Βελτίωση αναμένεται να εμφανίσει τον Ιούνιο το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία, χάρη στην ενισχυμένη διάθεση για αγορές, σύμφωνα με έρευνα της GfK που δημοσιοποιήθηκε την Τετάρτη.
Ο δείκτης, σύμφωνα με την έρευνα της GfK με δείγμα 2.000 Γερμανούς, αναμένεται να ανέλθει στο 10,2 από το 10,1 ένα μήνα νωρίτερα.
Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο από τις 11,0 μονάδες που κατέγραψε τον Οκτώβριο του 2001 και πάνω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 10,0 μονάδες.
«Η πολύ ισχυρή εγχώρια ζήτηση στη Γερμανία και ο χαμηλός πληθωρισμός βοηθά και πάλι να ενισχυθούν οι οικονομικές προσδοκίες και η προθυμία για αγορές» σχολίασε σε ανακοίνωση ο Ρολφ Μπουέρκλ, αναλυτής της GfK.
Σύμφωνα με τον Μπουέρκλ, οι επενδυτές δεν επηρεάζονται από την ελληνική κρίση. Προειδοποίησε, ωστόσο, ότι η αβεβαιότητα για το μέλλον της χώρας στην ευρωζώνη καθώς και οι συγκρούσεις στην Ουκρανία και οι ανησυχίες για το Ισλαμικό Κράτος θα μπορούσαν να πλήξουν το καταναλωτικό κλίμα.
Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος προβλέπει την εξέλιξη της πραγματικής ιδιωτικής κατανάλωσης τον επόμενο μήνα, ενώ ο δείκτης που αναφέρεται στην «προθυμία για αγορές» αντιπροσωπεύει τις θετικές και αρνητικές απαντήσεις στην ερώτηση εάν είναι η κατάλληλη εποχή για μεγάλες αγορές.
Πηγή: ΑΠΕ