών
αναφέρεται ότι στο ισχύον ευρωπαϊκό πρότυπο εκπομπών ρύπων (Euro) που πρέπει να πληρούν εκ
κατασκευής τα επιβατικά αυτοκίνητα είναι Euro6 καιοι χαρακτήρες που ακολουθούν τον κανονισμό είναι οι W και
ZA ή
Euro6 c-2 με χαρακτήρα ZD, Euro6d TEMP
-2 με χαρακτήρες ZG και το Euro6d-2 με χαρακτήρα ZJ.
Επίσης τα αμέσως προηγούμενα πρότυπα εκπομπών είναι τα Euro5 με βασικούς χαρακτήρες
που ακολουθούν είναι οι J και Τ.
Ουσιαστικά εξαιρεί όλα τα παραπάνω Euro6 και Euro5 εκτός από τα παραπάνω.
Δηλαδή υπάρχουν αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει το 2013
και η γερμανική άδεια τα αναφέρει ως Euro6Q και επειδή αναγράφει το γράμμα W ή ΖΑ, κ.λπ. οι
τελωνειακές αρχές το εκτελωνίζουν ως Euro4!
Το ίδιο συμβαίνει και με τα Euro5. Εάν δίπλα από το Euro5 δεν αναγράφεται το γράμμα
J ή
Τα οι τελωνειακές αρχές το εκτελωνίζουν πάλι ως Euro4!».
Με λίγα λόγια οι τελωνειακές αρχές «βαφτίζουν» αυθαίρετα με τις
ευλογίες του ΥΠΟΙΚ αυτοκίνητα που έχουν εξέλθει από την γραμμή παραγωγής των
εργοστασίων τα οποία πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6 τα εκτελωνίζουν ως Euro4.
Η επιβάρυνση είναι υπέρογκη με αποτέλεσμα να έχουν
«μπλοκαριστεί» με αυτό τον τρόπο οι εισαγωγές πολύ νέων μεταχειρισμένων
αυτοκινήτων και να έχουν «απελευθερωθεί» οι εκτελωνισμοί στα πολύ παλιά
μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Οι έμποροι σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr έχουν ήδη
αποστείλει σχετικό ερώτημα στην ΕΕ ενώ παράλληλα αναμένουν και απαντήσεις
σχετικά με το καθεστώς και κόστος εκτελωνισμού παρόμοιων οχημάτων που έχουν
εισαχθεί ως καινούρια.
Μάλιστα αν τα αντίστοιχα καινούρια έχουν εκτελωνιστεί ως Euro6 τότε οι έμποροι κάνουν
λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό και η καταγγελία στην ΕΕ αναμένεται να αποτελέσει
μονόδρομο…