Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Με αρνητικό πρόσημο κινήθηκαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο πρώτο 15νθήμερο Νοεμβρίου καθώς διατέθηκαν 1.742 νέα ΙΧ έναντι 1.954 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Ωστόσο το γεγονός της πτώσης έχει κλωνίσει τις εισαγωγικές εταιρείες εκ των οποίων μερικές σημείωσαν εξαιρετικά χαμηλές επιδόσεις παρά το γεγονός πως εμπορεύονται αυτοκίνητα χαμηλής αξίας…
Από την άλλη μεριά έχουμε και μία πώληση Bentley στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης και ευχόμαστε στον ιδιοκτήτη της να την χαρεί!
Πάντως στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia αναφέρουν πως τα «σκαμπανεβάσματα» των πωλήσεων νέων ΙΧ στην Ελλάδα έχουν να κάνουν και με το γεγονός πως πλησιάζουμε στο τέλος του έτους και είναι απόλυτα φυσιολογικό να συμβαίνουν όλα αυτά. Βέβαια επισημαίνουν επίσης πως ενόψει του τέλους του 2014 θα έχουμε και πινακιδώσεις και προσφορές και εταιρικές πωλήσεις τα οποία θα τονώσουν τις πωλήσεις των νέων ΙΧ.
Αντίθετα στην αγορά των μεταχειρισμένων ΙΧ που είναι και αποκλεισμένη από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα οι πωλήσεις είναι πενιχρές…
Πρώτη η Toyota
Στο πρώτο 15νθήμερο Νοεμβρίου η Toyota κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη θέση του πίνακα κατάταξης των εισαγωγικών με τις υψηλότερες πωλήσεις με 343 αυτοκίνητα καταγράφοντας αύξηση 28,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Στη συνέχεια ακολουθούν η VW με 198 ΙΧ (-46,9%), η Opel με 161 (-13,4%), η Peugeot με 143 (521,7%), η Nissan με 110 (57,1%), η Hyundai με 86 (-3,3%), η Renault με 83 (13,6%), η Skoda με 73 (-26,2%), η Volvo με 70 (9,3%), η Citroen με 70 (-30,6%), η Audi με 61 (32,6%), η Mercedes με 57 (-19,7%), η BMW με 50 (-24,2%), η Ford με 37 (-42,1%), η Suzuki με 37 (-36,2%), η Seat με 25 (-69,8%), η Κia με 24 (-36,8%), η Chevrolet με 23 (-14,8%), η Mini με 21 (-25%), η Honda με 19 (-32,1%), η Fiat με 17 (-10,5%), η Mitsubishi με 10 (-28,5%), η Dacia με 7 (-56,2%), η Smart με 6 (-64,7%), η Chrysler με 4 (300%), η Alfa Romeo με 3 (-66,6%), η Lexus με 2 (-60%), η Bentley με 1 (100%) και η Lancia με 1 (-92,8%).
Εντύπωση προκάλεσε σε στελέχη της αγοράς η μεγάλη πτώση των πωλήσεων που καταγράφει η Fiat και η Alfa Romeo όπως επίσης και της Ford και Suzuki ενώ όσες εισαγωγικές βρίσκονται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20 αυτοκινήτων έχει κρούσει ο κώδωνας του κινδύνου καθώς δεν μπορούν να συντηρηθούν ούτε εκείνες αλλά ούτε και τα δίκτυα των πωλήσεων τους…
Από την άλλη μεριά η αύξηση στην Peugeot κατά 521,7% έδωσε άλλο «αέρα» στην εισαγωγική και το δίκτυο αντιπροσώπων της γαλλικής εταιρείας στην Ελλάδα.