Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Το όνομα Giulia αποτέλεσε ένα μοντέλο σταθμό στο παρελθόν για την Alfa Romeo καθώς
αποτελούσε ένα τετράπορτο οικογενειακό αυτοκίνητο με… τετράγωνη αισθητική η
οποία διατηρήθηκε σχεδόν για δύο δεκαετίες.
Σήμερα η νέα Giulia επιστρέφει πιο όμορφη, σύγχρονη, πολυτελής και δυνατή από
ποτέ αποτελώντας μια γροθιά στο… γερμανικό κατεστημένο στην συγκεκριμένη
κατηγορία αυτοκινήτων.
Η Giulia με την πρώτη κιόλας ματιά καταφέρνει να μαγνητίσει τα
βλέμματα είτε βρίσκεται εν κινήσει είτε είναι σταθμευμένη. Μάλιστα η επιβλητική
της σχεδίαση σε συνδυασμό με τα δυναμικά χαρακτηριστικά προσδίδουν ένα μοναδικό
συναίσθημα που διαθέτουν τα ιταλικά μοντέλα.
Το κορυφαίο μοντέλο της Alfa Romeo διατίθεται στην τιμή των 37.400 ευρώ
για την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 150 ίππων ενώ στην περίπτωση του μοντέλου
της δοκιμής μας με κινητήρα diesel χωρητικότητας 2,2 λίτρων και απόδοσης 180 ίππων σε συνδυασμό
με το κορυφαίο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων η τιμή ανεβαίνει στα 40.500 ευρώ αλλά
με πολύ υψηλή την μεταπωλητική αξία!
Ιταλίδα καλονή
Οι Ιταλοί σχεδιαστές στη νέα Giulia κατάφεραν
να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό καθώς το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται εύκολα ως
«Ιταλίδα καλονή».
Από το πλάι ο δυναμισμός συνεχίζεται με τα ελαστικά χαμηλού
προφίλ αλλά και τις μεγάλες και κόκκινες δαγκάνες των φρένων να ξεχωρίζουν και
να προσδίδουν τις σπορ διαθέσεις του μοντέλου.
Στο πίσω μέρος οι δύο απολήξεις των εξατμίσεων στις άκρες
του προφυλακτήρα τονίζουν περαιτέρω την «άγρια» εμφάνιση της Giulia.
Στο εσωτερικό οι ιταλοί σχεδιαστές και μηχανικοί «πάντρεψαν»
τις παραδοσιακές αρχές της μιλανέζικης φίρμας με την τελευταία λέξη της
τεχνολογίας.
Παράλληλα έχουν χρησιμοποιήσει πάρα πολύ καλά υλικά τα οποία
προσδίδουν ένα ξεχωριστό τόνο πολυτέλειας.
Ωστόσο το πρώτο πράγμα που προκαλεί τον οδηγό της Giulia αποτελεί
το τιμόνι στο οποίο έχει τοποθετηθεί το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα ενώ
ακριβώς πίσω από το βολάν του τιμονιού βρίσκονται τα μεγάλα puddles αλλαγής
των σχέσεων στο 8άρι κιβώτιο! Όλα τα παραπάνω θυμίζουν λίγο Ferrari και
σίγουρα θα εντυπωσιάσουν ακόμη και το πιο απαιτητικό οδηγό…
Ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού έχει
τοποθετηθεί και ξεχωρίζει ο νέος περιστροφικός διακόπτης για το σύστημα
παραμετροποίησης Alfa D.N.A., αλλά και το περιστρφοφικό χειριστήριο για τον έλεγχο του
συστήματος infotainment
με την μεγάλη οθόνη 8,8 ιντσών υψηλής ευκρίνειας και αυξημένες συνδεσιμότητας.
Όσον αφορά στον εξοπλισμό η Giulia διαθέτει
τα πάντα εκτός από… κάμερα οπισθοπορείας η οποία θα έπρεπε να υπάρχει αντί των
απλών αισθητήρων παρκαρίσματος.
Στους διαθέσιμους χώρους η ιταλίδα καλονή τα καταφέρνει
αρκετά καλά και μπορεί να μεταφέρει με άνεση πέντε ενήλικες με τις αποσκευές
τους.
180 ίπποι!
