Σε ορισμένες ενέργειες θα πρέπει να προβούν οι ιδιοκτήτες των ΙΧ τώρα τον χειμώνα εάν δεν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους είτε γιατί έχουν παραδώσει τις πινακίδες είτε γιατί το έχουν σε μια θέση πάρκινγκ παροπλισμένο και το κυκλοφορούν περιστασιακά είτε για κάποιον άλλο λόγο, προκειμένου αυτό να παραμείνει σε άριστη κατάσταση.
Με αυτό τον τρόπο οι πολίτες θα είναι σίγουροι ότι το αυτοκίνητό τους θα είναι απόλυτα ασφαλές και λειτουργικό, όταν θα κληθούν να το χρησιμοποιήσουν.
Πριν μείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα ακινητοποιημένο, θα πρέπει να έχουν στο ρεζερβουάρ αρκετό καύσιμο, αντιψυκτικό στο ψυγείο και λιπαντικό στη στάθμη που ορίζει ο κατασκευαστής, ενώ τα ελαστικά θα πρέπει να έχουν την ιδανική πίεση. Εάν υπάρχουν τάκοι τροχών, καλό είναι να χρησιμοποιηθούν, γιατί σε περίπτωση που παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα ακίνητο με το χειρόφρενο, μπορεί αυτό να παραμείνει κολλημένο την στιγμή που θα το κινήσουμε.
Πριν το αφήσουνγια μεγάλο χρονικό διάστημα ακινητοποιημένο, το εσωτερικό θα πρέπει να είναι καθαρό και σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να αφήσουν κάποιο προϊόν που χαλάει ή κάποια σκουπίδια που θα δημιουργήσουν δυσάρεστες οσμές.
Τι λένε οι ειδικοί
Οι ειδικοί συμβουλεύουν ότι ένα αυτοκίνητο θα πρέπει να οδηγείται κάθε 2 έως 3 εβδομάδες για να παραμείνει σε καλή κατάσταση. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα μετακίνησης, τότε θα πρέπει να λειτουργεί ο κινητήρας για λειτουργήσει τουλάχιστον επί 15 λεπτά μία φορά την εβδομάδα.
Η καλή εξωτερική κατάσταση θα βοηθήσει το αυτοκίνητό του οδηγού να μη σκουριάσει κυρίως σε σημεία που έχει μικρά χτυπήματα ή έχει φύγει το χρώμα. Ένα καλό πλύσιμο για να φύγουν οι βρωμιές ή οι κουτσουλιές των πουλιών θα προστατεύσει το χρώμα.
Το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου των οδηγών μπορεί να δίνει λύσεις τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού, όμως μπορεί να βοηθήσει και τον χειμώνα. Βάζοντάς το σε λειτουργία μπορεί να στεγνώσει τυχόν βρεγμένα καθίσματα ή εσωτερικά υφάσματα. Εάν δεν υπάρχει γκαράζ, καλό είναι να το σκεπάσει ο οδηγός με μια κουκούλα. Με αυτό τον τρόπο προστατεύεται το αυτοκίνητο από τα καιρικά φαινόμενα. Η κουκούλα θα πρέπει να είναι σφιχτή και ασφαλισμένη από κάτω. Εάν το κάλυμμα δεν είναι ασφαλισμένο, τότε οι δυνατοί άνεμοι μπορεί να το σκίσουν. Θα πρέπει, επίσης, το κάλυμμα να είναι μαλακό και ελαστικό, επιτρέποντας την υγρασία να εξατμιστεί. Πλαστικοί μουσαμάδες μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στη βαφή του.
Τέλος οι οδηγοί θα πρέπει να ελέγχουν την πίεση των ελαστικών. Σε περίπτωση που κάποιο ελαστικό χάνει αέρα, θα πρέπει να συμπληρώσουν με ειδικό κομπρεσέρ. Σε περίπτωση που τα ελαστικά μείνουν ξεφούσκωτα για αρκετό καιρό, τότε α ελαστικά θα σκιστούν και θα είναι ακατάλληλα προς χρήση.