Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Η Alfa Romeo παραδοσιακά κατασκεύαζε αυτοκίνητα τα οποία ξεχώριζαν για
την εμφάνισή τους, τις επιδόσεις τους και την κορυφαία οδική συμπεριφορά τους.
Μάλιστα το λογότυπο Veloce είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την
ιστορία των μοντέλων της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας το οποίο δέσποζε σε
κορυφαίες εκδόσεις ιστορικών αυτοκινήτων.
Σήμερα η Alfa Romeo Giulietta Veloce επιστρέφει πιο ισχυρή από ποτέ, διαθέτοντας υψηλή δόση
τεχνολογίας ενώ ο κορυφαίος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας ο οποίος
αποδίδει 240 ίππους υπόσχεται επιδόσεις και αδρεναλίνη στα… ύψη χωρίς να
χρειάζεται να καταναλώσει μια «περιουσία» σε καύσιμα.
Μοναδικό «αγκάθι» αποτελεί η τιμή απόκτησης της ιταλίδας
καλλονής η οποία προσδιορίζεται στα 42.360 ευρώ αλλά όταν βρεθεί κανείς πίσω
από το τιμόνι της νομίζουμε ότι ξεχνάει το κόστος απόκτησης…
Μοναδική σχεδίαση
Η νέα Alfa Romeo Giulietta Veloce αποτελεί την κορυφαία
πρόταση του ιταλικού μοντέλου και διαθέτει περίσσιο δυναμισμό στην σχεδίασή της
που σίγουρα μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε είναι εν κινήσει είτε
βρίσκεται σταθμευμένη.
Μάλιστα στο νέο μοντέλο οι αλλαγές αφορούν τους σκουρόχρωμους
προβολείς μπροστά, στα καλύμματα των καθρεπτών και στις ζάντες αλουμινίου 17
ιντσών, στις επιχρωμιωμένες εξωτερικές χειρολαβές, αλλά και στα λογότυπα
«Veloce» στα πλαϊνά.
Παράλληλα το πλέγμα της εμπρός μάσκας, το σήμα της φίρμας
και η θέση του λογότυπου στο πίσω μέρος μαζί με τις δύο εξατμίσεις δημιουργούν
ένα άκρως επιθετικό σύνολο.
Από το πλάι ξεχωρίζουν οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων όπως
επίσης και οι μεγάλες ζάντες με τα ελαστικά επιδόσεων χαμηλού προφίλ, τα οποία
ωστόσο μπορεί να «τραυματιστούν» εύκολα στους ελληνικούς δρόμους με τις πολλές
λακκούβες.
Στο εσωτερικό, η ατμόσφαιρα είναι πιο σπορτίφ από ποτέ. Τα
σπορ μπάκετ καθίσματα προσφέροντας αρκετή στήριξη του σώματος, το τιμόνι είναι
δερμάτινο, με επίπεδο κάτω τμήμα.
Οι σπορτίφ επεμβάσεις ολοκληρώνονται με την αλουμινένια
πεταλιέρα και τη μαύρη επένδυση της οροφής, ενώ στο ποιοτικό κομμάτι, εκτός των
δερμάτων, το ταμπλό με το μαλακό πλαστικό και την πολύ καλή συναρμογή, προβάλει
και αυτό την premium πλευρά του χαρακτήρα της Giulietta.
Όσον αφορά στον εξοπλισμό η Alfa Romeo Giulietta Veloce διαθέτει τα πάντα ενώ στο κέντρο της κονσόλας
δεσπόζει το σύστημα Uconnect
με οθόνη 6,5” και σύστημα πλοήγησης ενώ παράλληλα διατίθενται και οι εφαρμογές
του νέου UConnect LIVE,
που λειτουργούν μέσω smartphone.
Οι χώροι τέλος, βρίσκονται συνολικά σε καλά επίπεδα και
είναι επαρκείς για 4 ενήλικες, ενώ το πορτ-μπαγκάζ με όγκο 350 λίτρων, είναι
λίγο πιο κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας.
240 ίπποι!
Η κορυφαία έκδοση, που δοκιμάσαμε, μετονομάστηκε από QV σε Veloce και χρησιμοποιεί τον ίδιο
κινητήρα με πριν, χωρητικότητας 1.750 κ.εκ.
ο οποίος αποδίδει 240 ίππους και 34 χλγρ. ροπής ενώ παράγει έναν απίστευτο
μπάσο ήχο που προκαλεί οδηγό και επιβάτες.
Ο κινητήρας συνδυαζόταν με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη TCT, το οποίο στην αυτόματη
λειτουργία του είναι απίστευτα γρήγορο, οικονομικό και χωρίς περίεργα
«σκορτσαρίσματα» ή καθυστερήσεις.
Στη χειροκίνητη λειτουργία αυτός τονίζεται ακόμα γρηγορότερα
μέσω του λεβιέ ή των ειδικών paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Καθαρόαιμη ιταλική συμπεριφορά
Η Alfa Romeo είναι γνωστή για την κορυφαία οδική συμπεριφορά των μοντέλων
της καθώς προσδίδουν επιδόσεις, ασφάλεια και πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Η νέα Alfa Romeo Giulietta Veloce
διατηρεί στο έπακρο όλα τα παραπάνω στοιχεία και μάλιστα μπορεί να κινηθεί με
ασφάλεια τόσο γρήγορα όσο… αντέχει ο οδηγός της!
Το άμεσο και «υπάκουο» σύστημα διεύθυνσης, τα αποδοτικά
φρένα, η κορυφαία ανάρτηση και το κιβώτιο σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικά
ελεγχόμενο διαφορικό eQ2
στη θέση Dynamic του DNA, η Veloce βάζει τη δύναμη στο δρόμο με
όποιο τρόπο επιθυμεί ο οδηγός της ή καλύτερα όσο αντέχει.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Alfa Romeo Giulietta Veloce μπορεί να κινηθεί, στα όρια του
Κ.Ο.Κ., οικονομικά με μέση κατανάλωση
κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα αλλά όταν ο οδηγός της αποφασίσει
να πιέσει το πεντάλ του γκαζιού ο δείκτης του ταχυμέτρου ξεπερνά τα 200
χλμ./ώρα σε ελάχιστο χρόνο ενώ το αυτοκίνητο παραμένει «κολλημένο» στο
οδόστρωμα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το ιταλικό
μοντέλο ξεδιπλώνει τις αρετές του και παρά το γεγονός πως δεν είναι τετρακίνητο
το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό κάνει «θαύματα» και προσδίδει πολύ υψηλά
επίπεδα πρόσφυσης.
Μέσα στην πόλη η Alfa Romeo Giulietta Veloce «μαγνητίζει» τα βλέμματα των
περαστικών με τη δυναμική της εμφάνιση ενώ ο μπάσος ήχος που παράγει ο
κινητήρας αποτελεί σήμα κατατεθέν για τις επιδόσεις του μοντέλου.
Ωστόσο το ιταλικό μοντέλο αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευέλικτο και
οικονομικό με την μέση κατανάλωση να προσδιορίζεται στα 8,2 λίτρα για κάθε 100
χλμ.
Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται στα 290,45
ευρώ.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Επιδόσεις
Κιβώτιο
ΚΑΤΑ
«Ευαίσθητα» ελαστικά χαμηλού προφίλ