Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Το λογότυπο RS απευθύνονταν πάντα σε ένα σκληροπυρηνικό κοινό το οποίο
απαιτούσε επιδόσεις, κορυφαία οδική συμπεριφορά και σχετικά χαμηλή τιμή.
Σήμερα η Ford με το νέο Focus RS ρίχνει
κυριολεκτικά το γάντι στους ανταγωνιστές καθώς με 350 ίππους, τετρακίνηση,
τέσσερις πόρτες, πολύ «άγρια» εμφάνιση και κόστος γύρω στις 50.000 ευρώ
αποτελεί το κρυφό όνειρο κάθε απαιτητικού οδηγού ενώ όσοι το αποκτήσουν σίγουρα
έδωσαν λίγη χαρά στη ζωή τους και όποτε βρίσκονται πίσω από το κάθισμα του
οδηγού ξεχνούν Μνημόνια και φόρους τουλάχιστον μέχρι να επισκεφθούν το
πλησιέστερο βενζινάδικο.
Δείχνει τις «άγριες» διαθέσεις του
Το Ford Focus RS αποτελεί την κορυφαία έκδοση του μοντέλου με το λογότυπο να
σημαίνει Rally Sport.
Ωστόσο οι σχεδιαστές της Ford κατάφεραν σε ένα 5θυρο χατσμπακ να δώσουν τα απαραίτητα
συστατικά ώστε απ’ όπου περνά ή είναι σταθμευμένο το αυτοκίνητο να μαγνητίζει
τα βλέμματα!
Παράλληλα για πρώτη φορά η έκδοση RS λανσάρεται σε
μπλε ανοικτό χρώμα.
Στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχεί ο προφυλακτήρας με τις μεγάλες
εισαγωγές αέρα, τις μαύρες λεπτομέρειες αλλά και το λογότυπο RS ενώ από το
πλάι διακρίνονται τα κορυφαία ελαστικά και οι σφυρήλατες ζάντες 19 ιντσών. Στο
πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί ένα εντυπωσιακός προφυλακτήρας με τον διαχύτη που
βγάζει μάτι και τις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων ενώ άκρως εντυπωσιακή είναι
και η αεροτομή στην πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών.
Το εσωτερικό του Ford Focus RS βγάζει τον σπορ χαρακτήρα του με πολύ
διακριτικό τρόπο.
Ειδικότερα οι σχεδιαστές της Ford έχουν
εφοδιάσει το κορυφαίο μοντέλο με ένα flat bottom τιμόνι με το λογότυπο RS ενώ στο κέντρο του ταμπλό έχουν τοποθετηθεί τρία όργανα (πίεση
του υπερσυμπιεστή, θερμοκρασία λαδιού και πίεση λαδιού) που μας είναι γνώριμα
και από τις εκδόσεις ST.
Δίπλα στον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων έχει τοποθετηθεί
ο διακόπτης για την επιλογή των
προγραμμάτων λειτουργίας του αυτοκινήτου και της τετρακίνησης.
Τέλος ιδιαίτερης αναφοράς χρίζουν και τα μπάκετ καθίσματα
της Recaro.
Η θέση οδήγησης είναι και πάλι ψηλά τοποθετημένη και στερεί
σε σπορ αίσθηση, ενώ το εσωτερικό διακρίνεται για την καλή ποιότητα κατασκευής
και φινιρίσματος του.
Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει επίσης η έγχρωμη οθόνη αφής
8 ιντσών με μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας και σύστημα φωνητικών εντολών. Τέλος
λόγω της τετρακίνησης ο χώρος αποσκευών
είναι μικρότερος κατά σχεδόν 100 λίτρα από των απλών Focus (260 λίτρα συνολικά).
350 ίπποι!
Κάτω από το καπό του Focus RS της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο
γνωστός κινητήρας χωρητικότητας 2,3 λίτρων ο οποίος αποδίδει 350 ίππους και 44
χλγρ. ροπής από τις 2.000 έως τις 4.500 σ.α.λ.
