Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
H Alfa Romeo Mito Racer με πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας μόλις 1,3 λίτρου απόδοσης 85 ίππων, μοναδική εμφάνιση, κατανάλωση μόλις 3,5 λίτρα/100 χλμ. και Μηδενικά Τέλη κυκλοφορίας αποτελεί μια πολύ αξιόλογη πρόταση στην ελληνική αγορά…
Ωστόσο για να αποκτήσει κανείς την πετρελαιοκίνητη έκδοση Racer της Alfa Romeo MIto θα πρέπει να καταβάλλει 18.050 ευρώ αλλά θα εκτιμήσει δεόντος την υψηλή μεταπωλητική αξία του διαθέτει το αυτοκίνητο ακόμη και έπειτα από αρκετά χρόνια.
Ιταλική φινέτσα
Η MiTo διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των μοντέλων της Alfa Romeo ωστόσο η έκδοση Racer διαθέτει μοναδικές στιλιστικές λεπτομέρειες και πλούσιο εξοπλισμό που ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα της.
Ειδικότερα η έκδοση Racer, διαθέτει ειδικό φινίρισμα φινίρισμα στα πόμολα στις πόρτες και τα εμπρός και πίσω πλαίσια των φώτων, χρωμιωμένη γραμμή παραθύρων, καλύμματα στους εξωτερικών καθρεφτών, πίσω σπορ προφυλακτήρας, spoiler και χρωμιωμένη εξάτμιση, καθώς και οι εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών σε καφέ απόχρωση.
Οι αισθητικές επεμβάσεις στο εσωτερικό της έκδοσης Racer δημιουργούν ένα σπορ περιβάλλον που ταιριάζει με την εξωτερική εμφάνιση.
‘Εμφαση στην οικονομία
Μπορεί η εξωτερική εμφάνιση της Alfa Romeo Mito Racer να «προκαλεί» για τις επιδόσεις της ωστόσο η πραγματικότητα είναι διαφορετική καθώς έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομία πετρελαίου.
Ειδικότερα κάτω από το καπό της MiTo της δοκιμής μας βρίσκονταν ο 1,3 JTDM των 85 ίππων και 200 Nm ροπής ο οποίος συνδυάζεται με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και σε καμία περίπτωση δεν προσδίδει κορυφαίες επιδόσεις.
Ωστόσο το Mito Racer καταφέρνει να κινηθεί εντός και εκτός πόλης με μέση κατανάλωση πετρελαίου μόλις 3,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Το εντυπωσιακό είναι πάντως πως όσο και αν την πιέσει το οδηγός η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Επίσης θα πρέπει να συνυπολογιστούν τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας, όσο υπάρχουν ακόμη, εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Γνήσια Alfa Romeo στο δρόμο
Η οδική της συμπεριφορά, της Alfa Romeo Mito Racer απέδειξε λόγω της ιπποδύναμης πως δεν διαθέτει στον ίδιο βαθμό το γνώριμο ιταλικό εκρηκτικό ταμπεραμέντο ωστόσο κινείται με απόλυτη ασφάλεια και ευχαρίστηση.
Το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα D.N.A. δηλώνει το παρών και έτσι παρά το μικρό κινητήρα, προσδίδει μια μικρή αλλά σπορ αίσθηση.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο κινείται με απόλυτη ασφάλεια και ευθύτητα ενώ στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το εμπρόσθιο ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2 (ενεργοποιείται όταν έχει επιλεγεί το Dynamic στο σύστημα D.N.A), κάνει αρκετή δουλειά και προσφέρει ουδετερότητα.
Τέλος, το στάνταρ σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VDC επεμβαίνει άμεσα και διακριτικά.
Ιδιαίτερης μνείας χρίζει η λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα ο οποίος παράγει ελάχιστο θόρυβο ακόμη και όταν λειτουργεί σε υψηλές στροφές…
Μέσα στην πόλη η Alfa Romeo Mito Racer αποδείχθηκε πως βρίσκεται σε ένα οικείο περιβάλλον και μαγνητίζει τα βλέμματα εξαιτίας των στυλίστικων λεπτομερειών που διαθέτει. Παράλληλα οι διαστάσεις της αλλά και η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αποτελούν μεγάλους συμμάχους για τους κατόχους της. Ωστόσο χρειάζεται προσοχή στις λακκούβες καθώς τα ελαστικά χαμηλού προφίλ «τραυματίζονται» εύκολα…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κατανάλωση
Μεταπωλητική αξία
Εξοπλισμός
ΚΑΤΑ
Τιμή