Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Αύξηση 17,4% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων «καθαρών» αυτοκινήτων στην ΕΕ που αφορούν σε ηλεκτρικά μοντέλα, υβριδικά ή ΙΧ που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA, στο δεύτερο τρίμηνο στην ΕΕ διατέθηκαν 143.595 «καθαρά» αυτοκίνητα έναντι 122.354 οχημάτων σημειώνοντας αύξηση 17,4%. Από το σύνολο των οχημάτων τα αμιγώς ηλεκτρικά ανήλθαν σε 27.575 καταγράφοντας αύξηση 53% (18.024 το αντίστοιχο διάστημα του 2014). Τα υβριδικά ανήλθαν σε 53.443 μονάδες έναντι 43.595 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2014 σημειώνοντας αύξηση 22,6%.
Τα οχήματα με διπλό καύσιμο (φυσικό αέριο ή υγραέριο) επίσης σημείωσαν αύξηση 3% καθώς διατέθηκαν 62.577 μονάδες έναντι 60.735 ΙΧ το αντίστοιχο διάστημα του 2014.
Οσον αφορά στα κράτη-μέλη της ΕΕ που σημείωσαν την μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στην πρώτη θέση βρίσκεται η Λιθουανία με ποσοστό 207,1% και ακολουθούν η Τσεχία με 109,8%, η Ουγγαρία με 79,9%, ενώ από τις μεγάλες αγορές ξεχωρίζει η Βρετανία με ποσοστό 62,4%, η Γαλλία με 59,7%, η Ισπανία με 58%.
Η Ελλάδα στο δεύτερο τρίμηνο σημείωσε αύξηση στις πωλήσεις «καθαρών» αυτοκινήτων σε ποσοστό 32,5%.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις «καθαρών» αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν αύξηση 24,6% καθώς διατέθηκαν 298.463 οχήματα έναντι 239.554 ΙΧ.
Πρωταθλήτρια στην κούρσα των πωλήσεων μη ρυπογόνων αυτοκινήτων στο εξάμηνο ήταν η Ιταλία με 121.124 ΙΧ σημειώνοντας αύξηση 11%.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Γαλλία με 48.256 ΙΧ (56,8%) και στην τρίτη θέση η Βρετανία με 37.903 αυτοκίνητα (62,6%).
Στην Ελλάδα στο πρώτο εξάμηνο διατέθηκαν 568 «καθαρά» αυτοκίνητα έναντι 344 οχημάτων σημειώνοντας αύξηση η συγκεκριμένη αγορά σε ποσοστό 65,1%.
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε τα αναλυτικά στοιχεία του ACEA.