της Εύας Οικονομάκη
Την πεποίθησή του ότι οι συναλλαγές με την χρήση πιστωτικών καρτών δρουν επικουρικά στην πάταξη της φοροδιαφυγής, εξέφρασε ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Αλέξανδρος Λαμνίδης στο πλαίσιο της ημερίδας που διοργάνωσε η VISA Hellas σε συνεργασία με τον (ΣΕΤΕ) με θέμα: «Ανάπτυξη μέσω καινοτομίας». «Η χρήση πιστωτικών καρτών μπορεί να λύσει πολλά κωλύματα του ελληνικού τουρισμού και να θωρακίσει τις συναλλαγές. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην είσπραξη των φόρων, όχι στο φόρο καθεαυτόν», σημείωσε ο Αλ. Λαμνίδης.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο γενικός διευθυντής του ΣΕΤΕ, οι Βρετανοί, οι Αμερικάνοι, οι Γάλλοι, οι Κύπριοι και οι Γερμανοί προτιμούν να συναλλάσσονται για ταξιδιωτικές υπηρεσίες με πιστωτικές κάρτες, ενώ, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως οι Κινέζοι αύξησαν κατά 49% το ποσό που ξόδεψαν για τουριστικές υπηρεσίες με τη χρήση πιστωτικών καρτών το 2014 συγκριτικά με το 2013. Μάλιστα, το 2014 οι Κινέζοι ξόδεψαν 129 δισ. δολάρια για ταξιδιωτικές υπηρεσίες, ποσό το οποίο αναμένεται να ξεπεράσει τα 170 δισ. δολάρια το 2016. Η ανάληψη μετρητών, η πληρωμή ξενοδοχείων και οι διαφορετικές ταξιδιωτικές υπηρεσίες (όπως για παράδειγμα μία κρουαζιέρα ή η ενοικίαση αυτοκινήτου) αποτελούν τις κύριες δραστηριότητες που πραγματοποιούν οι ταξιδιώτες με πιστωτικές κάρτες κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Ελλάδα.
«Ο τουρισμός αποτελεί πυλώνα της ελληνικής οικονομίας και η τεχνολογία μπορεί να τον βοηθήσει να αναπτυχθεί περαιτέρω. Η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει τι ελληνικό τουριστικό προϊόν και να το αναβαθμίσει», συμπλήρωσε ο Αλ. Λαμνίδης.
Ζωτικής σημασίας το διαδίκτυο
για τον τουρισμό
Τη σημασία του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών συναλλαγών εξήρε με τη σειρά του ο διευθύνων σύμβουλος του e-Travel, Νίκος Γούλης, ο οποίος επεσήμανε ότι το 98% των συναλλαγών της εταιρείας του πραγματοποιούνται με πιστωτικές κάρτες.
Για την αξία των ηλεκτρονικών συναλλαγών στις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις έκανε λόγο η Ρέα Βερβίτα, γενική διευθύντρια του Rent a Car της Avis. «Εξι στους δέκα online καταναλωτές θα αυξήσουν το 2015 την αξία των online αγορών τους και μόνο ένας στους δέκα θα τη μειώσουν», σημείωσε.
Σύμφωνα, μάλιστα, με την Ετήσια Ερευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2013-2014, η μέση αξία των online συναλλαγών κινήθηκε στα 1.500 ευρώ, με τo μεγαλύτερο μέρος να το παίρνει η αγορά υπηρεσιών όπως οι ταξιδιωτικές, ενώ το 74% των ερωτηθέντων της έρευνας δήλωσε πως χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό εμπόριο πρωτίστως για ικανοποίηση αναγκών που αφορούν ταξιδιωτικές υπηρεσίες, όπως η αγορά εισιτηρίων, ενοικίαση αυτοκινήτου, κλπ.