Αυτοκίνητο: Πόσο θα συρρικνωθεί φέτος η αγορά – Οι εκτιμήσεις και τα προβλήματα

αυτοκίνητα

Κατά 25% αναμένεται να συρρικνωθεί φέτος η αγορά αυτοκινήτου σε σχέση με τα επίπεδα προ πανδημίας του 2019.

Αυτό εκτιμά η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA) και ζητεί να υπάρξει  ένα πλαίσιο πολιτικής το οποίο θα επιτρέπει στην αγορά να ανακάμψει και να πραγματοποιηθεί γρηγορότερα η στροφή προς μοντέλα μηδενικών ρύπων.

Τα προβλήματα της αγοράς είναι μεγάλα. Από τη συνεχόμενη αύξηση των πρώτων υλών και με τη μεγάλη αναμονή των καινούριων αυτοκινήτων, έως και τα προβλήματα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Ο αντίκτυπος αυτών των προκλήσεων αντικατοπτρίζεται στα πρόσφατα στοιχεία για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Η εικόνα του πρώτου οκταμήνου και οι νέες προβλέψεις για την αγορά αυτοκινήτου

Στο πρώτο οκτάμηνο του έτους οι συνολικοί όγκοι συρρικνώθηκαν κατά σχεδόν 12% και ανήλθαν τα 6 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα. Μέχρι στιγμής, η αγορά περιοριζόταν μόνο από την πλευρά της προσφοράς, καθώς οι συνεχιζόμενες ελλείψεις εξαρτημάτων περιόρισαν τον όγκο παραγωγής. Τώρα, η αυξημένη ζήτηση περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό λόγω του πληθωρισμού και των φόβων για ύφεση.

Έχοντας υπόψη όλους αυτούς τους παράγοντες, η ACEA αναθεώρησε την αρχική της πρόβλεψη ότι η αγορά του αυτοκινήτου θα επιστρέψει στην ανάπτυξη μέσα στο έτος. Αντίθετα, αναμένει ότι θα συρρικνωθεί και πάλι φέτος, μειώνοντας τις πωλήσεις της κατά 1% αγγίζοντας τα 9,6 εκατομμύρια μονάδες. Σε σύγκριση με τα στοιχεία πριν από την πανδημία του 2019, η πτώση αγγίζει το 26% στις πωλήσεις αυτοκινήτων σε διάστημα μόλις τριών ετών.

«Τα τελευταία χρόνια σημαδεύτηκαν από σημαντικά γεγονότα όπως το Brexit, η πανδημία, τα σημεία συμφόρησης στον εφοδιασμό ημιαγωγών και ο πόλεμος στην Ουκρανία, με τον αντίκτυπό του στις τιμές και τη διαθεσιμότητα της ενέργειας. Όλα αυτά υπογραμμίζουν πόσο γρήγορα, πόσο βαθιά και πόσο απρόβλεπτα αλλάζει ο κόσμος μας. Αυτό ισχύει κυρίως στο γεωπολιτικό πλαίσιο, όπου υπάρχουν άμεσες συνέπειες για τη διασυνδεδεμένη παγκοσμίως βιομηχανία μας και τις στενές αλυσίδες αξίας της», αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse.

Αξιοσημείωτο είναι ότι παρά την πτώση και την μεγάλη αύξηση των πρώτων υλών, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να επενδύουν τεράστια ποσά στην ασφάλεια, τις τεχνολογίες και στη βιώσιμη κινητικότητα, θέλοντας να παραμένουν πρωταγωνιστές στα γεγονότα. Μόνο έτσι θα μπορέσουν να παραμείνουν μέσα στο παιχνίδι των εξελίξεων, καθώς τα επόμενα χρόνια οι αλλαγές θα είναι τεράστιες και το τοπίο της αυτοκίνησης πολύ διαφορετικό από αυτό που γνωρίζουμε.

 

Exit mobile version