Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Πτώση 2% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο πρώτο 15νθήμερο του Ιανουαρίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει το Enikonomia στην διάθεσή της μέχρι και τις 15 Ιανουαρίου διατέθηκαν 2.776 καινούρια αυτοκίνητα έναντι 2.833 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι σημειώνοντας η αγορά πτώση 2%.
Βέβαια και στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα σημαντικό ρόλο έχουν διαδραματίσει οι εταιρικές πωλήσεις που ανήλθαν κοντά στο 40% του συνόλου ενώ δεν ήταν και λίγες οι εταιρείες που αύξησαν τα ποσοστά πωλήσεων από 7% έως και 519%.
Στελέχη της αγοράς αναφέρουν στο Enikonomia πως ο Ιανουάριος «παραδοσιακά» αποτελεί το μήνα «οδηγό» για τις πωλήσεις του έτους και αν ολοκληρωθεί με θετικό πρόσημο τότε η χρονιά θα κυλήσει ομαλά. Βέβαια φέτος επισημαίνουν πως λόγω των εκλογών τα πράγματα είναι δύσκολα και κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να τοποθετηθεί σχετικά με την πορεία των πωλήσεων καθώς όλα θα εξαρτηθούν από το εκλογικό αποτέλεσμα αλλά και τη στάση των δανειστών έναντι της Ελλάδας.
Πρώτη η Toyota
Η Toyota φαίνεται από τα στοιχεία των πωλήσεων πως διατηρεί την πρωτιά στην αγορά και το 2015 καθώς μέχρι και τις 15 Ιανουαρίου πούλησε 475 αυτοκίνητα καταγράφοντας αύξηση 22,74%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Opel με 258 μονάδες και αύξηση 2,79%.
Στην τρίτη θέση αναρριχήθηκε η Peugeot η οποία διέθεσε 254 αυτοκίνητα καταγράφοντας ένα εντυπωσιακό ποσοστό αύξησης που ξεπερνά το 519%.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Nissan με 207 μονάδες και αύξηση 78,45% ενώ στην πέμπτη θέση βρέθηκε η VW με 200 αυτοκίνητα και ποσοστό μείωσης 11,89%.
Στην έκτη θέση βρέθηκε η Citroen με 183 αυτοκίνητα (-6,15%) και ακολουθούν η Skoda με 146 (-44,27%), η Hyundai με 134 (-45,97%), η Suzuki με 129 (-31,02) και στη δέκατη θέση βρέθηκε η Audi με 118 αυτοκίνητα καταγράφοντας μείωση 44,6%.
Δείτε τις συγκριτικές πωλήσεις αναλυτικά ανά κατασκευαστή: