Quantcast
Πιο φθηνά στο ράφι, πιο ακριβά στην τσέπη - enikonomia.gr
share

Πιο φθηνά στο ράφι, πιο ακριβά στην τσέπη

δημοσιεύτηκε:

Φθηνότερο κατά 8,5% έως και 28,4% είναι το ελληνικό «καλάθι» με προϊόντα σούπερ μάρκετ σε σχέση με το αντίστοιχο άλλων κρατών-μελών, αν και παραμένει ακριβό για τους Έλληνες, λόγω της μεγάλης μείωσης των εισοδημάτων και της υψηλής ανεργίας.

Σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το κόστος για την αγορά 20 προϊόντων από τις ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανέρχεται στα 42,90 ευρώ.

Το «καλάθι» αυτό, με τα ίδια αγαθά, συγκρίνεται με την Ισπανία και είναι φθηνότερο κατά 8,5%, με τη Γαλλία και είναι πάλι χαμηλότερο κατά 24,07% και με την Αγγλία, όπου και πάλι ο Έλληνας δαπανά λιγότερα κατά 28,4% χρήματα.

Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά και ιδίως με αξιοσημείωτες διαφορές τιμών. Το ΙΕΛΚΑ μάλιστα διάβασε…ανάποδα τα νούμερα, λέγοντας πως η Αγγλία είναι συγκριτικά με την Ελλάδα ακριβότερη κατά 39,7%, η Γαλλία κατά 31,7% και η Ισπανία κατά 9,3%.

Ο υπολογισμός αυτός γίνεται συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ, ο οποίος στην Ελλάδα είναι υψηλότερος σε σχέση με αυτές τις χώρες. Στην Ελλάδα, αυτός ο ΦΠΑ από τον Ιανουάριο 2011 είναι 13% (και 23% για αναψυκτικά και χυμούς), σημαντικά υψηλότερος από την Αγγλία (0%) και τη Γαλλία (10% και 5,5%) και την Ισπανία (10% και 4%), αλλά και τις περισσότερες χώρες της ΕΕ. Ο αντίστοιχος 23% της Ελλάδας στην Αγγλία είναι 20%, στην Ισπανία 21% και στη Γαλλία 20%.

Από αυτήν και μόνο την ανάγνωση προκύπτει αβίαστα το γεγονός πως ο κύριος λόγος για τον οποίο οι τιμές στην Ελλάδα δεν μπορούν να είναι ακόμη χαμηλότερες έχει να κάνει με τον ΦΠΑ.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.