Κάτω από το καπό της Giulias της δοκιμής μας βρίσκονταν ο πετρελαιοκινητήρας
χωρητικότητας 2,2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και 38 χλγρ. ροπής από
τις 1.500 σ.α.λ.
Στην πράξη ο κινητήρας αποδείχθηκε πολύ πρόθυμος να κινήσει
γρήγορα και άνετα το βαρύ αμάξωμα της Giulia ενώ παράλληλα ο θόρυβος που
παράγει είναι εξαιρετικά χαμηλός και σε καμία περίπτωση δεν τον ακούνε οι
επιβάτες του ιταλικού μοντέλου.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του όπως προαναφέραμε τρία
προγράμματα που αλλάζουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου γνωστό και έχοντας
επιλέξει το Dynamic η Giulia «μετατρέπεται» σε ένα όχημα επιδόσεων ενώ στην επιλογή A
(Advanced Efficiency) είναι πολύ οικονομικό.
Όσον αφορά στην οικονομία η μέση κατανάλωση πετρελαίου κατά
τη διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε μόλις 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ
αν ο οδηγός είναι συγκρατημένος μπορεί εύκολα η μέση κατανάλωση να πέσει κάτω
από τα 5 λίτρα / 100 χλμ.
Μοναδική συμπεριφορά
Τα ιταλικά μοντέλα διακρίνονται για την κορυφαία αίσθηση
αλλά και την οδηγική συμπεριφορά που προσδίδουν.
Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς τι συμβαίνει όταν μιλάμε
για την ναυαρχίδα της μιλανέζικης εταιρείας που ακούει στο όνομα Giulia με
τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 180 ίππων, αυτόματος κιβώτιο 8 σχέσεων
και βέβαια πίσω κίνηση!
Θα λέγαμε πως η ιταλίδα καλονή διαθέτει όλα τα
χαρακτηριστικά που θα ήθελε ένας οδηγός από το αυτοκίνητό του ώστε να έχει ένα
μόνιμο χαμόγελο όταν κινείται μέσα σε αυτό.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Giulia ξεδιπλώνει τις αρετές της και
απέδειξε πως πρόκειται για μια λιμουζίνα που προσδίδει επιδόσεις, οικονομία
αλλά και κορυφαία ασφάλεια.
Μάλιστα ιδιαίτερης αναφοράς χρίζει το γεγονός πως είτε
κινείται με 120 χλμ είτε με 200 χλμ./ώρα η Giulia παραμένει ευθύβολη, σταθερή και
οικονομική!
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η Giulia απέδειξε
πως διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ η μη απενεργοποίηση του ESP δεν
επιτρέπει «παιχνίδια» με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου εξαιτίας της πίσω
κίνησης.
Επίσης το γρήγορο τιμόνι μεταφέρει άμεσα τα προστάγματα του
οδηγού στους τροχούς προσδίδοντας αμεσότητα και ευελιξία.
Επίσης όσο και αν πιέσει ο οδηγός την Giulia θα
αντιληφθεί πως το αμάξωμα δεν παίρνει κλίσεις ενώ οι 4πίστονες εμπρός δαγκάνες
αλλά και τα 4 αεριζόμενα δισκόφρενα ακινητοποιούν το ιταλικό μοντέλο με μεγάλη
ευκολία.
Μέσα στην πόλη η Giulia θα λέγαμε πως πραγματικά
μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών και παρά το μέγεθός της είναι ιδιαίτερη
ευέλικτη. Επίσης η ανάρτηση φιλτράρει με τον καλύτερο τρόπο τις ανωμαλίες του
οδοστρώματος και δεν επιτρέπει να περάσουν στην καμπίνα επιβατών περίεργοι
ήχοι.
Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι εύκολη λόγω των αισθητήρων
παρκαρίσματος και του τιμονιού αλλά αν υπήρχε και κάμερα οπισθοπορείας θα
γίνονταν ακόμη ευκολότερη.
Επίσης θα πρέπει να τονίσουμε πως τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε μόλις 106,82 ευρώ…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κόστος χρήσης
Εξοπλισμός
Οδική συμπεριφορά
Μεταπωλητική Αξία
ΚΑΤΑ
Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας