Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Το πρώτο SUV
της Alfa Romeo Stelvio είναι γεγονός και ξεχωρίζει χάρη στη συναρπαστική οδηγική εμπειρία, τις
εξαιρετικές επιδόσεις και το σπορ στυλ.
Παράλληλα η ιταλίδα καλλονή με μοναδική σχεδίαση μαγνητίζει
τα βλέμματα είτε κινείται είτε είναι σταθμευμένη. Πολλοί δε ήταν εκείνοι που
μας είπαν ότι φέρει κάποια σχεδιαστικά στοιχεία από ανταγωνιστικά μοντέλα της Porsche αλλά
σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί «αντιγραφή» τους.
Ωστόσο για να αποκτήσει κανείς την Alfa Romeo Stelvio Q4 με τους 280 ίππους θα
πρέπει να καταβάλλει 62.800 ευρώ ενώ παράλληλα να «αντέξει» τον Φόρο Πολυτελούς
Διαβίωσης ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 394,45 ευρώ.
Από την άλλη μεριά όσοι αποκτήσουν τη νέα Alfa Romeo Stelvio Q4 είναι σίγουρα οδηγοί
ξεχωριστών αυτοκινήτων οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά τι θέλουν από το
αυτοκίνητό τους και βέβαια λατρεύουν τις κορυφαίες επιδόσεις αλλά και την οδική
συμπεριφορά που διαθέτουν τα ιταλικά μοντέλα.
100% Alfa Romeo
σπορ design
Οι συμπαγείς διαστάσεις της Stelvio (μήκος 4,68μ., ύψος 1,67μ. και
πλάτος 2,16μ.) αποπνέουν έντονο δυναμισμό. Εξωτερικά, το γοητευτικό περίγραμμα
περικλείει τέλεια την παράδοση, τον σχεδιασμό και τις επιδόσεις που αποτελούν
αναπόσπαστα κομμάτια της ιστορίας της μάρκας. Ουσιαστικά, η ξεχωριστή σχεδίασή
της εκφράζει τρία ουσιώδη χαρακτηριστικά του Alfa Romeo design: την αίσθηση των αναλογιών, την απλότητα και την υψηλή
ποιότητα στο φινίρισμα των επιφανειών. Με βάση τα ίδια συστατικά δημιουργήθηκε
η Giulia, που αποτελεί
το νέο σημείο αναφοράς της Alfa Romeo
και προάγγελο του μέλλοντος της μάρκας.
Η ίδια ακριβώς σπορ έμπνευση διακατέχει το απλό και στυλάτο
εσωτερικό, το οποίο δίνει την αίσθηση ενός κουστουμιού κομμένου και ραμμένου
στα μέτρα του μοντέλου με χειροποίητη φροντίδα και υλικά υψηλής ποιότητας:
δέρμα (και σαγρέ), ξύλο και υφασμάτινες επενδύσεις που έχουν επιλεγεί για να
ικανοποιήσουν όραση και αφή και έχουν συναρμολογηθεί με τρόπο που αναδεικνύει
την ανθρώπινη παρέμβαση.
Η καμπίνα διαθέτει έντονο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα,
γεγονός που υπογραμμίζεται από το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ (που φιλοξενεί
τον κεντρικό άξονα μετάδοσης της κίνησης-diagonal tunnel), το ελαφρώς κυματοειδές ταμπλό
και το άμεσο, μικρό, δερμάτινο τιμόνι που προσαρμόζεται αποτελεσματικά σε όλους
τους τρόπους οδήγησης.
Επίσης, διατίθεται μια σειρά έγχρωμων οθονών TFT για τον πίνακα οργάνων που παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ ο
οδηγός έχει στη διάθεσή του περιστρεφόμενα χειριστήρια για εύκολη και άμεση
χρήση του επιλογέα Alfa DNA
και του συστήματος Alfa Connect.
Ανάλογα με την έκδοση, το Alfa Connect
διαθέτει μια οθόνη υψηλής ανάλυσης 6.5 ιντσών ή 8.8 ιντσών, με ενσωματωμένη
λειτουργία πλοήγησης 3D,
που αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον τομέα του infotainment και αναπτύχθηκε
σε συνεργασία με την Magneti Marelli.
280 ίπποι
O ιδιαίτερος χαρακτήρας της Alfa Romeo Stelvio αναδεικνύεται
μέσα από ένα ξεχωριστό στυλ, έναν πλήρη βασικό εξοπλισμό, αλλά και δύο δυνατούς
κινητήρες, έναν δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 280 ίππων.
Ο υπερτροφορδοτούμενος κινητήρας αποτελεί έκφραση της σπορ
προσωπικότητας του SUV, δίνοντας, ακόμα και στον πιο έμπειρο οδηγό, τη
δυνατότητα να ζήσει μοναδικές στιγμές οδηγικής συγκίνησης σε διαφορετικούς
τύπους οδοστρώματος.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
8-σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive.
Όσον αφορά στις επιδόσεις η Stelvio από
στάση αγγίζει τα πρώτα 100 χλμ. σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα και η τελική της
ταχύτητα προσδιορίζεται στα 230 χλμ./ώρα.
Ωστόσο αν κανείς θέλει να κινηθεί με υψηλές ταχύτητες θα
πρέπει να γνωρίζει πως η κατανάλωση πολύ χαλαρά αγγίζει τα 14 λίτρα για κάθε
100 χλμ. ενώ με άκρως συνετή οδήγηση μειώνεται στα 10 λίτρα για κάθε 100
χιλιόμετρα!
Σπορ διαθέσεις
Η Alfa Romeo Stelvio φέρνει τα μυστικά της ιταλικής αίσθησης
στον οδηγό ότι έχει τον πλήρη έλεγχο του δρόμου, χάρη στον νέο επιλογέα Alfa
DNA, αλλά και κυρίως χάρη στην υπερυψωμένη θέση οδήγησης, η οποία δεν επηρεάζει
το εξαιρετικό επίπεδο της οδηγικής απόλαυσης που περιμένει κανείς από μία
πραγματική σπορ Alfa Romeo.
Η εκκίνηση του κινητήρα πραγματοποιείται από το κουμπί
εκκίνησης πάνω στο τιμόνι της, παραπέμποντας σε Ferrari.
Πίσω από το τιμόνι έχουν τοποθετηθεί τα paddles αλλαγής
σχέσεων που επίσης θυμίζουν Ferrari.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Stelvio αποδείχθηκε «τρένο» καθώς ακόμη
και όταν το ταχύμετρο ξεπερνούσε τα 210 χλμ./ώρα κινούνταν με απόλυτη ασφάλεια
και άνεση ενώ παρέμενε ευθύβολη ακόμη και όταν έπνεαν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο η σφικτή ανάρτηση της Stelvio δεν επιτρέπει στο
αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις ακόμη και μετά από μεταφορές βάρους, η
τετρακίνηση δουλεύει γρήγορα, αποτελεσματικά και θυμίζοντας ενίοτε κάτι από
πίσω κίνηση, ενώ τέλος το τιμόνι είναι γρήγορο και σε ενημερώνει συνεχώς για το
που κοιτάνε οι τροχοί.
Μέσα στην πόλη η Stelvio αποδείχθηκε ευέλικτη και
ευκολοοδήγητη ενώ η ύπαρξη καμερών κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος
«παιχνιδάκι».
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Τετρακίνησης
Κιβώτιο 8 σχέσεων
Alfa DNA
ΚΑΤΑ
Αίσθηση πεντάλ φρένου
Τιμή