Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Αύξηση 50% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον
Μάρτιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι καθώς διατέθηκαν 9.482 ΙΧ έναντι
6.357 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνυμα του 2016 σύμφωνα με πληροφορίες των
«Ειδήσεων».
Μάλιστα οι περισσότερες εισαγωγικές εταιρείες σημείωσαν
αύξηση στις πωλήσεις τους και μόλις 8 έκλεισαν τον Μάρτιο με αρνητικό πρόσημο.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς το πολύ υψηλό ποσοστό αύξηση
οφείλεται στο γεγονός πως πέρυσι τον Μάρτιο οι πωλήσεις είχαν κυριολεκτικά
«παγώσει» εξαιτίας της αναμονής εφαρμογής του μέτρου της απόσυρσης και το μέτρο
ενεργοποιήθηκε στις 5 Απριλίου 2016.
Ωστόσο αν συγκρίνει κανείς τα αποτελέσματα Μαρτίου 2017 με
τα αντίστοιχα του 2015 που ήταν σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης πάλι θα
καταλήξει κανείς στο συμπέρασμα πως οι πωλήσεις νέων ΙΧ φέτος είναι αυξημένες
σε ποσοστό 45,22% σε σχέση με το 2015!
Με λίγα λόγια οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων φαίνεται
ότι πάνε καλά με το 50% ωστόσο να αφορούν σε πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων…
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο
πρώτο τρίμηνο σημείωσαν αύξηση 38,28% καθώς πουλήθηκαν 21.278 καινούρια
αυτοκίνητα έναντι 15.387 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Πάντως σύμφωνα με στελέχη της αγοράς οι εισαγωγικές
επιχειρήσεις καινούριων αυτοκινήτων είναι οι μεγάλοι ωφελημένοι, κυρίως λόγω
αύξησης της ζήτησης από τις εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίθωσης, ενώ
αντίθετα στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα πράγματα οδηγούν σε
αδιέξοδο καθώς το αγοραστικό ενδιαφέρον των καταναλωτών περιορίζεται σε οχήματα
με αξίες από 500 έως και 1.200 ευρώ. Μάλιστα οι υποψήφιοι πελάτες επιδιώκουν να
τα αποκτήσουν με γραμμάτια και μέσα στο συνολικό ποσό να περιλαμβάνεται και το
κόστος μεταβίβασης εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας.
Αντίθετα η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών καινούριων αυτοκινήτων εξοφλήθηκαν με μετρητά καθώς η πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό είναι ανύπαρκτη…
Πρώτη η Nissan
Όπως και πέρυσι έτσι και φέτος η Nissan τον
Μάρτιο βρέθηκε στην πρώτη θέση του πίνακα των πωλήσεων με 1.241 αυτοκίνητα
έναντι 1.247 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα του 2016 σημειώνοντας οριακή πτώση
0,48%.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Toyota με 896
μονάδες σημειώνοντας αύξηση 65,62% ενώ την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Opel με
728 αυτοκίνητα καταγράφοντας αύξηση 63,6%.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η VW με 686
αυτοκίνητα (6,85%) ενώ η Fiat συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα με 637 μονάδες σημειώνοντας
ωστόσο αύξηση 67,19%.
Οι εταιρείες που σημείωσαν τα υψηλότερα ποσοστά ανόδου
περιλαμβάνουν τις εισαγωγικές Hyundai (788,64%),
Skoda (241,86%), Dacia (174,19%), Renault (174,17%), Seat (170,18%), Citroen (137,72%) και Porsche αλλά
και Jaguar σημείωσαν αύξηση 100%.
Αντίθετα ελάχιστες ήταν οι εισαγωγικές που κατέγραψαν
αρνητικό ποσοστό.
Ενοικιάσεις και Leasing «ατμομηχανή»
της αγοράς
Σχεδόν έξι στα δέκα καινούρια
αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τον Μάρτιο στην Ελλάδα αφορούσαν εταιρικές πωλήσεις
τα οποία προορίζονται είτε σε εταιρείες ενοικιάσεων σε δημοφιλείς τουριστικούς
προορισμούς είτε σε εταιρείες χρονομίσθωσης που θα τα παραδώσουν στα στελέχη
που πρόκειται να τα κυκλοφορούν.
Πάντως στελέχη της αγοράς
επισημαίνουν στις «Ειδήσεις» πως οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων είναι
παροδικά αυξημένες ενώ από την άλλη μεριά οι εισαγωγικές εταιρείες σημειώνουν
ελάχιστα ή ακόμη και μηδενικά κέρδη από τον συγκεκριμένο κλάδο μόνο και μόνο
για να πετύχουν τους στόχους των πωλήσεων που τους επιβάλει το εργοστάσιο.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα «Ειδήσεις»