Αρνητικές παραμένουν οι συνθήκες για την αγορά ξηρού φορτίου, την ώρα που η εταιρεία συμβούλων FactSet προβλέπει ζημιές άνω του 1 δισ. δολ., για τις ναυτιλιακές εταιρείες ξηρού φορτίου που είναι εισηγμένες στα διεθνή χρηματιστήρια.
Όπως αναφέρει σε ανάλυσή της, η G.Moundreas δυο βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου, η χωρητικότητα του στόλου και η ζήτηση δεν πρόκειται να διαφοροποιηθούν σημαντικά την τρέχουσα χρονιά, εντείνοντας τον προβληματισμό στα επιτελεία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
Ειδικότερα, για τη ζήτηση η G.Moundreas αναφέρει ότι αναμένεται να κινηθεί και το 2016 σε χαμηλά επίπεδα λόγω της επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας και του εμπορίου, ενώ και η καθαρή αύξηση του στόλου θα κλείσει στα ίδια επίπεδα με το 2015.
Όσον αφορά στην πορεία του BDI το επόμενο διάστημα, η G.Moundreas επισημαίνει ότι με τη λήξη των αργιών στην Κίνα και οδεύοντας προς τον Μάρτιο, όπου παραδοσιακά η βιομηχανική παραγωγή είναι αυξημένη, αναμένουμε την επαλήθευση της κυκλικότητας όπου θέλει τις εισαγωγές Iron Ore να είναι και αυτές αυξημένες.
Βιωσιμότητα
Δεν είναι τυχαίο ότι ο δείκτης ύστερα από ένα συνεχόμενο πτωτικό σερί 28 ημερών, έβαλε φρένο και το ζητούμενο από εδώ και στο εξής δεν είναι μόνο η δυναμική και η ταχύτητα ανόδου, αλλά το αν θα καταφέρει να αναρριχηθεί σε βιώσιμα επίπεδα και φυσικά αν θα καταφέρει να κρατηθεί σε αυτά τα επίπεδα και για πόσο διάστημα.
Να σημειωθεί ότι την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 291 μονάδες, όταν ο μέσος όρος του έτους για τον δείκτη το 2015 ήταν στις 718 μονάδες, 1.105 μονάδες το 2014 και 1.205 μονάδες για το 2013.