Η Cosworth έχει βελτιώσει το καπάκι, τα χιτώνια κυλίνδρων, τη τουρμπίνα
twin-scroll, ενώ επίσης έχει τοποθετήσει
μεγαλύτερο intercooler, ψυγείο λαδιού και νέο σύστημα εισαγωγής και εξάτμισης.
Στην πράξη ο κινητήρας με τους 350 ίππους προσδίδει
μοναδικές επιδόσεις στο Focus RS και βέβαια παράγει και ένα μοναδικό ήχο ο οποίος όταν
καταλήγει στις εξατμίσεις με το στροφόμετρο να έχει εισέλθει στα «κόκκινα»
νομίζει κανείς ότι «πέφτουν πυσροβολισμοί»!
Όσον αφορά στις επιδόσεις η κατασκευάστρια εταιρεία αναφέρει
πως τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα ενώ η τελική
ταχύτητα του Focus RS προσδιορίζεται στα 266 χλμ./ώρα.
Η κατανάλωση σύμφωνα με την εταιρεία ανέρχεται σε 7,7 λίτρα
για κάθε 100 χιλιόμετρα αλλά επειδή το αυτοκίνητο «προκαλεί» τον οδηγό θα
λέγαμε ότι μια μέση κατανάλωση 11 λίτρα για κάθε 100 χλμ. θα ήταν επίτευγμα!
To
σύστημα τετρακίνησης του Focus RS
ονομάζεται Ford Performance All Wheel Drive
και διαθέτει δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες (ένας σε κάθε άξονα) που
ελέγχουν την κατανομή ροπής εμπρός/πίσω, ενώ υπάρχει δυνατότητα κατανομής ροπής
μεταξύ των δύο πίσω τροχών (torque vectoring).
Στην πράξη, έως και το 70% της ροπής μπορεί να μεταφέρεται
στον πίσω άξονα, ενώ έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα
μπορεί να μεταφέρεται σε κάθε πίσω τροχό.
«Τρένο» στο δρόμο
Το τετρακίνητο Focus RS αποτελεί ένα αυτοκίνητο που προσδίδει
απόλυτη ασφάλεια και κορυφαία οδική συμπεριφορά κάτω από όλες τις συνθήκες
οδήγησης.
Ειδικότερα κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Focus RS αποδείχθηκε
πως μπορεί να κινηθεί οικονομικά και άνετα αν ο οδηγός του κινείται στα όρια του
Κ.Ο.Κ. ενώ όποτε και αν το αποφασίσει ο οδηγός και πιέσει το γκάζι προς το
πάτωμα με όποια σχέση και αν έχει στο κιβώτιο ή ανεξάρτητα από τις στροφές του
κινητήρα απλά ανταποκρίνεται με ένα μοναδικό ρυθμό.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Focus RS με
τις επιλογές προγραμμάτων παραμετροποίησης της
τετρακίνησης μπορεί να μετατραπεί σε ένα μοναδικό παιχνίδι για τον οδηγό
και τους επιβάτες του.
Η συμπεριφορά του στην θέση Normal προσφέρει
μια άνετη και ασφαλή οδήγησ. Η θέση Sport εκμηδενίζει τις κλίσεις, ενώ στην θέση Τrack όλα τα επιμέρους συστήματα βρίσκονται
στην κορυφαία ρύθμιση. Στην τελευταία επιλογή Drift το RS μετουσιώνεται σε ένα ιδιαίτερο
παιχνίδι με το πίσω μέρος να είναι εκείνο που καθοδηγεί το εμπρός!
Μέσα στις μεγαλουπόλεις ο οδηγός καλό θα ήταν να είναι
ιδιαίτερα προσεκτικός με τις λακκούβες καθώς τα ελαστικά είναι ακριβά. Κατά τα
άλλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος
παιχνιδάκι…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Ιπποδύναμη
Οδική συμπεριφορά
Εξοπλισμός
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Χώρος αποσκευών